Superb 3 Skoda dealer pest BMW met marketingstunt

erikw

Lid
Is inderdaad wel grappig maar ben het toch wel met veel van de comments eens daar. Die bmw is een rijders auto de skoda gewoon een mooi hok op 4 wielen. Ik denk na 22.000 kilometers nog altijd dat ik met de SIII de verkeerde keuze heb gemaakt. Ratio versus emotie en dat blijft knagen.

ertromp

Forumguru
Wel lachen zo'n reclame stunt. Maar de BMW is toch echt wel een paar klassen beter als een Skoda. Wil je lekker sturen en in een top afgewerkte bolide zitten ga dan voor de Bimmer. En wil je ruimte en value for money pak dan de S3

DavidV

Forumguru
Euhmmm, mijn baas heeft een BMW 518d Touring van een jaar oud, en toen ik die onlangs een paar keer moest rijden, dacht ik toch dat dat erg tegenviel, en ik uitkeek naar mijn SIII. Ik heb zelf 6 jaar lang met een 528i met M-Sport pakket gereden, en dat was een zalige auto en een echte driverscar, maar die kale 518d's die je in de lease ziet, met kleine GPS, 16"op ballonbanden, platte stoffen zetels, dun vrachtwagenstuur en traaaaaage motor, heeft nog maar weinig te maken met een drivers car... reed meer als een boot dan dat ik het freude am fahren tegenkwam. Daar durf ik een full option SIII toch naast zetten.

erikw

Lid
@DavidV die 518d is idd wel kaal (maar kan je mooi plussen maar dat kost direct fors meer. Kleine optie 300 grote 3000 en je hebt best wat nodig om er wat moois van te maken) maar motorisch toch nog altijd lekkerder in mijn beleving. Die 8 traps automaat van de rakkers uit munchen toch echt top.

Reed hiervoor een bmw 1 en zelfs de kleinste bmw overtreft wbt rijden de superb (mijn beleving). Daarnaast is de afwerking echt beter. Al die kleine onhebbelijkheden zoals die stoel die niet helemaal naar beneden kan, buggy android auto, trage automaat, buggy dab+ en crappy service van de dealer.

Ik ben wellicht ook te veel verwend met de vorige auto.

DavidV

Forumguru
Het was een handgeschakelde met 136PK. Echt doods, en dan nog eens veel te zacht geveerd op ballonbanden. Moest er een keer een snelweg oprit meer rijden die lichtjes bergop ging en een paar bochten had.... ben met plezier terug in mijn handgeschakelde A4 gekropen toen, ook met 136PK. Begrijp me niet verkeerd, BMW is ook mijn favoriete merk, maar als je moet kiezen tussen een kale 518d of full option SIII 190pk DSG ? Misschien weet ik het je ooit te zeggen als mijn SIII geleverd wordt ;)

erikw

Lid
Ik ben zeker benieuwd naar je ervaring daarmee. Heb zelf niet in de 190 pk gezeten en wellicht is die dsg ook wat beter dan die afgeleide slow-motion waar ik in zit. :D

Maar wat zit er een levertijd op dat ding als ik je signature zie. Is die helemaal custom build oid?

sandervdw

Actief lid
Ik heb nu een BMW 3 en in afwachting van een SIII L&K (+- zelfde prijsklasse qua leasing). De BMW zal ongetwijfeld sportiever rijden, maar na 100km heb ik last van mijn rug, heb ik mij 10-tallen keren moeten verzetten en is de fun van het sportieve er ook wel af. Hét grote voordeel bij BMW vind ik dat de linker en rechter armsteun zo gepositioneerd staan dat die even hoog komen, en je gewoon kan sturen terwijl uw ellebogen steunen. Tot nu toe geen enkele wagen tegengekomen waar dit ook lukt.

jadijkstra2000

Forumguru
Ik ben naar een BMW 3 serie wezen kijken, om heel eerlijk te zijn, kon het mij niet behagen... stoel zat goed, oke...dash vond ik mwah...toen ik de prijs zag dacht ik...laat maar.
Niet mee gereden, dus geen rij ervaring. En dat is misschien maargoed ook :) straks ben ik verkocht en krijg ik spijt van de O3.
Maar heel eerlijk. Ik heb Mazda gereden, VW Passat (2 stuks 1999 & 2002), een Skoda O2, een Toyota Auris en een Seat Leon.

De Leon rijdt erg lekker, de O2 reed heel lekker. De O3,...afwachten.
Moraal... het is maar net wat je gewend bent waaraan je je verwachting stelt. Van een Auris naar een O3 is een wereld van verschil. Van een O3 naar een Mercedes of BMW is vast ook een verschil. Maar voor mij niet interessant. Ik heb voor weinig geld een bomvolle auto.

Trouwens, een proefrit gemaakt in een Mercedes C180, vond het niet echt 'spannend....'

peterrapid

Forumguru
Ik ben ook geen BMW-fan heb nu al verschillende malen met een 520D met steptronic gereden en ik kan me niet van de ervaring ontdoen dat het eigenlijk een lamme bak is. Daarentegen zijn de M-versies van BMW (zeker de 3 en 4) ongeevenaard, maar die prijs is voor mij onbereikbaar. Heb net nog een Duits magazine gelezen waar er een test was tussen de A200 BMW 1 2l en de Golf GTI en de GTI kwam nog altijd op sportiviteit en prijs als grote winnaar uit de bus hoor.

sandervdw

Actief lid
Ik ben ook geen BMW-fan heb nu al verschillende malen met een 520D met steptronic gereden en ik kan me niet van de ervaring ontdoen dat het eigenlijk een lamme bak is. Daarentegen zijn de M-versies van BMW (zeker de 3 en 4) ongeevenaard, maar die prijs is voor mij onbereikbaar. Heb net nog een Duits magazine gelezen waar er een test was tussen de A200 BMW 1 2l en de Golf GTI en de GTI kwam nog altijd op sportiviteit en prijs als grote winnaar uit de bus hoor.
Die BMW doet 0-100 wel even snel met minder PK natuurlijk. En de 125i is niet het topmodel...
Nu kost een GTI wel ongeveer evenveel als een kale BMW 125i dus op dat vlak klopt de vergelijking min of meer wel. Een A200 is helemaal een verkeerde vergelijking (eerder een A250)...

peterrapid

Forumguru
@sandervdw je hebt gelijk was de A250 en 125i maar toch moet je toegeven dat de Golf het vooral met 6 - 8K minder in prijs zit of beide topmerken en meer plaats heeft ... Ik zeg maar hé ik ben zeker niet tegen de Merc (zelf grote fan van de AMG-modellen) of BMW, maar als je alles min of meer realistisch naast mekaar zet betaal je toch die premiummerk duur voor het extra tov de andere merken die je krijgt.

Bakkertje

Forumguru
Als Passat rijder kan ik zeggen dat die Passat er mooi tussenin past. Is iets duurder dan een Superb, maar door de hogere restwaarde in de lease voor mij even duur (vraag het mij niet, ik bedenk dat restwaarde niet .. )

De Passat is weliswaar voor een enorm groot deel gelijk aan zijn S3 broer, maar qua materiaal gebruik toch net even mooier afgewerkt. (in mijn bescheiden mening). En met voor mij gelijke kosten kies ik dan toch voor de Passat ipv de Superb.

sandervdw

Actief lid
Als Passat rijder kan ik zeggen dat die Passat er mooi tussenin past. Is iets duurder dan een Superb, maar door de hogere restwaarde in de lease voor mij even duur (vraag het mij niet, ik bedenk dat restwaarde niet .. )

De Passat is weliswaar voor een enorm groot deel gelijk aan zijn S3 broer, maar qua materiaal gebruik toch net even mooier afgewerkt. (in mijn bescheiden mening). En met voor mij gelijke kosten kies ik dan toch voor de Passat ipv de Superb.
Dat hangt van de uitrusting van uw Passat af. Ik heb nu een L&K gekozen, en een vergelijkbaar uitgeruste Passat kostte mij 100/maand extra in leaseprijs. Het kan zijn dat het bij minder uitrusting wel meer in voordeel van Passat begint te spreken.

Ik vind trouwens de Superb aangenamer omdat die echt 100% voor comfort gaat, terwijl een Passat (ik heb er ook 1 gehad) vis noch vlees is qua comfort vs dynamiek.

0ri0n88

Forumguru
Is het niet een klein beetje appels met peren vergelijken?
Mijn bescheiden mening omtrent Škoda is dat ze gewoon echt value for money geven wat dus ook een tevredenheidsgevoel geeft waardoor je bepaalde afwerkingen voor lief neemt denk ik zo.
De huidige S3 kan imo echt wel concurreren met een passat. Afgezien van de "restwaarde" doet die echt niet onder vind ik.
Helaas zijn al deze luxe bakken voor mij nog ver weg dus houdt het voorlopig bij mijn O2 ;)

Bakkertje

Forumguru
@sandervdw Dat klopt inderdaad, ik heb het genoegen in een highline uitvoering te mogen rijden. Maar het materiaalgebruik waar ik op doel en wat bij Skoda echt minder is dan bij VW, is bijvoorbeeld de rand om de luchtuitstroomroosters. Bij Skoda verchroomd kunststof, bij VW aluminium, en dat vind je op veel plekken terug. Nieuwer type stuurwiel met alle bediening erop, mogelijk active info display, etc.

Het is natuurlijk allemaal maar de vraag hoeveel waarde je eraan hecht natuurlijk.
En eerlijk is eerlijk, toen ik na de proefrit in de Passat weer in mijn S2 stapte voelde dat absoluut niet als mindere auto. Maar in het gat tussen de BMW 5 serie en de S3 waar het hier over gaat, past wat mij betreft de Passat prima. Dat maakt de Superb absoluut geen mindere auto, maar een die op een andere doelgroep gericht is. Voor wat je dat ook waard mag zijn. Want laten we wel wezen als in mijn geval de Passat 100 euro duurder was geweest had ik nu een Skoda sleutel in mijn jaszak gehad en geen VW :D:deuk:

plaza

Forumguru
Ik ben wellicht ook te veel verwend met de vorige auto.[/QUOTE]

Wat voor motor ligt er in je Superb dan ?
En wat voor motor lag er in de BMW van je ?

Wanneer je de huidige Superb 3 met snelste diesel of snelste benzinemotor hebt in de meeste luxe variant , ben je nog altijd minimaal 15000 € goedkoper uit bij een vergelijkbare 5 serie.

Het afwerkingsniveau van Audi , Bmw en Mercedes ligt logisch een paar klassen hoger , je zit ook in een heel andere klasse te vergelijken.

Bovenaan Onderaan