Skoda #2 Fabia Combi 2003

Mugjuh

Donateur
mijn vriendin is nu ook aan de Skoda :D

EPC lampje brandt, lijkt op remlicht probleem.
Maar met nog geen 150K op de teller gaan we m nog wat TLC geven, zoals nieuwe embleems voor en achter :lezen:
Het is een AQW, dus hier zullen we nog wel ff plezier van hebben.

Zal hier wel even bijhouden wat we er een moois van gaan maken.


Opties:
Airco
Cruise control
Parkeersensoren achter
 
Laatst bewerkt:

Mugjuh

Donateur
Remlichtschakelaar is vervangen en nu is de EPC melding ook weg :D

Nu ‘m even verder van TLC voorzien.

Volgende week ff koelvloeistof en olie vervangen bij de DHZ garage.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Feli met de aanwinst. Model 1 is en blijft een mooie auto.
150K op[ de teller is niet veel, toch geen klokje rond ;) ?

Model 3 wat ik rij is ook goed, maar een beetje liefde voor mijn 'oude' Fab heb ik nog steeds.
grtsss
 

Mugjuh

Donateur
Feli met de aanwinst. Model 1 is en blijft een mooie auto.
150K op[ de teller is niet veel, toch geen klokje rond ;) ?

Model 3 wat ik rij is ook goed, maar een beetje liefde voor mijn 'oude' Fab heb ik nog steeds.
grtsss

Nee, geen klokje rond, rdw tellerrapport en rapportje van autoweek eerst geraadpleegd.
Die van autoweek geeft ook de WOK status aan, dus dat zit allemaal wel goed.
Interieur is nog bijna nieuw, geloof tour de france met de boomerangetjes.
Aan buitenzijde zie je meer de leeftijd.
 

Mugjuh

Donateur
Koelvloeistof reservoir vervangen, deze was lek en sensor werkte niet meer.
Bij het vervangen ontdekt dat 1 of andere beun de connector had door verbonden met stuk koperdraad zodat de melding niet verscheen op het dashboard.
Bij het testen met leeg reservoir kreeg ik nu netjes een melding, na het vullen was deze weg :D

Interieurfilter was 50% filter en 50% bladeren, dus in de auto zal het ook wat frisser worden.

Spullen om de koplampen weer helder te krijgen zijn binnen, dus daar nog even mee aan de slag.

Blijft alleen olie verversen en remvloeistof vervangen nog over.
 

Cordoba

Forumguru
Ik ben benieuwd wat je gaat gebruiken voor de koplampen. Bij mijn F1 destijds de 1e keer gedaan met een 'headlight restoration kit', later ongeveer 1 keer per jaar even meegenomen met de lak (fijn) polijsten om de lampen goed helder te houden.
 

Erik_NL

Forumguru
Cayenne Orange Metallic: mooie kleur
AQW: soepele motor
airco en cruisecontrol: geen opties maar standaard volgens uitrustingsfolder
EPC lampje brandt is met dt
veel plezier ermee
 

Canon-Eye

Forumguru
EPC lampje brandt is met dt
Lekker inhoudelijk... :nono:




Als iemand alle stam+t fouten op een forum wil gaan verbeteren dan heeft-ie daar meer dan een dagtaak aan.
Niet (meer) aan ergeren, maar gewoon eroverheen lezen, is mijn advies. Véél beter voor je bloeddruk en zo!
 

Mugjuh

Donateur
Ik ben benieuwd wat je gaat gebruiken voor de koplampen. Bij mijn F1 destijds de 1e keer gedaan met een 'headlight restoration kit', later ongeveer 1 keer per jaar even meegenomen met de lak (fijn) polijsten om de lampen goed helder te houden.

Headlight restorer van chemical guys met oranje hexpad.
Maar ik ben niet de eerste die dit uitvoerd en de vorige keer is het behoorlijk grof gedaan, dus om perfect te krijgen is er wat meer nodig.
Zal nog foto’s maken van resultaat.

 
Laatst bewerkt:

Mugjuh

Donateur
We zijn 2 jaar verder met de Fabia, naast regulier onderhoud(kleine-/grotebeurt) geen gekke dingen tegen gekomen.

Alleen laatste APK gezeur over klein lek bij de Mof van de middendemper, 1 kapot kentekenplaat lampje en doffe koplampen.
Totale kosten 25 euro.

En in 2 jaar 10K aan km’s toegevoegd aan de km teller stand.

Koplampen weer gepolijst en nu klaar voor herkeuring.

 

Mugjuh

Donateur
Zo weer een nieuwe APK verder, alleen een probleem met een uitgedroogde band aan de voorzijde. Dus er komen nieuwe banden aan de voorzijde op.
Wel even zorgen voor een frisse omgevingen voor de banden.
Dus de velgjes maar even een nieuw zijdeglans laagje en nette vervangende dopjes erop.

 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Als je koplampen mooi wil houden zou ik ze polijsten en daarna in de PPF laten zetten, PPF maakt je lampen helder en beschermt ze tegen weer en wind, tegen Steenslag, tegen de zon, dit doe je één keer en je hebt nooit nog omkijken naar je lampenunits. Dit heb ik ook laten doen nadat één lamp dof was geworden, eerst opgefrist en daarna PPF erop. :)
 
Bovenaan Onderaan