philippe bakker
Forumguru
10% scheelt dat niet se. Dan zou de auto nooit goedgekeurd worden in België. Dat dragy juister is ok maar echt geen 10%. En bij 5% zit ik nog steeds op 14 secZal circa 16 sec GPS zijn
10% scheelt dat niet se. Dan zou de auto nooit goedgekeurd worden in België. Dat dragy juister is ok maar echt geen 10%. En bij 5% zit ik nog steeds op 14 secZal circa 16 sec GPS zijn
Er is een EEG-richtlijn uit 1977 over de (on)nauwkeurigheidseisen die aan de snelheidsmeter gesteld worden:10% scheelt dat niet se. Dan zou de auto nooit goedgekeurd worden in België.
Is de gasrespons dan ook niet wat minder?
Waar reed je, Chris? Oberhausen straight, richting NL?
Even uit interesse, waarom denk je dat dat niet klopt? Volgens de formulering zoals @Canon-Eye die geplaatst heeft behoort je snelheidsmeter wanneer je daadwerkelijk 200 km/u rijdt iets tussen de 200 en 224 km/u aan te geven. Ik vind daar niets raars aan, behalve dat de marge misschien wel wat ruim is. Maar aangezien die regel uit 1977 is neem ik aan dat de bedenker van de regels er van uit ging dat de snelheidsmeters niet allemaal even nauwkeurig waren.O, dus als je 200 rijdt, dan mag hij max 20+4 = 24 km/u afwijken? In die formulering klopt iets niet, denk ik
Denk nóg even na, @Rosinfield , aangezien de eerste regel van de betreffende eis is dat de snelheidsmeter nooit minder dan de werkelijke snelheid mag aanwijzen. Alleen een (begrensde) afwijking naar boven is toegestaan, zoals beschreven. En dat is nu juist perfect geschikt om onbedoelde snelheidsovertredingen te voorkomen.Wil men boetes voor snelheidsovertredingen voorkomen, dan is het veiliger te vertrouwen op meer betrouwbare (op basis van GPS) systemen"
10% scheelt dat niet se. Dan zou de auto nooit goedgekeurd worden in België. Dat dragy juister is ok maar echt geen 10%. En bij 5% zit ik nog steeds op 14 sec
Kleine correctie: de betreffende regeling is blijkbaar al uit 1975 (nr. 75/443).Er is een EEG-richtlijn uit 1977