Skoda connect??

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Ik ben aan t twijfelen.....
Ga ik n simkaartje halen om icm een dongle Mn Octavia “online te zetten”.
Vinden jullie Skoda connect de moeite en het geld waard??
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik niet. Heb het gratis en voor niets er bij gekregen voor een jaar, maar vind het niet de moeite waard het te activeren.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou het nog niet gratis willen hebben - sterker: als het per ongeluk in m'n volgende auto zou zitten, zou ik het eruit laten slopen of op zijn minst grondig onklaar laten maken.
 

Sauce

Lid
Als je de optie genomen hebt voor Bluetooth + RSAP profiel, dan kan je gewoon via bluetooth internetdata doorsturen naar je auto. Zolang je telefoon ook RSAP profielen ondersteunt.

En anders kan je ook een hotspot maken op je gsm en laat je je auto ernaartoe verbinden.

Normaal gezien kreeg je wel 1j gratis Skoda Connect. Eenmaal je het activeert, zal het 1j meegaan.
En dan kan je nog zien of je het wilt blijven gebruiken of niet. De meeste mensen vernieuwen deze optie niet meer na dat het 1j later voorbij is.
 

Rallye

Forumguru
Ik zou het nog niet gratis willen hebben - sterker: als het per ongeluk in m'n volgende auto zou zitten, zou ik het eruit laten slopen of op zijn minst grondig onklaar laten maken.

Dat kan niet. Skoda Connect is onderdeel van de radio. Je kunt evt. (indien aanwezig) wel de MijnSkoda-module van Pon laten verwijderen.

Ik zou het doen voor de file-info. Dat is echt een verbetering ten opzichte van de RDS-info die je navi zonder Connect gebruikt.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Mijn Amundsen geeft me tot nu toe prima info over files en leidt me zonodig om. Zonder dat ik Skoda Connect heb geactiveerd. Dus wat zou dat dan nog kunnen toevoegen?
 

Rooverz

Actief lid
Behalve de snelwegen ook alle N wegen en andere grote doorgaande wegen in steden. Niet elke 10 minuten een update maar elke 2 minuten. TMC heeft bv 30 files aan, Online wel 150 knelpunten. Niet alleen files worden getoond, maar ook bv langzaam tijdens verkeer in meerdere gradaties....
Mijn Amundsen geeft me tot nu toe prima info over files en leidt me zonodig om. Zonder dat ik Skoda Connect heb geactiveerd. Dus wat zou dat dan nog kunnen toevoegen?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, als je veel in omstandigheden rijdt waarbij je daar baat bij hebt, wel handig dan. Maar dat geldt voor mij gelukkig niet.
 

Fabia 123

Forumguru
Behalve de snelwegen ook alle N wegen en andere grote doorgaande wegen in steden. Niet elke 10 minuten een update maar elke 2 minuten. TMC heeft bv 30 files aan, Online wel 150 knelpunten. Niet alleen files worden getoond, maar ook bv langzaam tijdens verkeer in meerdere gradaties....

De TMC in mijn Amundsen zie ik tijdens de spits om de 10 seconden een ander aantal files aangeven ook op N wegen. Ik kan de snelheid waarin nieuwe files worden doorgegeven in vergelijking met andere systemen niet beoordelen.

O ja ik heb geen Skoda connect.
 
Laatst bewerkt:

Rooverz

Actief lid
Hoi, ik ben jarenlang beta tester voor hardware en software geweest voor Navigon en ben zeer goed op de hoogte van de werking en verversing van de TMC info. Dat het lijkt alsof het elke 10 seconden verspringt komt omdat verschillende radiozender van verschillende aanbieders het TMC signaal ontvangt, wat dus door elkaar heen komt te staan. Als je goed kijken zal je veel dubbele, of net iets andere filevermeldingen zien. TMC kan onmogelijk in 10 seconden tijd de gehele lijst verversen. Het kan bij veel files tot 10 minuten duren voordat de gehele file lijst ververst is. Dataoverdracht via TMC/radio gaat ook erg langzaam. Kijk maar als ie de auto/radio in de ochtend aanzet en meteen naar je file lijst gaat kijken. Eerst zal er niets, of enkele vermeldingen staan en na enkele minuten begint de lijst zich steeds meer te vullen.
De TMC in mijn Amundsen zie ik tijdens de spits om de 10 seconden een ander aantal files aangeven ook op N wegen. Ik kan de snelheid waarin nieuwe files worden doorgegeven in vergelijking met andere systemen niet beoordelen.

O ja ik heb geen Skoda connect.
 
Krijg nu aanbod om het voor 1 jaar voor 49 euro te verlengen, volgens de site een uniek tijdelijk aanbod.
Daarnaast moet je ook nog zelf sim kaartje abonnement betalen.
Vind 49 euro nog al wat, gebruik alleen de online file informatie.
Ben daar wel erg tevreden over.
 

Spector

Forumguru
Ik heb hem deze maand verlengd met nog een jaar. Vooral op de langere afstanden, waarbij ik de navigatie verbind met de telefoon via een hotspot, geeft het mij genoeg gemak in het ontwijken van oa files. In een aantal gevallen was de omleiding via de Columbus scherper en sneller dan die van Waze.
 
. Vooral op de langere afstanden, waarbij ik de navigatie verbind met de telefoon via een hotspot, geeft het mij genoeg gemak in het ontwijken van oa files. In een aantal gevallen was de omleiding via de Columbus scherper en sneller dan die van Waze.

Ook ik heb goede ervaring met de nauwkeurige filemeldingen bij gebruik van een hotspot.
Begrijp ik het nu goed dat dit alleen werkt met Škoda connect?
 

Rooverz

Actief lid
Ik heb hem deze maand verlengd met nog een jaar. Vooral op de langere afstanden, waarbij ik de navigatie verbind met de telefoon via een hotspot, geeft het mij genoeg gemak in het ontwijken van oa files. In een aantal gevallen was de omleiding via de Columbus scherper en sneller dan die van Waze.
Grappig! Waze=Google file info, Skoda=TomTom file info!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan