Skoda Connect issues met iV

SuperbIV

Senior Member
Sinds vandaag laadt de Connect app geen gegevens meer in van mijn iV en de app loopt regelmatig vast. Heeft iemand anders met een iV deze issues ook?

In de Facebook Skoda Club was er 1 iemand met een iV die ook problemen had en de mensen zonder iV hadden geen problemen.
 
Ja, die app doet bij mij ook wel eens gek.
Meestal is het met de app opnieuw starten of een tijdje wachten wel altijd opgelost.
Ik heb er nog van gelezen dat die app niet zo goed is.
 

SuperbIV

Senior Member
Thanks! Bij mij is het inmiddels ook opgelost door de wagenstatus te updaten met de auto op contact.
 

SuperbIV

Senior Member
Ik heb nu mijn volgende Connect probleem.

Eerst deed de app het niet goed, dat lag blijkbaar echt aan de app. Maar nu maakt de auto in zijn geheel geen verbinding meer met de Connect services, te zien aan het grijze wereld bolletje. Als ik mijn datapakket in wil zien (setup > dataverbinding > datapakket) blijft hij laden en geeft weer: 'activatie is bezig'.

Mijn licenties zijn gewoon nog 10 maanden acties, ik heb niets gewijzigd en het heeft afgelopen 2 maanden gewoon goed gewerkt.

Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar info@skoda.nl, maar helaas nog geen reactie.

Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft?
2372bc3a2a3c1b5605063fd61414f5a5.jpg
4f3956156d1df316cc0731ba7596f987.jpg
 

Derooke

Forumguru
Skoda reageert normaal binnen 5 (werk) dagen. Dus even geduld oefenen . Kan je geen herstart doen van je infotainment? (bij amundsen kan je powerknop blijven indrukken voor een herstart). Geen idee voor colombus .In m'n troc (wat in wezen dezelfde systemen zijn werkt dit bij een hangend systeem wat ik wel eens heb).

Edit. Net gevonden op Google dat je de powerknop(touch) voor 15 sec moet "ingedrukt" houden (zelf als het scherm zwart is)dus unit aan ,Power"knop" inhouden en tellen tot minimum 15
 

SuperbIV

Senior Member
Reboot had ik al geprobeerd inderdaad. Was helaas niet de oplossing.

Ik wacht dan de reactie even af of rij even langs de dealer. Thanks
 

jesse_s93

Donateur
Even de zekering van het infotainment eruit trekken, paar seconden wachten, en weer terugplaatsen? Mijn Bolero ging laatst niet uit. Reboot werkte niet. Zekering eruit en weer in bleek de oplossing.
 

SuperbIV

Senior Member
Even de zekering van het infotainment eruit trekken, paar seconden wachten, en weer terugplaatsen? Mijn Bolero ging laatst niet uit. Reboot werkte niet. Zekering eruit en weer in bleek de oplossing.
Thanks, dat was het bijna .

De infotainment zekering er uit hielp niet, maar wel de zekering van het Noodoproep systeem (nr. 17 op de Suberb iV). Blijkbaar worden daarmee ook zaken voor Connect verzonden. Dit gaf de dealer aan na contact gehad te hebben .

Zekering 17 is er 5 minuten uit geweest, daarna reboot van het infotainment en toen werkte het weer.
 
Bovenaan Onderaan