Sfeerverlichting gaat niet aan

gokanovic

Nieuw lid
Vandaag mijn nieuwe Skoda Karoq Sportline Business opgehaald. Ik probeerde thuis via menu > wagen > sfeerverlichting aan te zetten maar tevergeefs. De led strippen gaan niet aan, veranderen niet van kleur. Ik krijg ook geen enkel foutmelding o.i.d te zien. Kan het misschien zo zijn dat ze de draadjes niet hebben aangesloten van de sfeerverlichting en voetruimte verlichting? Ik ben van mening dat ik alle opties heb geprobeerd om het aan te zetten maar geen één sfeerverlichting springt aan. Heb ook mijn koplampen aangezet, misschien dat dat een voorwaarde is, maar nee hielp dus ook niet. Is de sfeerverlichting misschien aan de de lichtsensor gekoppeld en dat die dus pas aan gaat als het buiten donker is? Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt!
 

Okki

Donateur
Ik zou morgen even terug gaan naar de dealer...die weten het, en als het niet goed is ben je er gelijk..
 

wakkie

Senior Member
In het begin dacht ik ook dat de sfeerverlichting het niet deed. Overdag is het nauwelijks te zien, echter bij het donker worden brandt het wel degelijk. Als ik de deur van de auto open doe, zie ik de sfeerverlichting veranderen (mijn partner en ik maken gebruik van de auto en hebben beiden een gepersonaliseerde sleutel, die op beider voorkeuren is ingesteld).
 

gokanovic

Nieuw lid
Inderdaad Wakkie. In het donker ging de sfeerverlichting aan. Dat vermoede had ik al. In het donker getest en ja hoor. It works! :D
 

wakkie

Senior Member
@gokanovic
Zo zie je maar weer dat dit forum van onschatbare waarde is. Ik heb er al diverse keren oplossingen gevonden voor “problemen”. Fijn dat we je hebben kunnen helpen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

PizzaPieter

Forumguru
Dat voorstellen helpt zeker.

Voor t testen in t donker (de functie althans) hoef je niet te wachten tot het donker is.

Je hand (of die van een ander) op de lichtsensor leggen is voldoende.
 
Bovenaan Onderaan