Superb 1 Sensor ringetje

Bici

Nieuw lid
Hallo allen
Ik heb het laatst mijn temperatuur sensor op de onderste slang van de radiator uitgang vervangen .
Nu ben ik met die klus de rubberring verloren denk zelf dat ie naar binnen is geschoten de radiator in kon hem nml nergens meer vinden .
Nou is mijn vraag zou dit kwaad kunnen dat ie ergen in de thermostaat terecht komt of in de waterpomp .
Iemand enig idee.
Maak me toch zorgen .
Alvast bedankt
 
Als het rubber ringetje naar binnen is geschoten kan deze in theorie gaan meecirculeren en tussen de thermostaat komen. De kans is groot dat hij ergens anders blijft hangen en je er nooit iets van merkt, maar uitsluiten kan ook niet.

Naar binnen schieten is alleen waarschijnlijk als je eerst de nieuwe sensor hebt gemonteerd. Dan kun je hem naar binnen duwen (mits deze niet "op" de slang bij het contactvlak van de sensor afsluit).

Als je na demontage het rubber ringetje al direct hebt gemist kun je er vanuit gaan dat deze ergens verdekt ligt opgesteld.

Lange aanloop naar de conclusie. De boel uit elkaar halen loont niet. In het hele koelsysteem op zoek naar het ringetje is per definitie duurder dan heel eventueel het ringetje uit de thermostaat vissen als het zover komt (te heet wordt de motor er niet van, blijft te koel als de thermostaat open blijft staan). Dus nieuw ringetje (met een beetje vet :jaja:) en zorgeloos rijden
 

Bici

Nieuw lid
Hi Super lll ,
Bedankt voor je snelle reactie.
Zal de temperatuur dus goed in gaten houden of gewoon uit voorzorg over een tijdje een kijkje nemen in thermosstaathuis .
Grtjes Bici
 
Bovenaan Onderaan