Sh*t happens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captain Hook

Forumguru
Mijn auto kan er niks aan doen, maar ik baalde wel stevig hedenochtend. M'n vrouw is op pad geweest gisterenavond en had wel wat gehoord (een hard 'tik' geluid) tijdens haar ritje over de dijk, maar had verder niks bijzonders gezien.

Vanochtend liep ik naar de auto toe en... nee, hè, het zal toch niet... :biggthumpdown: is één van de mistlampen voor in onzachte aanraking met een stevig voorwerp gekomen. Resultaat; gebarsten glas! :shocked:

Kon ik weer naar de Skoda dealer om een nieuwe mistlamp te bestellen. Ze zagen me al aankomen, goh, ben je d'r al weer?
Kassa, bijna 80 euro ex. BTW. Moest besteld worden, maar was bij Pon op voorraad. Zou dinsdag binnenkomen.

Captain Hook

Forumguru
En een dagje later zit die lamp al vol met condens:
barst.jpg

:(

FredV

Banned
niet verwonderlijk die condens.
Zie ik nu ook een lakbeschadiging aan je reflector? Of is dat vuil?

EdK

Forumguru
In het voetbal zouden zo'n gat een schot uit duizenden genoemd hebben.
Want hoe erg het balen is dat het je overkomt , helemaal als je de wagen net een blauwe maandag in bezit hebt.
Maar over het totaal vlak van de auto is het natuurlijk een knap iets dat je net dat stukkie glas weet te raken met dat opspattende steentje.

Captain Hook

Forumguru
M'n vrouw is op pad geweest gisterenavond en had wel wat gehoord (een hard 'tik' geluid)...
Terugredenerend wat en wanneer het precies gebeurd is. Het is niet op de dijk langs het Markermeer, maar op ons fantastisch onderhouden (ahum) wegennet gebeurd.
Ze waren diezelfde nacht bezig op de A1 t.h.v. Diemen. Asfalt frezen e.d. Keurige snelheidsbeperking, op de weg zelf liggen toch nog redelijk veel van die brokken. Zeer waarschijnlijk niet goed opgeveegd c.q. afgeschermd, een verre voorganger en/of bouw-vrachtwagen werpt zo'n steen(tje) omhoog en die stuitert over de weg, precies tegen onze Roomster aan. :407:
Weer lekker gedaan RWS!
:biggthumpdown:

Rosinfield

† In Memoriam
Nou, dat is niet echt te doen hoor. Enig idee hoe ver zo'n steentje wordt weggekatapulteerd? Is gewoon een kwestie van domme pech!

van_der_P

Senior Member
Helaas is dat de enige juiste conclusie. Als je aan het verkeer deelneemt kan dat gebeuren, hoe vervelend ook.

wimv

Actief lid
Klinkt misschien lullig maar wees blij dat het "maar" het glas van een mistlamp is. Van een dikke beschadiging midden op je motorkap (zoals ik na een week bij m'n vorige Fabia had) wordt je ook echt niet vrolijk. De mistlamp is tenminste nog onzichtbaar te herstellen, ik zie op de foto althans geen verdere schade. Maar het blijft uitermate vervelend !

Darkside

Forumguru
Vandaar ook de titel Sh*t happens ipv idiote RWS medewerker werpt express een steentje op mijn mistlamp en ik ga hem aanklagen.

Captain Hook

Forumguru
Afstand houden was niet echt van toepassing op dat moment, het was redelijk uitgestorven...

Ik was ook helemaal niet van plan RWS aan te klagen. En tuurlijk gooien RWS-aannemers niet expres steentjes op de weg. Maar dat stuk A1/A6 is al jaren één grote gatenkaas. Regelmatig heb je het idee dat je over een Emmenthaler wegdek gevuld met los grind rijdt, i.p.v. over gewoon glad asfalt.

Een taak van de wegbeheerder is wel om er voor te zorgen dat dit soort dingen zo veel mogelijk voorkomen wordt. Je betaalt niet voor niks een enorme sloot aan allerlei belastingen.

ik ben zelf autoruitschade monteur
hoe vaak je niet te horen krijgt van mensen dat er uit het niets een steentje ergens tegen op kwam
die krengen kunnen nu eenmaal een poos onderweg zijn
is ook niet zo heel vreemd als je met 120 er over rijdt wordt die steen een aardig stuk de lucht in gesmeten

Ron-e

Lid
Een taak van de wegbeheerder is wel om er voor te zorgen dat dit soort dingen zo veel mogelijk voorkomen wordt. Je betaalt niet voor niks een enorme sloot aan allerlei belastingen.

ZOOO maar dat vind ik de laatste tijd echt slecht! ze zijn overal (en als ik zeg overal dan bedoel ik overal) met de weg bezig, maar de rotzooi direct aanvegen ho maar! Als ik met 30 km langs de afzetpaaltjes rijd dan heb ik 9 van 10 keer een bak steentjes langs me wagen pfff. :shocked:

Vaak ga ik lekker stapvoets rijden als ze ergens bezig zijn. Een grote bende. Tja en als ze dan de boel hebben opgeruimd, maar de steentjes niet goed... en je komt er aan met 50km... TAK!

En dan zegt de bekende ruit reperatuur, :473:

Captain Hook

Forumguru
...is ook niet zo heel vreemd als je met 120 er over rijdt wordt die steen een aardig stuk de lucht in gesmeten
Op dat moment reed de Roomster amper 60km/h... :smiley29: Het zou me niet verbazen als die steen ergens vanaf de andere rijrichting kwam aangeslingerd... :eek:

Nou ja, morgenochtend zou de nieuwe mistlamp binnen moeten zijn bij de garage. Ga 'm in ieder geval zsm ophalen.

ps: ben trouwens benieuwd of ze aanbieden om 'm (als service) er in te zetten. Vraag me gewoon af of ze voor drie schroeven losdraaien en connector los/vast ook wat in rekening gaan brengen. Ik doe het net zo lief zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan