Skoda Citigo Greentech Tour voorruit sensor

oghkru

Lid
Ik heb deze auto 3 weken nu (uit 2012). Er zitten geen originele boekjes bij verder niks. Wat is precies de functie van de sensor achter de voorruit en hoe activeer ik deze functies? Alvast dank!
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij is er ook een side waar je de boekjes als PDF kunt downloaden. Bij mijn auto heb ik wel het boekje, maar heb het ook als PDF op de telefoon staan, voor als je bijvoorbeeld met lege sleutelbatterij buiten de auto staat.

Mijn verwachting is dat bij de Citigo die sensor maximaal voor automatische verlichting en als regensensor voor de interval van de ruitenwisser dient. (Dimbare spiegel, en dergelijke gadgets verwacht ik niet bij een Citigo)
 

hemi24

Forumguru
Sensor is voor de City Emergency Brake, een automatische noodstop bij snelheden tot 30km/h.
Zaken als licht- en regensensor hadden deze modellen eerst na de facelift.

 

BigCheese

Forumguru
Ja ik weet nog dat we jaren geleden een proefritje gingen maken. De dealer legde uit wat voor systeem het was maar zei er gelijk bij dat we het maar niet moesten proberen. Boven de 30 km/u werkt het sowieso niet.
 

BigCheese

Forumguru
Nou het lijkt me best wel interessant om te weten of het werkt. Misschien eens een zeiltje spannen ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

hemi24

Forumguru
Ik heb het bij een technische dag bij dealer Century een aantal jaren terug eens kunnen testen met een Seat Mii, werkt prima! Alleen is de snelheid waarbij het werkt aardig beperkt.
 
Bovenaan Onderaan