Skoda Connect

DSG7

Lid
Op internet kan ik weinig vinden over Skoda Connect in combinatie met een Fabia 3 FL Combi.
Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn en of het mogelijk is dit achteraf te activeren?
Zoals ik aangaf in mijn voorstel topic ben ik opzoek naar een Fabia 3 FL occasion.
Waar moet ik rekening mee houden als ik gebruik wil maken van de Skoda Connect App op mijn iPhone?
 

Rallye

Forumguru
Dat de auto Smartlink geactiveerd heeft. Wat je er dan mee kunt varieert per auto - hoe ouder de auto, hoe minder je met Connect kunt.
 

Fabia 123

Forumguru
Je moet er rekening mee houden dat de combinatie smartphone en het link systeem in een auto (in dit geval de Fabia 3) niet werkt.
Je kunt een test uitvoeren door de verkoper te vragen het link systeem in de auto te koppelen aan je smartphone. Dan weet je of het werkt
 

jesse_s93

Donateur
Smartlink+ is niet per se een vereiste voor Skoda Connect. Mijn Scala heeft geen Smartlink+ (enkel Smartlink), maar kan wel van alle functies van Skoda Connect gebruik maken. Het verschil betreft het kunnen uitlezen van voertuigdata wanneer deze verbonden is via Smartlink.

Als je gebruik wilt maken van Skoda Connect (de remote functies) is het bouwjaar relevant (FL zit altijd goed) en het infotainment. Volgens mij heeft de Amundsen geen interne simkaart en ook geen simkaart slot waar je zo bij kunt. Als je een Amundsen hebt, is het wel mogelijk om daar een LTE Carstick op aan te sluiten (voorbeeld: Skoda 000051409F Surfstick Carstick LTE Connect, nur für Navigationssystem Amundsen (Gen. 2) : Amazon.de: Elektronik & Foto). Dan zou het systeem always connected zijn en zou het mogelijk moeten zijn om ook buiten de auto connectie te maken via de Skoda Connect app. Dat zie je ook in de link terug in mijn voorgaande post waarbij services onder "care connect: remote access" mogelijk zouden zijn bij een fabia 3 FL. Let er wel op dat je hiervoor waarschijnlijk een apart abonnement voor nodig hebt.

Wil je niet per se gebruik maken van de remote functies maar wel van Skoda Connect, dan is Smartlink+ inderdaad vereist. Dan is het mogelijk via Apple Carplay of Mirrorlink (niet via Android Auto!) via de MySkoda app (voorheen Skoda Connect) data uit te lezen. Dit wordt dan enkel bijgewerkt indien bekabeld connectie wordt gemaakt met de auto.
 
Bovenaan Onderaan