Sitechris: SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pagina 7)

Timmer

Donateur
Klopt @SuperBeeb , maar dat is helaas voor mijn werkgever met zijn wagen.
Privé schade op me Fabia 3 was veroorzaakt door me buuf die dacht dat de fab een aanhanger was en de trekhaak ertegen zette.
En in eerste instantie ontkennen tot ik zei dat we dan samen maar even de camerabeelden moesten terug gaan kijken.... :D
Ik snap niet dat mensen altijd gaan liegen en zeggen 'dat was ik niet'. Dat is de reden dat je verzekerd bent, toch? Om je (financieel) in te dekken tegen onvoorziene gebeurtenissen.
 

SteGo

Donateur
Maar goed er zijn gelukkig firma's die na een lange wachttijd dit prima kunnen verhelpen.......
Ik heb inmiddels op m'n werk ook al menig order van schadeherstellers binnen zien komen voor de laatste maanden van dit jaar.
Dat vind iedereen vervelend, maar er is helaas gewoon niet genoeg (capabel) personeel in de schadeherstelbranche te vinden.
Dus als iemand nog uit is op een carrièreswitch .. bijna alle schadeherstellers zoeken wel voorbewerkers, plaatwerkers en spuiters. :D

Voor zover ik begreep is er ook nauwelijks nog instroom vanaf de opleidingscentra, en wat er is .. tjah het typische 'Gen Z' probleem; Wil niks, wil wel veel geld verdienen, wil eigenlijk maar 4 dagen in de week of minder werken, hele dag op de smartphone, weinig motivatie, etc etc. Uiteraard los van een paar diamantjes die er soms wel tussen zitten.

Dit gaat nog leuk worden als er de komende jaren vele vakmensen met pensioen gaan. Dan kun je straks sneller een nieuwe auto bestellen en geleverd krijgen dan dat je hem laat herstellen. :laugh:
 

leon-cupra

Forumguru
Ik snap niet dat mensen altijd gaan liegen en zeggen 'dat was ik niet'. Dat is de reden dat je verzekerd bent, toch? Om je (financieel) in te dekken tegen onvoorziene gebeurtenissen.
Heel logisch. Bij schade in onrecht gaat in de meeste gevallen premie serieus omhoog en geef maar eens een paar gevallen aan bij jouw maatschappij … krijg je een brief met opzegging van jouw contract. En begin dan maar eens een nieuwe maatschappij te zoeken :wavecry:
 

leon-cupra

Forumguru
Voor zover ik begreep is er ook nauwelijks nog instroom vanaf de opleidingscentra, en wat er is ..
dat ze die beroepen dan ook financieel interessanter maken. Als ik zie op mijn werk wat vb vrachtwagenchauffeurs verdienen. Ik verdien met mijn bureauwerk op 8u per dag (wel na 17j een carrière opgebouwd te hebben) even veel dan wat die chauffeurs op 15u per dag verdienen. Wat zou jij als ouder tegen je kind dan zeggen ? Wordt maar chauffeur terwijl je als ouder weet dat je met je bureaujob evenveel verdient door minder te werken ?

En het fysieke aan deze jobs zijn ook niet te onderschatten. Veel van de vakmensen zijn versleten op hun 50ste.

Logisch dat de instroom dan ook minder is in de vakopleidingen. Nu , heb zelf een zoon die volgend jaar een vakopleiding gaat volgen. Is ook een beetje door leerproblemen maar eigenlijk als ouder wel “blij” dat hij een vak gaat leren. Tegen dat hij 18j is staan ze allemaal tegelijk te smeken aan onze deur om te willen beginnen bij hen. De lonen zullen daarmee ook stijgen (vraag en aanbod). wanneer hij een beetje ambitie heeft en als zelfstandige zijn vak wil uitvoeren, is de kans heel groot dat hij een veelvoud kan verdienen van die “bureaujobkes” … maar hard en veel werken zal het wel altijd blijven.
 

JeSko

Forumguru
Klopt werken is gewoon niet interessant meer, arbeiders starten bij ons aan 13.50 incl ploegen, gediplomeerden komen daar terecht hun bed niet voor uit, kan je beter thuisblijven, dop trekken, karotten trekken bij de dokter en op ziekenkas gaan. Maak je nog mooie kans op een nagelnieuw appartement van de huisvesting.
 

leon-cupra

Forumguru
Neen, @JeSko daar doel ik niet op. De kloof tussen vakberoepen en “bureaujobkes” moet gewoon kleiner worden. Dan krijg je automatisch mensen die van bureaujobkes naar de vakberoepen switchen.

En jouw mening betreft “werken loont niet” deel ik absoluut niet.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Is niet mijn mening, is gewoon een feit, verschil tussen werken en niet werken is te klein in België. Dat het niet loont is natuurlijk sterk overdreven, meer om mijn punt kracht bij te zetten. Zelfs onze pummel regering is het erover eens dat het verschil tussen werken en niet werken te klein is, om vervolgens na maanden "vergaderen" niet tot het beloofde akkoord te komen over loons en belasting hervorming :ROFLMAO: achja, zolang ze zelf maar hun dikke premies, pensioenen, bonussen, etc etc op kunnen strijken :D

Belgistan, gotta love it!
 
Bovenaan Onderaan