Signaal verlichting aan

Ik heb begrepen dat de fabia een signaal moet geven wanneer je lampen aan staan. Ik stond namelijk de tweede dag al met een lege accu.
Dit doet hij niet! Het kan evt. aan het deurslot liggen heb ik gelezen, maar hoe weet ik dit zeker?
Centrale vergrendeling werkt gewoon. Achterklep niet altijd even soepel. Binnen verlichting werkt ook

Weet iemand waar de pieper zit?
Kan ik deze testen of doormeten?
Kan het licht gewoon helemaal uit via de contactsleutel?

Groet René
 
Mijn andere topic is opgelost.
Ik heb ergens gelezen dat de lichtschakelaar te verwijderen is door deze in te drukken en dan te draaien. Een paar keer een poging gewaagd. Indrukken lukt enceen klein stukje draaien ook maar loskomen niét. Klopt mijn info of sloop ik de boel.
Iemand een idee hoe dit orobleem op te lossen. Kan er een losse pieper op. Er is nl. Geen deurschakelaar
 

FabiaFrans

Senior Member
Mocht het toch de micro-switch in het slot zijn dan kan je dat testen door het slot te ontgrendelen met de AB deur openen en weer sluiten zonder op slot te doen en kijken of die dan alsnog weer op slot gaat na zeg 30 seconden. Mocht dit niet het geval zijn dan kan die pieper stuk zijn. Mocht toch die switch stuk zijn dan ff naar Apeldoorn.
www.deurslotreparatie.nl

groet Frans
 
Laatst bewerkt:
Bij mij licht het aan de deurschakelaar. Testen of de pieper werkt kan ook door aan te rijden met de handrem stukje dr op gaat hij ook piepen .ik heb er een losse verklikker van 3.50 opgezet omdat heel t slot duur wordt en je er verder niet zoveel last van hebt .
Grt
Heino
 

FabiaFrans

Senior Member
Ow.. das is niet best. 3 van de 4. Maar bij hem ben je aan het goede adres. Blijkbaar is híj wel duurder geworden.
Niet getreurd.... mijn fabia 1 met 216.500 op de teller doet het nog best.. Ik heb wel flink kosten gemaakt aan mijn faabje. Zo ongeveer alle bekende ziektes die bij de Fabia voorkomt heb ik mee te maken gehad.

Ik heb het er voor over. Ik ben gek op dat karretje.

Succes bij Frank.
 
Met de handrem piept hij. Deuren gaan automatisch op slot ( beide zonen hebben dit ondervondem met ijs krabben met de sleutel in de auto en niet voor de deur)
Gisteren helaas ontdekt dat de koppakking is overleden.
 
Bij mij licht het aan de deurschakelaar. Testen of de pieper werkt kan ook door aan te rijden met de handrem stukje dr op gaat hij ook piepen .ik heb er een losse verklikker van 3.50 opgezet omdat heel t slot duur wordt en je er verder niet zoveel last van hebt .
Grt
Heino
Ik heb ook een losse pieper gekocht. Zoon stond weer met een lege accu:nono:. Deze zou tussen de lichtschakelaar en contact moeten. Achterop de schakelaar 2 grijze draden gevonden die spanning hebben als de schakelaar aanstaat. Ben nu aan het prutsen om hier een draadje in te krijgen. Ik wil de isolatie van de draad nl. niet beschadigen. Nu nog opzoek naar een geschakelde zekering. Staat er echter 2x 12V op de schakelaar. En valt er 1 weg als het contact uitstaat. Klopt dit? Ik heb een luxe verklikker (http://www.carfantasy.nl/lichtverkl...yOfKVI-z7ye9MGXKjVtP_rPvHKX5-zFhoCfzsQAvD_BwE)


Kop is gevlakt €750,-- armer. Nu brand het motormanagement lampje. Ik hoop dat hierna de ellende over is. Ik vind het maar een slechte start van de relatie:thumbsdown:
 
Motormanagement hier ook probleem. Uk heb de zoemer bij de zekeringen aan gesloten hoef je niets definitief te doen
De plus moet je een van de stafslichten doen die bljven aan met contact uit
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ik heb ook een losse pieper gekocht. Zoon stond weer met een lege accu:nono:. Deze zou tussen de lichtschakelaar en contact moeten. Achterop de schakelaar 2 grijze draden gevonden die spanning hebben als de schakelaar aanstaat. Ben nu aan het prutsen om hier een draadje in te krijgen. Ik wil de isolatie van de draad nl. niet beschadigen. Nu nog opzoek naar een geschakelde zekering. Staat er echter 2x 12V op de schakelaar. En valt er 1 weg als het contact uitstaat. Klopt dit? Ik heb een luxe verklikker (http://www.carfantasy.nl/lichtverkl...yOfKVI-z7ye9MGXKjVtP_rPvHKX5-zFhoCfzsQAvD_BwE)


Kop is gevlakt €750,-- armer. Nu brand het motormanagement lampje. Ik hoop dat hierna de ellende over is. Ik vind het maar een slechte start van de relatie:thumbsdown:

Koppakking is typisch voor de mpi-blokken, de iets jongere 1.4-16V blokken (vanaf 2003) zijn daar niet zo gevoelig op. Die extra lichtverklikker is weggegooid geld, het probleem zit in een microswitch in het portierslot, dat is ook de reden dat de auto soms op vreemde momenten vanzelf op slot gaat (door de kapotte microswitch herkent de auto niet altijd als het bestuurdersportier open gaat). Je kunt die extra pieper er wel aanhangen, maar je houdt het risico dat de auto je letterlijk buiten sluit.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan