Skoda center de Meern (Utrecht)

wvn

Nieuw lid
Via mijn leasemaatschappij kwam ik terecht bij Skoda Center de Meern. Waarom niet gewoon in mijn eigen woonplaats bijna om de hoek van mijn woning.. Geen idee. Maar zoals zovaak toch maar de ervaringen afgewacht.

Het bestelproces via de leasemaatschappij afgerond en nog geen week later het eerste telefoontje. Samen met de verkoper nog even de opties doorgenomen. Fijn! Even de bevestiging dat alles klopt.

Daarna is er wel geteld nog 2 keer contact geweest. 1 maal via email, dat de levering van de nieuwe octavia op schema ligt en 1 keer telefonisch om een afspraak te maken voor de aflevering. Geen overbodig contact. Dit is precies goed.

Bij aflevering had ik er voor gekozen om de auto op te halen. ’s Ochtends naar de garage en eenmaal aangekomen begon het feest. Bij binnenkomst netjes ontvangen door de jonge dame achter de balie en uiteindelijk verder geholpen door mijn vaste contactpersoon. Eerst alle boekjes en administratie doornemen (terwijl je eigenlijk zit te wachten op de sleutels). Tussendoor is er voldoende ruimte en tijd om onduidelijkheden uit de weg te helpen.

Administratie klaar, tijd om naar de auto te gaan. Leuke verrassing was dat deze ‘ingepakt’ klaar stond. Als een klein kind trek je het doek van de auto en daar staat die dan.

Ondanks het feit dat je als een gek de weg op wilt neem je de tijd om even alle opties door te nemen. Zelfs het instellen van de bluetooth verbinding wordt geregeld. Natuurlijk een simpel iets, maar toch.

Ongeveer 2 weken na aflevering een telefoontje of alles naar wens is.. prima! Perfect!

Conclusie: niet teveel email, niet teveel telefoontjes. Alleen wanneer dat echt nodig is. Ideaal in deze toch wel hectische tijden. Het hele afleverproces was leuk om eens mee te maken en zelfs de bos bloemen leefde langer dan een week.

Pendragon

Donateur
Mooi dat jij een positieve ervaring hebt. Mijn ervaring in combinatie met een lease auto bij hun is wat minder, maar dat is weer een paar jaar geleden. En het antwoord op je vraag waarom in de Meern? Voor zover ik weet is de eigenaar familie van de importeur. Ik kreeg via mijn werkgever via zogenaamde centrale inkoop ook het bericht dat ik de auto daar op moest halen, terwijl ik dat ook veel liever had gedaan bij mijn eigen dealer (Holdinga). Helaas kon ik mijn toenmalige werkgever niet overtuigen (en ook de leasemaatschappij niet) om het toch via Holdinga te doen.

Nils

Lid
Ik moet zeggen, dat ik ook nog steeds erg tevreden ben, over Skoda Centrum Utrecht.
Ruim anderhalf jaar geleden daar mijn Yeti (gebruikt) gekocht. De aflevering verliep zoals boven beschreven en ook in de periode daarna werd er nog eens geïnformeerd, of alles naar wens was.
Sindsdien nog een enkele keer daar geweest, bijvoorbeeld voor nieuwe wisserbladen, of omdat ik mij moest melden voor een nieuw achterklep logo, en telkens plezierig geholpen.
Een week of 3 geleden hoorde ik de, voor velen, bekende TSI rammel en daags erna kreeg ik toevallig, in de display, een melding dat de Yeti aan een (60.000 km) beurt toe was.
Toen ik mij ben de receptie meldde, voor het maken van een afspraak, werd de Yeti direct aan een korte check onderworpen. Uiteraard was de rammel op dat moment niet hoorbaar (was sowieso niet bij iedere start te horen) en bovendien was de distributieketting al preventief vervangen, dus die kon het toch niet zijn.
Toch kreeg kreeg ik het verzoek de Yeti de avond voor de beurt te brengen, zodat ze 's ochtends ook de koude start hadden. Dinsdag was het zover. Maandag keurig een reminder per SMS ontvangen en bij het inleveren van de auto meteen een opgave van de werkzaamheden/onderdelen en prijs gekregen. Gisterochtend een gemiste oproep, een voicemail en een SMS, met het dringende verzoek, contact met de werkplaats op te nemen. Het was toch weer de distributieketting en hoewel er in principe geen 'garantie op garantie' wordt gegeven, zouden ze deze direct en onder coulance vervangen, met slechts een heel geringe eigen bijdrage (Eur 37,50) voor mijzelf.
Eind van de middag een SMS, dat de Yeti klaar was en kon worden opgehaald.
Je hoopt natuurlijk op een goede oplossing en ze zullen de kosten ook wel bij PON kunnen declareren, maar het had voor mij ook minder gunstig uit kunnen pakken.

fonz1975

Nieuw lid
Mijn ervaring bij de Skoda dealer in De Meern is minder, zeg maar slecht. Ze draaien een standaard rekening uit waar bijvoorbeeld altijd ruitenvloeistof bijvullen op staat. Maakt niet uit maar doe het dan ook!!! Voor mijn Superb reed ik een Fabia en die heeft daar 1x een grote beurt gekregen, de rekening was boven de 600euro en inderdaad de ruitenvloeistof stond daar ook op. Thuis aangekomen, toch maar even onder de motorkap kijken en zag dat de ruitenvloeistof niet was bijgevuld. Meteen gebeld en kreeg te horen, dan zal het reservoir wel lek zijn en we hebben wel bijgevuld dus de schuld/oorzaak werd meteen bij mij in mijn schoenen geschoven. Normaal vul ik mijn ruitenvloeistof altijd bij voor een onderhoudsbeurt en kijk ik regelmatig onder de auto om lekkages te onderkennen dus ik wist zeker dat mijn reservoir niet lek was. Uiteindelijk gaven ze toe dat ze niet bijgevuld hadden en kon ik alsnog langs rijden om een fles ruitenvloeistof op te halen, dit heb ik niet gedaan en ook vermeld dat mijn auto daar nooit meer komt voor onderhoud. Tegenwoordig ga ik naar Skoda Wils in Dommelen/Valkenswaard, kleine Skoda dealer en monteur/verkoper nauwer betrokken bij de klant en tot op heden super tevreden.

EdK

Forumguru
Goh ruitenwisser reservoir lek en dat als die net van een servicebeurt terug komt ?
Zit in een beurt heel veel visueel onderhoud bij , dus ze hebben hun werk niet goed gedaan of gewoon niet bijgevuld

Sk_Hans

Forumguru
Het is wel toevallig dat bij dat soort beurten net altijd alle vloeistoffen bijgevuld moeten worden, ruitenwissers ineens beschadigd zijn en bijvoorbeeld de oranje folie van de RAW lampjes er niet meer goed genoeg op zit. En er dus meteen een flink bedrag op de standaardprijs van de beurt bijkomt. De lease rijders zal het een zorg zijn, iemand die privé een auto rijdt, voelt zich toch een beetje opgelicht.

EdK

Forumguru
Ach is ook hoe je je afspraken maakt met dealer.
In verleden had ik mijn ruitwisservloeistof voor servicebeurt tot nokkievol afgevuld en na beurt stond er 1 liter op bon.
Dus toen eerst gevraagd of ze een grotere tank hadden geplaatst, antwoord huh en nee.
hierna gevraagd hoe ze dan 1 liter in een vol tankje erbij konden krijgen als ik 12 uur ervoor hem nokkie vol gevuld heb.
Affijn werd van nota geschrapt met excuus dat t fout moest zijn.
En om verdere fouten te voorkomen heb ik toen afgesproken dat ze ruitenvloeistof tankje wel mochten vullen in toekomst maar dat ik er geen cent voor zou betalen.
Sindsdien word deze nooit gevuld meer en staat ook niet op rekening.

Maw even afspraken maken met je dealer zodat voor beide partijen alles duidelijk is.
Alle extra dingen boven servicebeurt die totaal meer dan het bedrag van €75,00 overschrijden moeten in overleg gedaan worden.
Kun je ook niet voor verdere verrassingen komen te staan

fonz1975

Nieuw lid
Klopt helemaal, alles valt en staat met goede afspraken. Ik had inderdaad aangegeven van te voren dat ze deze niet hoefden bijvullen. Het ging inderdaad om €4,- voor ruitenvloeistof en op een rekening van meer dan €600,- maakt dat ook niet meer uit. Maar als ik dan achteraf bel moeten zij niet zeggen dat het "probleem" niet aan hun ligt maar mogelijk bij de auto als gebrek. Dit is heel raar na een flinke rekening en dan wordt het een principe kwestie voor mij. Dus ik adviseer niemand om naar deze uit de kluiten gewassen dealer te gaan.

EdK

Forumguru
Ruitenwisser vloeistof is gewoon een goede handel
Ze kopen het in voor schijtprijzen en verkopen het alsof het goud is.
Als je alleen al de prijsverschillen her en der ziet voor de zelfde vloeistof.
Daar zit vaak een 2 a 3 eurie verschil tussen voor de zelfde inhoud en pratend over de -20 vloeistof.

En het zou dan ook bij een dealer zo moeten zijn dat het bijvullen een stukje service is bij een service beurt en niet een goedje om de prijs nog ff op te drijven

roeland

Senior Member
Zelf 2x hier een auto gekocht (de 2e is zelfs 2weken terug afgeleverd) beide keren geholpen zoals in eerste bericht.

Wel eens met de eerste voor garantie dingetje geweest maar ook toen netjes geholpen.

Onderhoudt doe ik zelf (14jaar monteur geweest) dus daar heb ik geen ervaring mee met ze, onderdelen haal ik wel origineel bij ze en ook dan wordt ik netjes geholpen.

Canon-Eye

Forumguru
Wat ben ik dan blij met een dealer waar de receptionist(e) bij het inleveren voor de grote beurt eerst even vraagt of de ruitensproeirvloeistof wel of niet moet worden bijgevuld en dit vervolgens duidelijk op de werklijst noteert.
Zó hoort het, en niet anders!:jaja:

Bovenaan Onderaan