Skoda connect werkt niet sind gisteren

skodamichael

Senior Member
Goedemorgen allemaal,

Sinds gisterenochtend kan ik de status van mijn superb niet meer inzien.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Screenshot_20251006_061958_Mykoda.jpg

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Het was waarschijnlijk niet de app die het probleem veroorzaakte, maar de server die tussen de auto en de app 'zit'.
Wen er maar aan.

EdK

Forumguru
Of als de abbo afloopt het niet meer verlengen , heb je daarna ook geen problemen meer.... :koffie:

skodamichael

Senior Member
Hallo allemaal,
1 maand geleden had ik hier een vraag over de skoda connect die niet meer werkte.
Dit was de 1e x in 6 maanden en heeft 2 dagen geduurd.
Nu heb ik sinds gisteren weer hetzelfde probleem.
Niks geks zou je zeggen elke systeem faalt wel eens.
Maar wat mij opvalt de vorige x stond de auto bij de garage voor een aantal garantie problemen.
Nu 1 maand verder staat de auto helaas weer bij de garage en nu werkt skoda connect dus weer niet.
Zou dit puur toeval zijn of is het wellicht mogelijk dat de desbetreffende garage skoda connect kan uitschakelen?

skodamichael

Senior Member
Er zou een verbindingspijpje van het koelvloeistof systeem lekken dus dat lijkt me niet. Maar je weet het nooit natuurlijk.

hemi24

Donateur
Volgens een eerder bericht van jezelf heb je lekkage aan de andere kant dan waar het expansievat zit, en wat zit daar…?

Daarnaast bestaat er zoiets als een werkplaatsmodus, waarin de monteur de auto zou moeten/ kan zetten vwb het Connect gebeuren, dus wellicht dat je wagen daardoor offline is.

Rob

Forumguru
Sinds gister hier ook een connectieprobleem tussen app en auto. Krijg foutmeldingen als ik een laadschema wil aanpassen. Rijstatistieken zijn wel te bekijken en up to date. Zal eerdaags wel weer goed gaan

Ook bij mij zijn er steeds vaker storingen waarbij de auto niet bereikbaar is met de connected app. Ook ik kan dan geen laadschema’s aanpassen of de verwarming via de app inschakelen. Ik kom van Renault die een slechte naam zou hebben maar VAG kan vandaag de dag in de leer bij Renault want daar had ik echt zelden issues met de connected services….

Rob

Forumguru
Om nou gelijk heel VAG bij Renault in de leer te laten gaan:pieker:... Uiteindelijk is het allemaal best complex (al denken we daar nauwelijks bij na) en iets als een server issue of app "hik up" valt een automerk of de auto an sich niet persé aan te rekenen, maar dat vind ik. Inmiddels werkt het weer prima en hiervoor 11 maanden niks aan de hand. Hopelijk heb jij snel het lek weer boven :thumbsup:

Toch heb ik met 4 jaar gebruik van het Renault Easylink systeem niet half zo veel connectie issues gehad als met 2 maanden met het MIB3 systeem van mijn Octavia.

leon-cupra

Forumguru
@Rob VAG heeft het gewoon niet in orde op het gebied van software en connectiviteit. Heb hier een Tesla, BMW en VW passat op de oprit staan ... alle drie hebben ze uiteraard reeds één of andere app ... welke geeft het meeste problemen ... de VW. Komen allerlei rare meldingen, niet beschikbaar, ... om nog maar te zwijgen over updates. Tesla, heer en meester in OTA updates. Bij de bmw ook goed, maar niet zo efficient. De passat ... even achter laten in de garage.

Bovenaan Onderaan