Sierlijsten vlekken

amons

Nieuw lid
Wij hebben een nieuwe auto gekocht, toen wij hem bekeken hadden de sierlijsten geen vlekken. Toen wij hem hebben opgehaald is hij naar de poetserij geweest en hebben ze sterk spul gebruikt waardoor in de sierlijsten nu witte vlekken zitten. Echter zijn wij nu terug gegaan naar de dealer en meneer geeft nu aan dat wanneer hij hem afleverde dit er niet was en het niet onder garantie valt omdat het een gebruikte auto is. Heeft iemand tips??
 

Cordoba

Forumguru
Plaats eens een paar foto's van de vlekken, en een tip voor een goede foto: plak een stukje tape naast de strip, zodat de camera scherp stelt op het contrast met de tape (en niet op de reflectie in de lak/strip). Je kunt dit ook even vragen in het forum van Carclean, daar zit veel meer kennis op dit gebied.

Er zijn een paar waarschijnlijke oorzaken van de vlekken:
- er is een reiniger op basis van zuur(vaak citroenzuur) gebruikt, die het oppervlak heeft beschadigd
- er zit een aanslag, van bijvoorbeeld ingedroogd water (kalkvlekken) op de strip.
 

De Stip

Forumguru
@amons , welkom op het forum. Heb je al iets over jezelf verteld?

Ik heb die vlekken ook gehad op de strip, gemonteerd bij de bestuurders deur. Meteen is er een nieuwe voor in de plaats gemonteerd. Het kwam wel vaker voor, werd mij verteld. Helaas heb ik er geen foto meer van in mijn bezit.
 
Bovenaan Onderaan