Sirene defect

Lizden

Senior Member
Ik heb even lopen googlen... Ipv van een orginele sirene 1k0951605B is het niet mogelijk om elke willekeurig 12v sirene te gebruiken? Mits klein genoeg om in de behuizing te passen? Ik kom hier en daar wel wat topics tegen (VW, Audi etc) maar misschien weet iemand die wat meer technisch onderlegt is of dit mogelijk is?
 

Lizden

Senior Member
Hierbij een draadschema van het alarm en de sirene
 

Bijlagen

  • schema.jpg
    schema.jpg
    75,1 KB · Weergaven: 31

hemi24

Forumguru
Ik zou er niet teveel geld en moeite instoppen als ik jou was…
Op een gegeven moment neemt de belangstelling van het dievengilde af voor auto’s van een bepaald bouwjaar.
 

Lizden

Senior Member
Er is momenteel hier in de buurt een run op de RNS radio's en laat ik die nou ingebouwd hebben.... En qua verzekering heb ik geen dekking meer voor inbraak.. Dus een werkende sirene zou leuk zijn...Al is het alleen om ze weg te jagen..
 

Antera

Donateur
Je kan niet zomaar een sirene plaatsen je zal echt een originele moeten pakken. Maar is plug and pay en veel 2de hands te vinden
 

Lizden

Senior Member
@Antera bedankt. Inderdaad er gaat ook een draad naar de canbus zoals ligflits al zei. Deze hack gaat dus helaas niet door.
 

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet of het ook voor deze sirene geldt, maar ik weet dat er systemen zijn, waarbij een (kleine) accu is ingebouwd in de sirene. Doel is om de sirene alsnog af te laten gaan als de bedrading (en dus de energievoorziening) van de sirene wordt doorgeknipt.
 
Bovenaan Onderaan