Skoda connect /4g

Wie weet hoe ik skoda connect aan de praat krijg? Ik kan geen simkaart aansluiting vinden in mijn Karoq. In mijn navigatie zie ik een rode wereldbol dat er geen verbinding is.... (Geen idee of ik een amundsen of columbus systeem heb. Als ik software nummer intik zeggen ze columbus, maar een columbus heeft volgens mij geen knoppen).

Ik kan wel wifi tethering doen met mijn telefoon maar die verbinding moet ik dan elke keer handmatig aan de gang helpen...
 

Rallye

Forumguru
Kun je navigeren zonder de SD-kaart? Dan heb je een Columbus. Volgens mij is de Amundsen niet te krijgen met SIM-slot.

Als je een iPhone hebt klopt dat laatste. Is een Apple-puntje......
 
Dan heb ik een Amundsen. Ik heb geen iPhone, ik draai op Android....
Zijn er geen andere oplossingen voor vaste 4g verbindingen? Volgens autoinfo zou er een lte aanwezig moeten zijn in mijn auto...
 

CharlesTucker

Forumguru
Klopt, tasker heet die app inderdaad. Daarmee kun je je telefoon "iets" laten doen als er "iets" gebeurt. Ik gebruik het bijvoorbeeld om 'm op stil te zetten als ik 'm ondersteboven neerleg. Voor dit forum belangrijker, ik laat "tasker" de hotspot aanzetten als m'n telefoon via bluetooth verbind met de auto. Werkt prima, duurt echter wel even een minuutje of zo. En de hotspot is uiteraard nogal een batterijverbruiker. Overigens heb ik wel een Columbus, maar op deze manier hoef ik geen extra simkaart te kopen.
 

Skodiak

Senior Member
Skoda connect werkt (deels) altijd mits je abonnement hebt. Aanmelden als auto met wifi is verbonden (kan op de oprit als je met thuisnetwerk verbonden bent) en telefoon met skoda connect app.

Bij style business zit het Care connect (1 jaar) en emergency call (3 jaar) en werken ook zonder Wifi (hotspot).
Care connect (1 jaar gratis)kan je via app zien waar je auto geparkeerd staat, verbruik op afstand, status auto (deuren open/dicht lichten aan/uit) range op brandstof beschikbaar etc..
Emergency call (3 jaar gratis) is dat hij op basis van airbag sensor hulpdiensten oproept als je crasht
Infotainment online (1 jaar gratis) deel heb je wel wifi (hotspot) nodig; daarmee kan je dus op de Navi allerlei extra zaken als online weer en verkeersinfo etc.

meer achtergrond: https://www.skoda.nl/skoda-connect/care-connect

Mijn ervaring tot nu toe:
Het Care connect is tot nu toe best aardig om mee te spelen; zo kwam ik er laatst achter dat mijn dakraam nog openstond. Wel jammer dat er geen push notificaties komen. Lijkt mij handig is dat als je je ramen nog open hebt of auto niet vergrendeld hij om bv 10PM hier even een melding van geeft.

Infotainment online zit ik net echt op te wachten; moet je idd hotspot aanzetten om te kunnen gebruiken; gebruik dan liever Carplay met googlemaps/Flitsmeister waar je ook dat voor gebruikt. Kan je nog een Deuntje uit je spotify playlist erbij doen en heb je ook infotainment.

Emergency hoop ik nooit te hoeven gebruiken

Zie verder geen nut in het "mijn Skoda" verhaal van Pon wat deels hetzelfde doet, alleen minder diep geïntegreerd met het voertuig en aantal zaken die ik juist handig vindt mist. Enige dat ze echt toevoegen is integratie met een parkmobile account. Daar zit ik ook niet op te wachten. De kostenstructuur van dit systeem is daarnaast ook nog eens niet duidelijk.
 
Bovenaan Onderaan