Shell V-power van 97 octaan naar 98 octaan

Spector

Forumguru
Dat heb ik inderdaad bij de pomp begrepen op de reclameschermen. Na het opheffen van de BP pomp waar ik altijd Ultimate tankte ben ik nu weer terug bij de Shell voor de V-power. Zal er weinig van merken ben ik bang die 1 octaan verschil :D
 

Spector

Forumguru
Ik ben niet gechipt, ben snel van mezelf :D

Maar lang leve de V-Power en BP (Aral) Ultimate in Duitsland met Oct 102 (voor de gechipte wagens dan) :yeehaa:
 

Cordoba

Forumguru
1 octaan scheelt bij chippen meer als je denkt ;)

th

Wat zeg je nu toch Corné?
 

Cordoba

Forumguru
Okay en dan nu de vraag; gezien de samenstelling veranderd is; ís de brandstof ook vrij van ethanol zoals bij BP U98 ?

Ik denk dat er gewoon wat extra ethanol is toegevoegd: ook bij getunede motoren wordt soms extra bio-ethanol aan de brandstof toegevoegd om het octaangetal op te krikken. Ook gezien wettelijke eisen moet er een minimum hoeveelheid bio in de benzine zitten, dus dat kan niet zomaar (zonder extra belastingen/accijnzen).
 

CDK

Forumguru
Okay en dan nu de vraag; gezien de samenstelling veranderd is; ís de brandstof ook vrij van ethanol zoals bij BP U98 ?

Voor zover ik weet is BPU98 zeker niet vrij van ethanol. Competition 102 claimt uniek te zijn met het recept zonder bioethanol, het bevat het veel hoogwaardigere bioether.
 
Bovenaan Onderaan