sierlijst laat los, karoq sportline

bluskabouter

Forumguru
tijdens onze vakantie in Tsjechië, merkte ik dat de sierstrip rechtsachter van het kleine raampje los liet.
naar de lokale Skoda dealer geweest en deze heeft met tape de strip gefixeerd, met de mededeling dat ik bij thuiskomst naar mijn eigen dealer toe moest gaan.
nu weet ik waarom..... het complete raam moet worden vervangen!!
Dealer heeft deze besteld en wordt onder garantie gefaxt.
wel vreemd dat men niet alleen de strip weer vast kan zetten.

Duijzer

Donateur
Je zou inderdaad zeggen dat een drupje lijm of kit een sierstrip wel op z'n plek zou houden. Maar je hebt soms van die constructies waarbij de klem onder het raam vast zit. Als die afbreekt moet het raam eruit, maar dat zit gelijmd en krijg je er waarschijnlijk niet heel uit. En dus moet je een hele ruit vervangen omdat er een klemmetje is afgebroken...

Tees

Donateur
Tsja, als de dealer dat onder garantie wil doen, zou ik zeggen: prima! Maar als je t zelf zou moeten betalen, dan zou ik toch naar de lijm/kit methode kijken.

EdZ

Donateur
Ik heb de strip van het achterste kleine ruitje met Bison Polymax kit vastgezet. Vooralsnog blijft het zitten. Wel eerst rond die plek even met schilderstape afplakken.
Maar als het onder garantie wordt gedaan is dat nog beter natuurlijk.

bluskabouter

Forumguru
Tsja, als de dealer dat onder garantie wil doen, zou ik zeggen: prima! Maar als je t zelf zou moeten betalen, dan zou ik toch naar de lijm/kit methode kijken.
wordt inderdaad onder garantie gerepareerd, ik dacht ook een nieuw stukje 3m tape of iets dergelijks, maar kreeg van de dealer te horen dat er een nieuw raampje in moest.
gelukkig garantie werkt, karoq is van nov 2022.

HenkBNS

Actief lid
Zelfde euvel, heb mn Karoq pas 8 dagen in bezit en zag het los zitten.
Alles goed schoongemaakt binnenzijde strip en oude lijm van raamdeel eraf geruld. Bison tix erop gedaan goed laten drogen. In 1x en goed aandrukken En vooralsnog blijft het zitten.

EdK

Forumguru
Tsja ik had het de dealer laten opknappen als die pas 8 dagen oud is !!
Straks laat hij los als de garantie is verlopen en heb je een dure rekening.... :pieker:

Bovenaan Onderaan