Sigarettenlader icm Iphone 5

Weet niet zeker of het hierin thuis hoort.
Sinds 2 maanden heb ik een Faab 2 combi uit 2014 (laatste lichting).

Het merkwaardige is dat mijn Iphone 5 niet oplaadt via de Sigarettenlader. Heb een verloop via USB maar deze werkt niet icm een Iphone 5. In combinatie met Iphone SE doet deze wel gewoon zijn werk :)

Zijn er aanbevelingen hoe dit aan te pakken?
 

Japanese Power

Donateur
Laad de iPhone 5 met hetzelfde kabeltje wel aan de 220 op? Eerste indruk is dat er geen goede connectie wordt gemaakt bij de lightning ingang van de iPhone. Stof of vuil in de opening. Probeer eens andere kabels. Kijk of binnenshuis wel lukt.

Edit: originele kabel of een Ali-kabel?
 
Het vreemde is inderdaad dat die aan de 220 met dezelfde kabel wel oplaadt.
Lightning ingang is reeds schoongemaakt. Gaat dus enkel niet in de auto
 

Fabia 123

Forumguru
Geen appel telefoon gebruiken.
Ik had met een appel telefoon ook oplaad problemen.
Daarna goede ervaringen met andere telefoons , Nokia, Samsung, Microsoft, Wiko.
 

Rickb

Lid
Waarschijnlijk is gewoon de lader te zwak, dus inderdaad 1A ipv 2A of iets dergelijks. Probeer eens een andere sterkere lader.
 

Japanese Power

Donateur
Edit: originele kabel of een Ali-kabel?
Als je even googled kom je genoeg ellende tegen met de Ali-kabels, vandaar mijn vraag.
Ik heb thuis ook alle Ali-kabels vervangen door originele Belkin-kabels.
Belkin is naast de originele Apple de enige leverancier die is gecertificeerd door Apple.
Voordeel van Belkin kabels is dat ze dikker en steviger zijn dan de Apple kabels die vaak kapot daar waar de kabel de stekker ingaat. Kost even een paar centen maar dan heb je ook wat.
 
Ik heb niet zozeer het idee dat het de kabel betreft maar het lijkt hier de lader zelf te zijn.
Welke gebruiken jullie hiervoor? En kan dit want op mijn Iphone SE gaat het wel correct nl. met deze lader.
 

Frazajunior

Actief lid
Ik heb niet zozeer het idee dat het de kabel betreft maar het lijkt hier de lader zelf te zijn.
Welke gebruiken jullie hiervoor? En kan dit want op mijn Iphone SE gaat het wel correct nl. met deze lader.
De kabel heeft een stukje elektronica ingebouwd bij de stekker. Dit om er voor te zorgen dat er alleen  apple goedgekeurde kabels gebruikt kunnen worden.
Er zijn kabels te koop van derden die deze elektronica niet hebben en of niet goed functioneren. Daarbij kan hij wel op de ene en niet op de andere telefoon werken. Mijn vrouw en ik hadden voorheen allebei een  iPhone 6 waarvan de fake kabel het wel bij haar deed en niet bij mij.
De lader in dit geval kan ook een USB aansluiting in een auto wezen waar je de kabel in steekt ipv een sigarettenaansluiting met een lader.
De USB aansluiting hoeft ook niet per definitie  goedgekeurd te wezen, waar ze alleen invloed kunnen hebben op gebruik van de kabel door deze te certificeren en van elektronica te voorzien zodat deze niet functioneerd bij bvb een te hoge of lage stroomdoorgave.
Het is onmogelijk om ook alle laders, computers, powerbanks etc van derden goed te keuren waardoor het dus allemaal via de kabel en de aansluitstekker gaat
 
Bovenaan Onderaan