Skoda Connect gebruiken op 2 smartphones mogelijk?

Beste Forumleden. Tijdje gezocht of ik een topic kon vinden voor mijn vraag, maar helaas.
Vandaar deze nieuwe opgave.

Ik wil graag weten of ik 1 of straks 2 auto's met Skoda Connect kan verbinden met 2 smartphones. Wij hebben een Citigo-e IV en deze had ik actief op mijn eigen smartphone. Nu wil vrouwlief ook de status kunnen zien (zij is hoofdgebruiker) van deze auto. Ik wilde de app bij haar activeren, maar moest deze verwijderen van mijn eigen smartphone. Ik zou het prettig vinden om ook de status van haar auto te kunnen zien. Met name de resterende actieradius (dus weten wanneer de auto geladen moet worden) is voor mij van belang en of de auto wel of niet afgesloten is (dit wordt wel eens vergeten). Kan iemand mij uitleg geven?
 

JeSko

Forumguru
Denk dat dit niet kan, zulke apps hangen volgens mij vast aan de auto dmv vin nummer en dergelijke, de app en de auto kennen elkaar om het zo te zeggen, heeft wellicht te maken met privacy? Is maar giswerk van mijn kant. Zelf heb ik zo geen app maar het lijkt me wel logisch dat de app die direct met de auto gelinkt word maar door één beheerder kan gebruikt worden, ook opdat deze locaties bijhoud en continu verzend.
 
Dat is een goeie tip Herre. Ik heb gecheckt of ik als dezelfde gebruiker ook kan inloggen op de andere smartphone. En warempel. Hij doet het.
 

jesse_s93

Donateur
Volgens mij probeert de TS de Citigo toe te voegen aan het account van zijn vrouw, waar de Citigo eerst was gekoppeld aan zijn eigen account. Volgens mij is het niet mogelijk om één auto aan meerdere verschillende accounts te koppelen.

Wat wel mogelijk is, en dat is ook wat @Herre voorstelt, is gebruik te maken van één account waarmee jullie beide inloggen. Dat werkt prima. Hier zowel op een iPhone als Android telefoon ingelogd met hetzelfde account en dat werkt naast elkaar. Je kunt meerdere auto's toevoegen aan je garage waarmee je dus meerdere auto's in jouw/jullie account hebt staan.
 
Klopt als een bus. De aankomende Karoq zal ik opgelijke wijze toevoegen en dan kunnen we beide de status van beide autos zien:-)
 

Rallye

Forumguru
Zowel op mijn iPad als op mijn iPhone is de Skoda Connect-app actief. Wel op hetzelfde account.
 
sinds vandaag krijg ik geen toegang meer tot de myskoda app op de iphone van mijn vrouw. We hebben beide dezelfde app voor 1 skoda karoq en hetzelfde account op onze 2 iphones. Alleen op de telefoon van mijn vrouw krijgen we steeds de melding verbinding mislukt, kan geen verbinding maken met de server. Dit terwijl ik wel op mijn app kan inloggen en alle gegevens zichtbaar zijn. Dit is iets van hedenavond.
Iemand dezelfde ervaring en wat te doen ?
( ik kan geen nieuw account aanmaken op de iphone van mijn vrouw, omdat ik dan op mijn iphone verwijderd wordt als hoofdgebruiker)
 

Japanese Power

Donateur
Altijd leuk die garages. Dochterlief heeft de app vast geïnstalleerd en is ook ingelogd op haar iPhone. Ach ja, ze moet 02-01 om 08:00 uur afrijden, je kunt er maar klaar voor zijn. Maar eerst nog wel slagen natuurlijk. Nu zijn er dus 3 gebruikers actief onder dezelfde inlog ;)

4ED5C493-E259-48EC-8AA0-42165190BA86.jpeg
 

Japanese Power

Donateur
Grappig detail afgelopen week. Vrouwlief had haar auto laten voorverwarmen maar tegen de tijd dat ze wilde instappen was hij niet ontdooit ;). Je raadt het al. De verkeerde auto gekozen in de app.
 

EdK

Forumguru
Had je haar toch gewoon kunnen bedanken !!!
Alleen al om de gezichts trekken dan te zien als je het zegt.....

Weet wel dat hier zou zijn als blikken konden doden, dan had ik gestrekt gelegen bij zo'n opmerking !!
Maar kan het toch niet laten............
 
Bovenaan Onderaan