Skoda besteller op Roomster-basis

AGTon

Forumguru
Skoda brengt op de basis van de Roomster een bestelauto uit. De Praktik is een maatje kleiner dan een Caddy en komt niet naar ons land.

De Skoda Praktik heeft een laadruimte van 1.783 liter. De lengte is 1,55 meter, de breedte varieert van 1,02 meter tot 1,43 meter en de hoogte is 99 centimeter. Dat is te klein voor een zogeheten N1-blok, en standaardmaat in de wereld van de bestelauto’s. Daarom heeft de Nederlandse importeur besloten de auto niet naar Nederland te halen.
De Skoda Praktik is wat simpeler uitgevoerd dan een Roomster. Zo is de bekleding van ‘Fresh Onyx’ een materiaal dat beter bestand is tegen vuil. Op de laadvloer ligt een anti-slipmat. De achterdeuren zijn voorzien van een ondoorzichtige laag in de carrosseriekleur.
De Praktik kan maximaal 640 kilo dragen en is leverbaar met de 70 sterke 1,2-liter en de 86 pk sterke 1,4-liter motor. Ook bouwt Skoda de Praktik met de 1,4-liter TDI met 70 pk. De productie start in de lente van 2007.

bron: autoweek.nl
 

Jpoers

Lid
Pratik is duits voor grijs kenteken. Dus de echte naam zal dan wel Roomster Pratik zijn.

Er bestaan namelijk al meerder modellen die Pratik heten ook bij andere merken.
 
geef mij maar een caddy
met optie
2 schuifdeuren
achteraan 2 klapdeuren
7 zetels
& DSG
extra's die op Roomster niet verkrijgbaar zijn
crazy.gif
Roomster = niets voor mij ...
 

zombie

Lid
Toch een heel mooi karretje, zelfs die witte kleur past goed.
Ben naar de voorstelling van de gewone Roomster (olijfgroene kleur) geweest en vind het een mooie en praktische auto.


rockon.gif
 

LenK

Forumguru
Laatste nieuws: Pon durft de Praktik niet te importeren!

Omdat daarmee de aap uit de mouw komt dat de Roomster inderdaad niks anders is als al die andere bestelauto-mpv's.
(kul die tot nu toe geuit werd dat de Roomster ontworpen is als mpv en nu bestelauto en dat het bij die andere merken andersom is gegaan, daar trapt niemand meer in....)

Pon heeft al hoog spel gespeeld met zijn prijsstelling, maar door met de Praktik het imago van de Roomster te beschadigen verkoopt die auto natuurlijk helemaal niet meer of pas na aanzienlijke prijsverlaging.

Vanuit de Praktik gezien eigenlijk stom, want die Praktik zou mits goed geprijsd wel voor Skoda een nieuw segment betekenen kunnen. Een bestelauto die eruit ziet als een bestelauto zou wel kunnen verkopen.
 

Boet

Actief lid
Ik vind persoonlijk de maffe belijning van de Roomster wel leuk. Is weer eens heel wat anders dan een Opel Astra of VW Golf waar half Nederland in schijnt te willen rijden:)
 

Octaviarijder

Actief lid
Ik vind die hoge prijsstelling zo'n onzin, vergelijk hem met de auto's waar hij tussen hoort en hij is niet te duur. En misschien is hij wel als personenwagen ontworpen en is hij ook makkelijk als grijs te gebruiken. Vreemd dat sommige mensen altijd maar van het meest negatieve uitgaan.
 

Matra_Murena

Actief lid
Inderdaad!

Duidelijk is dat hij de norm voor bestelwagens niet haalt, de zogenaamde N1 norm. Als hij als bestelwagen ontworpen was zou dit een immense blunder zijn, dus dat zal wel niet het geval zijn. tevens wordt ook in dit artikel weer duidelijk dat de kwaliteit toch echt boven de bestelwagens met achterbank uitsteekt!
 

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Octaviarijder</font><hr />

Ik vind die hoge prijsstelling zo'n onzin, vergelijk hem met de auto's waar hij tussen hoort en hij is niet te duur. En misschien is hij wel als personenwagen ontworpen en is hij ook makkelijk als grijs te gebruiken. Vreemd dat sommige mensen altijd maar van het meest negatieve uitgaan.

[/ QUOTE ]
Ik zie dat jouw auto 6 jaar oud is. Wordt eens tijd voor iets nieuws.
Kijken hoe blij je kijkt als je voor de kaalste Roomster met een 3 cilinder 1.2 ltr 64 pk motortje zo'n € 17000 mag afrekenen.
 

Matra_Murena

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Octaviarijder</font><hr />

Ik vind die hoge prijsstelling zo'n onzin, vergelijk hem met de auto's waar hij tussen hoort en hij is niet te duur. En misschien is hij wel als personenwagen ontworpen en is hij ook makkelijk als grijs te gebruiken. Vreemd dat sommige mensen altijd maar van het meest negatieve uitgaan.

[/ QUOTE ]
Ik zie dat jouw auto 6 jaar oud is. Wordt eens tijd voor iets nieuws.
Kijken hoe blij je kijkt als je voor de kaalste Roomster met een 3 cilinder 1.2 ltr 64 pk motortje zo'n € 17000 mag afrekenen.

[/ QUOTE ]

Da's dus hetzelfde (nagenoeg) als een 1.2 comfortline VW Polo. Dan wist ik het wel hoor!
 
Bovenaan Onderaan