Side assist standaard op Enyaq IV80??

Hallo allemaal! Ik heb een nieuwe Skoda Enyaq IV80 full loaded besteld . Nu kan ik nergens terugvinden of er standaard of in één van de pakketten side assist aanwezig is (lampje in de spiegel die gaat branden zodra je wordt ingehaald). In de prijslijst staat 'Elektrisch verstelb. en verwarmb. buitenspiegels met spots'. Zijn deze spots de 'side assist lampjes'? Op sommige Enyaqs heb ik dit gezien aan de binnenkant van de spiegel maar ook de dealer kan geen duidelijkheid verschaffen... Jullie wel??

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
 

Japanese Power

Donateur
De spots is de logo projectie op de grond. De optie Side Assist was een tijd niet bestelbaar. Hoe het nu is zal de configuratie moeten uitsluiten.

Maar hij is toch besteld, dan kan je dealer met 1 belletje toch zo zeggen of ze er wel of niet op zitten? Als hij zegt dat hij het niet weet mag hij wel even wat meer moeite doen om de juiste info aan jou als klant te geven. Wat een kluns. Iets verkopen en niet eens weten wat er allemaal wel/niet op zit. Sorry hoor.
 
Dank voor jullie reactie! E.e.a. ligt alleen iets genuanceerder . Ik heb deze auto van de leasemaatschappij aangeboden gekregen omdat de ID4 ernstig vertraagd is. Deze auto is op voorraad en de prijslijst van april is hierop van toepassing. Toen waren er geen business modellen, dus mijn Enyaq is volgeladen met allemaal pakketten. Side assist staat niet vermeld dus ik vermoed dat dat er dus niet op zit vanwege de leveringsproblemen waar @Japanese Power naar verwees. Jammer maar helaas….

Het zou wel gaaf zijn als de projectie erop zit, want dat vind ik echt sexy . Ook dat kon de dealer mij niet vertellen, want hij levert alleen de voorraad auto vanuit PON. Dit gaat weer op z’n PONS allemaal dus service ho maar….

De prijslijst van 2023 is dus niet van toepassing en de huidige business configuratie ook niet. Dit staat er is de prijslijst van april (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • 6CD2F721-C01C-4969-90E9-1E776F1A8FA8.jpeg
    6CD2F721-C01C-4969-90E9-1E776F1A8FA8.jpeg
    52,8 KB · Weergaven: 12

hemi24

Forumguru
Als het een voorraad auto is, is het nog maar de vraag of het wel een Nederlandse wagen is, die dingen worden momenteel overal weggetrokken..!
 
Als het een voorraad auto is, is het nog maar de vraag of het wel een Nederlandse wagen is, die dingen worden momenteel overal weggetrokken..!
Hij heeft de configuratie van de april prijslijst dus ik vermoed dat dit een NL wagen is. Ik weet dat binnen de lease auto’s op een bijzondere wijze worden verdeeld. Dealers leveren alleen aan klanten die leasen via de eigen leasemaatschappij en niet aan bijvoorbeeld de grote maatschappijen zoals Alphabet. Wij leasen via Wittebrug dus ik vermoed dat daar nog ergens een voorraadje stond.

We wachten gewoon nog 3 weken en zien dan wat er op zit
 
Volgens die kansloze verkoper alleen op de sportline. Maar als die “spot” inderdaad die gave projectie is is het standaard. Wat een prutsers zijn het toch! Wanneer worden ze nou eens lid van het forum? Kunnen ze een boel van leren….:maakmegek:
 

Japanese Power

Donateur
Moet nu ik jouw reacties lees denken aan een post van @Rickkert . Hij kreeg een zogenaamd voorraadmodel maar dat bleek ook import te zijn. En daar ontbrak nogal wat aan als je wat verder leest. Zou toch proberen of je wat wijzer kunt worden waar je auto werkelijk vandaan komt…
 
Dat ga ik dan inderdaad maar eens vragen. Ik weet dat ons bedrijf 5 Enyaqs apart heeft laten zetten en waren vergeten dat ze deze nog hadden, dus ben inderdaad benieuwd waar ze vandaan komen…. To be continued!
 

CharlesTucker

Forumguru
Hij komt zowiezo uit Mladá Boleslav, dus de vraag is meer voor welke markt hij oorspronkelijk is gemaakt. En als je dat weet kun je misschien via een website in dat land achterhalen wat bepaalde pakketten inhouden qua uitrusting. En misschien moet je dan met Google translate en zo aan de gang, wat het niet betrouwbaarder maakt. Dus in geval van een kansloze verkoper lijkt me de enige manier om het zeker te weten simpelweg afwachten. Wel bijzonder dat er op zo'n manier omgegaan wordt met toch bijzonder grote uitgaven ...
 

Ramonq

Senior Member
Je dealer kan op basis van het VIN/chassisnummer de Pr-numbers opvragen die gebruikt zijn bij fabrikage. Je kan het zelf ook via https://erwin.skoda-auto.cz , maar dan kost het je 7 euro (voor één uur toegang).

In het Vehicle-specific Information heet het 7Y1 SPU Lane change assist/Rijbaanwisselassistent/Side Assist (niet te verwarren met 6I1 DRH Lane keeping system).
 
Laatst bewerkt:
Update: zojuist ingelogd op de portal van de leasemaatschappij. Daarin staan de pakketten en standaard uitrusting vermeld. Komt volledig overeen met de prijslijst (april 2022). Volgens mijn collega’s waren deze auto’s voor een ander bedrijfsonderdeel besteld en worden nu verdeeld over de personen waarvan het huidige contract afloopt en de ID4 (verplichte afname) niet geleverd worden (vertraagd). Ik houd daar maar aan vast…

Keep you posted!
 
Nope… zit er niet op. En het staat ook niet in de prijslijst van april. Zowel de prijslijst, als de specificatie van de leasemaatschappij als de fiscale waarde (april) komen exact overeen.
 

Japanese Power

Donateur
Jammer van de optie. Ik had deze ook graag gehad maar moet zeggen dat ik met net zoveel plezier zonder deze optie zoef. Maar wel een geruststelling dat hij conform alle specs is. Nog even en dan mag je genieten.
 
Bovenaan Onderaan