Set winterbanden van de Fabia 2 naar Fabia 3

nisuthai

Forumguru
Ik heb nu nog van de oude Fabia 2 de winterbanden met velgen liggen van 14 inch en de bandenmaat 185 x 60 x 14, dit blijkt bij de huidige configuratie van Fabia 3 niet lekker overeen te komen met de 17 velgen en de banden maat 215 x 40 x 17 dit geeft een negatieve snelheidsverschil te zien van 4,5%., dus ik ga deze veranderen in nieuwe winter set banden van een 15" van 185 x 60 x 15, waardoor de diameter van beide sets bijna gelijk zijn met een verschil van -0,13% wat dus bijna niet meer meetbaar is op de snelheidsmeter.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Skoda werkt gewoon met het systeem via de ABS sensoren en dat is gewoon legaal hoor :jaja: Nadeel is dat het minder secuur is als de ventielen met ingebouwde sensoren.
 

hemi24

Forumguru
Sorry dat ik het zeg, maar op mij komt deze informatie net zo krom over als het taalgebruik..!

Volgens mij gaat een F3 ook helemaal niets doen met de info van een TPMS ventiel.
 

Ridley

Forumguru
Op de wielen zitten geen sensoren. De sensoren zitten zoals Corné al aangaf op de ABS sensoren. Je kunt dus gewoon je oude set gebruiken. Het enige wat je moet doen is met je radio de banden/wielen opnieuw kalibreren bij Car instellingen.
 

CDK

Forumguru
Bij montage van andere dan de originele wielen altijd letten op de inchmaat, bandenmaat, ET waarde van de velgen en de breedte van de velgen uitgedrukt in J
 

nisuthai

Forumguru
Dat klopt ik had dat al gezien bij de lichtmetalen velgen van Skoda zelf , dat dit de 15 inch is 6J met 38ET en de steek van 5x100 als waarde dus dat moet lukken lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:

nisuthai

Forumguru
Zoals het in de gebruiksaanwijzing van de auto na te lezen en op het Internet te zien is, welke formaat velgen o.a. bij de Fabia 3 wordt gebruikt is de 15 inch is dat zonder meer ET38 <> ET43 waarde met de 6J velg + de steek van 5x100, dus dat moet goed gaan en de bijbehorende maat band wordt opgegeven 185mm x 60% x 15 Inch voor de 90 pk en de 110 pk motor van de combi uitvoering.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Mogas

Forumguru
Net een setje van de ouwe Astra te koop gezet en eens aan het kijken voor een setje voor de Faab
 
Bovenaan Onderaan