Sensor keyless zit in bekerhouder als de batterij van de sleutel leeg is

Toen ik terugkwam van een wandeling kon ik de auto niet openkrijgen met de sleutel. Deze heb ik toen via de app ontgrendeld (kan ook natuurlijk met de echte sleutel). Vervolgens wilde de auto ook niet starten. Op het display (zie foto) staat de tekst dat je de sleutel bij de gemarkeerde plekken moet houden. Maar waar??? Via internet wordt de suggestie gedaan dat dat in de buurt van de start/stop knop is of bovenop de stuurkolom. Maar daar zit ie dus niet. Gelukkig had ik nog een andere 2032 batterij. Die heb ik in de sleutel gestopt en toen deed ie het uiteraard. Thuis heb ik in het boekje opgezocht waar de plek is. Staat niet bij het hoofdstuk van de sleutel maar bij starten. En je moet de sleutel in de bekerhouder leggen!! Heb ik uitgetest door de batterij te verwijderen en dat bleek inderdaad te werken. Kortom bij deze want dat weet natuurlijk niemand en leg een reserve 2032 batterij in je dashboard kastje. En vermoedelijk is de batterij leeg geraakt tijdens het wandelen doordat er een knopje permanent ingedrukt werd.

Bijlagen

• IMG_6089.JPG
    IMG_6089.JPG
    1,5 MB · Weergaven: 19

ESL

Donateur
Jep. Ik heb dit ooit ook gehad. Bij mijn huidige S4 staat het wel goed aangegeven in de bekerhouder trouwens.

fcc7b15f3b3c90436f31ec0b4d44e403.jpg

andrehj

Forumguru
Nog meer tips:
- Zorg dat je een kopie (PDF) van je instructieboekje op je telefoon hebt, dan kun je zoiets opzoeken als je ooit in de problemen zit.
- Lees je instructieboekje een keer van voor naar achter in een regenachtig weekend.

Bovenaan Onderaan