Sigarettengeur verwijderen

anendel

Nieuw lid
Super tevreden van mijn (nieuwe) tweedehands Superb. Een ferme upgrade na alle hoeken van Europa met de Fabia Combi te hebben gedaan. Maar de vorige eigenaar van de Superb was wel een roker waardoor er een nogal onaangename geur in de wagen hangt. Het interieur is niet verkleurd dus heb goeie hoop dat het niet té erg is ingedrongen.
Wie heeft er ervaring met ozonbehandeling? Goeie tips (en adressen waar dat te laten doen) zeker welkom.
 

i2Paq

Senior Member
Ik zou hem naar een professionele reiniger brengen.

Kost wel wat maar het resultaat is er ook naar.

Ook het lucht/airco systeem moet worden gereinigd.
 

diwo220

Senior Member
Ik heb goede ervaring met ozon behandeling in een muffe auto na een waterlek. Kan ik aanraden.

Dick
 

Frup

Forumguru
Ik weet niet wat professioneel reinigen kost.
Maar ook ik heb goede ervaring met een ozonmachine tegen nare geurtjes (en nee, niet de eau de parfum van mijn vrouw). Heb deze voor een vorige wagen aangeschaft. Kostte ca. € 80.
 

eriktv

Forumguru
Naast de ozonbehandeling kun je nog overwegen om met een extractor (tapijtreiniger) evt. stoffen bekleding te reinigen, daar zal vast ook veel stank in zitten. Als je leer hebt zal dat minder hard nodig zijn denk ik.
 

Roronoa

Actief lid
Ja in de dakhemel kruipt inderdaad nogal wat geurtjes in + verkleuring. Had een golf 4 ook van een roker gekocht en heb toen het stof gereinigd met een extractor en dakhemel zachtjes afgewassen met weinig water + allcleaner. Goed alles doen anders zie je kleurverschil. Nadien goed laten drogen (in de zomer gedaan). Geurtjes waren volledig weg en zag er veel beter uit. Heb geen ervaring met ozonmachines :)
 

Frup

Forumguru
@Soussi, ja alleen ozon is niet genoeg. Het lijkt of er een vette rookwalm overal is opgeslagen. Zelfs op het stuur. Ik had eens een tijdelijke leasewagen met dat probleem. Toen ook alles met een sopje gereinigd. Maar dat kreeg alles toen niet weg. Wagen toen teruggebracht.
Off-topic: roken in de auto is fout, vooral met kinderen. Ik ben ook eens van achter aangereden bij een stoplicht doordat de bestuurder zijn sigaret had laten vallen …
 
Bovenaan Onderaan