SII: Krikpunten voor garagekrik?

Spinal

Forumguru
Als je kijkt op mijn foto zie je ook dat mijn rubber dop op de plastic kappen rust, die buigen wel mee.
 

eriktv

Forumguru
Ik vind dat een eng idee, omdat ik niet weet wat er onder de kappen zit. Daarom mijn (zoals ik hier lees niet zo handige) ‘oplossing’ :). Achter het achterste kapje zitten volgens mij de remleidingen, dat lijkt me ook geen fijn idee.
 

Spinal

Forumguru
@eriktv

De originele krik pakt hem daar toch ook? Die gebruikt de felsrand als steun en zet zijn kracht er net achter. Als ik op dezelfde plaats net achter de felsrand de auto opkrik zoals op de foto dan zou dat toch goed moeten gaan lijkt me.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ook ik waag me hier niet aan.
De gleuf van het rubberen blokje is vaak 1,5 á 2 cm hoog.

Dit is precies de goede hoogte zodat hij overige delen naast de felsrand niet raakt.

Hoe jij de krik neerzet zou ik persoonlijk nooit doen @Spinal .
Je weer namelijk niet wat eronder zit.
 

andrehj

Forumguru
Maar stel nou dat de af-fabriek krik van een Superb zodanig is gemaakt dat ie juist niet op de velsrand afsteunt, maar alleen op het vlakje daar vlak achter, en de velsrand alleen voor de positionering gebruikt?
Want dat is het geval namelijk...
 

HarrieSkoda

Forumguru
Dan is het een ander verhaal. Ik ben niet bekend met de standaard krik die in een Skoda geleverd wordt.

Deze vetrouw ik namelijk voor geen meter.

Maar in dat geval is er natuurlijk over nagedacht... vreemd blijf ik het wel vinden!
 

Spinal

Forumguru
Daarom zet ik mijn krik op de plek zoals op de foto, omdat de originele krik ook daar zijn kracht zet.
Ik zou juist eerder bang zijn om de krik op een ander punt te plaatsen.
De originele krik gebruik ik ook niet, die zijn erg gammel. En ook met de 2,5 ton garage krik zet ik altijd een assteun onder de auto als ik eronder kruip
 
Bovenaan Onderaan