Skoda embleem motorkap

TL@

Forumguru
Nu de levering van de Superb dichterbij komt (2 juli) ben ik eens aan het kijken naar wat dingen om het iets te personaliseren.

Als eerst wil ik graag het Skoda embleem op de motorkap aanpassen naar een volledig zwart of een zwart met blauwe achtergrond.

http://www.kopacek.com/Skoda/SUPERB...oda-FRONT-emblem-painted-in-CRYSTAL-BLACK-F9X

http://www.kopacek.com/Skoda/SUPERB-III/Superb-III-original-Skoda-emblem-INT-version-FRONT

o3-znk-f9x2.jpg

o3-znk-int-f5w.jpg


Is dit embleem even makkelijk te verwijderen als de letters op de kont (beetje visdraad en een haardroger) of is dat lastiger?
 

Cordoba

Forumguru
Bij veel modellen ligt het logo wat verdiept in een soort 'kuiltje' dus dat is wat lastiger om met visdraad aan de gang te gaan, zonder schade te maken.
 

EdK

Forumguru
Zacht houten spatel nemen, aan één kant eronder en los wippen.
Daar dan fixeren met een stuk opgevouwen papier en dan met houten spatel verder op wippen en weer opvullen.Op bepaald moment kunnen de vingers eronder en kun je hem met beleid verder lossen en verwideren.
Hierna wel de lijmresten met wasbenzine verwijderen en de nieuwe plaatsen hierna.

Persoonlijke voorkeur zou zijn de blauw met zwart.

Zelf koffie beige wagen en die kleur met zwart als logo blijf ik het mooist vinden
 

EdK

Forumguru
Ja zal alles bewaren @Tees !!
Dan kan ik er wel een woning bijbouwen.

Maar deze persoon heeft nog niets dus kan nog milieuvriendelijk aanschaffen :pieker::koffie:
 

Tees

Donateur
Plastic is een ontzettend goed en duurzaam product Ed. Alleen moet je het absoluut niet in de natuur gooien...
 

i2Paq

Senior Member
Je zou het zwarte opliggende gedeelte ook blauw kunnen maken, dan krijg je een zwart schaduw effect.
Tis een lastig klusje met de hand, ik ben van plan het zelfde te doen, maar dan in het rood.
 

Cordoba

Forumguru
Tsja ik wilde wat milieu vriendelijker zijn en vandaar de houten spatels ipv het vervuilende plastic dat we al overal in ons milieu tegenkomen..

Wat zegt je baas als je na iedere klus het gebruikte gereedschap weggooit?;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Okki

TL@

Forumguru
Zo'n plastic ding heb ik al, zal dat dan gebruiken ipv de visdraad.

Bedankt voor de reacties, blij dat het niet te lastig is om te doen.

Nu nog beslissen of het logo helemaal zwart wordt of met dat blauw ertussen.
 

EdK

Forumguru
Wat zegt je baas als je na iedere klus het gebruikte gereedschap weggooit?;)
Probeer je me nu iets in de mond te leggen met weggooien ??
Ja ik heb die plastic spatels ook, en ik vind deze toch redelijk hard en je moet er zeker mee uitkijken dat je niet uitschiet met die krengen en een kras trekt in je lak of kunststof panelen.
En er zijn zat hout soorten die zacht genoeg zijn dat het daarmee niet gebeurd !!
 
Bovenaan Onderaan