Service-melding reset

Eduardo

Forumguru
Hallo Yeti Rijders,

Volgens advies van meerderen van jullie heb ik deze week de Motorolie Vd Yeti na 12 maanden ververst en de olieservice-interval ge-reset. Er blijft nu echter een inspectie-melding achter, maar de Yeti heeft officieel een 24 maanden inspectie-interval. (Zie foto)
Wie weet hoe ik die inspectie-melding kan resetten ??
In de boordcomputer zie ik bij “service-interval geen reset- optie.
 

Bijlagen

  • 92B67D65-A6AA-4F50-ABE6-321D2E13975F.png
    92B67D65-A6AA-4F50-ABE6-321D2E13975F.png
    834,3 KB · Weergaven: 73

Canon-Eye

Forumguru
Ik vermoed zo dat daar een ingreep van buitenaf via de OBD-poort voor nodig is: de dealer gebruikt zijn computersysteem (VAS-kast of hoe dat heten mag), maar zal ook wel met VCDS e.d. mogelijk zijn. Zelf via het menu die meldingen uitzetten gaat dus niet lukken, vrees ik.
 

hemi24

Forumguru
Tja, vroeger hadden je één interval; sinds enkele jaren is er een interval voor olie én voor service.
Eentje heb je blijkbaar al weten te resetten; de andere zal via de testkast of bijvoorbeeld VCDS moeten is mijn beste gok...
 

ertromp

Forumguru
Die service interval zul je inderdaad met VCDS of VCP moeten terugzetten of door de dealer die daarvoor ODIS gebruikt
 

Eduardo

Forumguru
Pondealer Hoogland heeft de service-interval netjes terug gezet.
Onkosten ? “Service vd zaak, meneer” zei de chef werkplaats.
Netjes hoor....
 

Eduardo

Forumguru
1CDD5FB2-A203-4E17-8EC0-C23AF3B6BB31.jpeg Haha, we zijn alweer een jaar verder en toen kwam die inspectiemelding weer terug. 12 maanden is niet overeenkomstig het Long-Life onderhouds-schema. Toch nog maar eens doorgezocht naar een oplossing en ja hoor, antwoord gevonden in een buitenlands Yeti-forum. Hier komt ie:
Resetten inspectie-melding:

Zet de alarmlichten aan, druk op de nul-knop vd dagteller en schakel daarna het contact in...
In de display verschijnt de melding: “Inspectie werkelijk terugzetten ?”
Klik ok en je kan weer 365 dagen/30.000 km vooruit.
 
Laatst bewerkt:
Bij HETZELF resetten komt je automatisch op een vast onderhoud van 12 maanden. Wilt U echter volhouden op een LL Life onderhoud van 2 jaar, dan moet je na een jaartje nogmaals resetten
 

Eduardo

Forumguru
Delmoral: Geen probleem......:yeah:
De vorige keer was het door de Skodadealer gedaan waardoor ik verwachtte dat het voor 2 jaar zou zijn.....
 
Bovenaan Onderaan