Skoda en leasemaatschappijen

zullo59

Nieuw lid
Beste Skodarijders,
Wat zijn jullie ervaringen met de diverse leasemaatschappijen? Goede service, snelle afhandeling?
Mag je zelf bepalen waar je je auto laat onderhouden?
Ik ben zeer benieuwd.

O2, 2.0 TDI Black Magic enz.enz in bestelling bij Leaseplan.

Frenckie

Nieuw lid
Heb mijn nieuwe O2 geleased bij Mycarlease. Helemaal via internet geregeld en als je vraagt of zij je terugbellen dan gebeurt dit binnen 2 uur. Qua prijs zeer interessant en onderhousdealer zoek je zelf uit. De daeler die de auto levert zit meestal in de buurt.Ons bedrijf doet met deze maatschappij al 3 jaar zaken.

VEEJAY

Forumguru
De flexibiliteit van de leasemij hangt ook af met de contracten met je werkgever (wat betreft tanken/verzekering).

Over het algemeen heb je niet zo heel veel met de leasemij te maken, meer met je Skoda garage. De leasemij doet niet anders dan facturen betalen in mijn beleving.

MMM

Lid
De mijne is geleasd via Terberg (keuze werkgever) Een super uitgeklede lease overeenkomst. Moet zelf vervangend vervoer regelen etc. Ik vroeg afgelopen week of ik een zwarte lakstift kon krijgen om steenslag aan te tippen, mocht volgens de dealer niet, moest ik zelf betalen. Nou mooi niet dus, dan maar steenslag /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif

DJNeO

Actief lid
Mijn skoda is geleased bij Arval... voor mijn gevoel een goed leasemij, wanneer er wat is wordt je zeer snel uit de brand geholpen, over vervangende auto doen ze niet moeilijk, mag zelf de onderhouds dealer uitzoeken, wanneer je een optie achteraf in je auto wilt valt er heel goed over te praten, evenals de verzekering ophogen voor je stereo /forum/images/graemlins/smile.gif

___JC___

Forumguru
Mijn Octy is geleased via ING Carlease.
De dealer waar besteld/geleverd wordt kan ik niet kiezen maar dat is vanwege de overeenkomst die mijn werkgever gesloten heeft met ING dus niet vanwege ING zelf.

Over ING zelf heb ik geen klachten. Bestellen ging vlot, denken goed met je mee. En geen problemen met mijn Abt-chip.
Ze schijnen wel wat duurder te zijn dan kleinere leasemaatschappijen maar aangezien wij ruim 3.000 auto's rond hebben rijden zit er flink wat korting op denk ik...

Ik zit bij Lease Plan. Hier is door mijn werkgever een goede overeenkomst afgesloten dus ze zijn niet duur en ik mag overal onderhoud laten doen. Dus bij de bestelling en aflevering had ik het ook voor het zeggen.

Reizende

Actief lid
Hier Noordlease. Erg prettige leasebedrijf, en in mijn geval dook de prijs zelfs onder die van directlease.nl!
Verder gewoon vervangend vervoer, zeer prettige persoonlijke benadering. Aanrader.

SkodaMan

Actief lid
Ik heb onlangs het pollenfilter laten vervangen en de Airco laten reinigen op kosten van Skolease. Geen probleem. Je betaald misschien iets meer maar dan krijg je ook wat meer.

Tallguy

Forumguru
Ik ook bij Leaseplan net zoals Rogier (toevallig LCMG'er??).
Ging eigenlijk allemaal OK, niet vlot, niet traag. Alleen duurde het een poosje voordat ik de groene kaart kreeg.
En we mogen niet chiipen /forum/images/graemlins/frown.gif

higgy

Forumguru
Dutchlease, hebben we een goed contract mee.
Wel een beetje dodo's hoor: ging voor de vakantie langs de dealer voor een vakantie-sjekkie (better safe than sorry) en bel vanaf de dealer even naar Dutchlease of een vakantiecontrole mocht. Krijg je als antwoord van zo'n menneke: "dat achten wij niet nodig" Wat een geblaat en een taalkeuze.
De receptionist van V-Car belt op zijn beurt Dutchlease en vraagt: "is het akkoord als we de vloeistoffen e.d. van mijnheer zijn auto even checken?". Dat was akkoord.
Waarop de receptionist mompelt: "da's dus hetzelfde als een vakantiecheck..."
Keurig alles nagelopen, ietsje olie bijgevuld, ruitensproeier gecheckt (had ik al gevuld maar toch...), banden op lichte overspanning (conform boekje) gezet vanwege zware belading enz. En vervolgens een litertje 0W40 plus een flacon ruitensproeiervloeistof in een fraai tasje voor onderweg meegekregen. En dat zonder afspraak.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kensei</font><hr />

Ik ook bij Leaseplan net zoals Rogier (toevallig LCMG'er??).
Ging eigenlijk allemaal OK, niet vlot, niet traag. Alleen duurde het een poosje voordat ik de groene kaart kreeg.
En we mogen niet chiipen /forum/images/graemlins/frown.gif

[/ QUOTE ]

Nope, dochter van Ordina. Net zo veel kapsones dus /forum/images/graemlins/1761.gif

Mijn O2 is geleased via Leaseplan (uitgekleed contract via werkgever). Aflevering en onderhoud zijn vrij. Heb 'm via Nieuwkoop Den Bosch laten afleveren. Nu maar hopen dat de negatieve berichten over deze dealer (gelezen hier op het forum) incidenten zijn geweest...

Edwin

Lid
Zelfde ervaring bij mij (Leaseplan). Vlotte afhandeling (binnen een week was de bestelling geregeld, levertijd auto 8 weken (nog voor de officiele introductie besteld, was maar goed ook, levertijden liepen snel op)). Groene kaart duurde inderdaad lang, maar dit komt niet door de Leasemij, maar door onze gezamenlijke (LCMG) werkgever die de auto's bij een derde partij heeft verzekerd.

Ik heb alles geregeld via Friesland Lease, perfect voorelkaar. De verzekering gaat via een maatschappij dat voor de werkgever e.e.a. organiseert, oke prima.

Ikzelf mocht de dealer uitkiezen en Friesland Lease heeft deze dealer (Oto bergsma Heerenveen) niet geheel uitgekleed en zo kon ik zelf nog wat extra's uitkiezen; zonnewering ed.

Exciter

Administrator
Onze eerste Fabia via LeasePlan was vrije keuze van dealer. Toen alles pico bello.
De tweede geen keuze meer, levering via garage naar keuze van LeasePlan - en dat moest maar beter niet zo zijn...

RSlogo

Actief lid
Wij hebben de leasewagens via De Lage Landen lease. Ik moet zeggen dat we hier te vreden over zijn. Als test gaan nu alle leasewagen voor het onderhoud ipv. de dealer naar 123 autoservice, dit spaart het bedrijf geld en levert ons extra service. De wagen wordt nl. op afspraak gehaald en gebracht en van binnen en buiten gepoetst. Tot nu toe zijn er maar een paar dingen niet goed gegaan. Dus we zijn te vreden. (123 autoservice is erkend en neemt de garatie ook over).
xyxthumbs.gif

Ik heb mijn Skoda via Arval bestelt. Tot nu toe vriendelijk geholpen. Over de dealer deden zij ook niet moeilijk. De bestelling is gegaan naar de dealer waar ik de offerte heb opgesteld. Ik verwacht dan ook geen gezeur over het onderhoud. Maar goed dat moeten wij nog zien. De auto wordt pas in februari geleverd
frown.gif

zit al zo'n 8 jaar bij skolease nooit problemen gehad. facturering, schade afwikkeling etc. verloopt allemaal vlot. had voor mijn huidige fabia ook offerte gevraagd bij andere leasemaatschappij (prijsvechter) en dat scheelde iets van 40 euro per maand (in nadeel skolease) prijsvechter had wel hoger eigen risico bij schade. goed het e.e.a.voorgelegd aan skolease ze deden wat water bij de wijn v.w.b. de maandtermijn en ik mocht mijn toenmalige (lease octavia) 2 maanden eerder, zonder boete, inruilen. kortom een goede deal.

Bovenaan Onderaan