Hetzer
Forumguru

Tijdens de ADAC Rallye Deutschland, de 9e ronde van het World Rally Championship van dit seizoen, hebben de Volkswagen Motorsport coureurs een uiterst sterke prestatie weten neer te zetten. Ook tijdens de thuisrally voor Volkswagen bleek Sebastien Ogier onverslaanbaar in zijn klasse en wist hij de beste prestatie ooit in een S2000 auto te behalen door 6e algemeen te worden.
Ook Andreas Mikkelsen wist zich in de top 10 te nestelen en behaalde op de laatste proef zelfs een sensationele 3e plaats algemeen. Voor Sepp Wiegand verliep de laatste dag niet zoals gepland, de jonge Duitser wist zich knap te handhaven op de 11e plaats algemeen tot hij op de 13e proef van de wedstrijd moest opgeven wegens een defect aan de ophanging.
Ook Volkswagen Motorsport directeur Jost Capito was uiterst tevreden over de prestaties van de coureurs: “Een geweldige prestatie van het gehele team! Natuurlijk hebben we geprofiteerd van het uitvallen van WRC deelnemers voor ons maar dat neemt niet weg dat we als team geweldig hebben gepresteerd. Ogier en Mikkelsen reden constant een erg hoge snelheid en ook Sepp Wiegand heeft goed werk afgeleverd tot zijn uitvallen. Je moet natuurlijk onthouden dat goed presteren in een thuisrally extra lastig is voor een jonge coureur.”
Ogier wist maar liefst 11 van de 15 proeven in de S2000 klasse te winnen en was op veel van de proeven sneller dan een aantal deelnemers in een WRC. “Uiteraard ben ik erg blij met dit resultaat. De Rally van Duitsland is één van de moeilijkste asfalt rallies van het seizoen. Zowel door de wijnranken als op de Panzerplatte hadden Julien (Ingrassia) en ik het perfecte ritme. Een beetje meer vermogen was lekker geweest, daarom kan ik niet wachten om terug te komen volgend jaar in de Polo.”
Ook Andreas Mikkelsen was erg tevreden over zijn 7e plaats waarmee hij zijn beste resultaat tot op nu behaalde in een WRC Rally. “Het was een geweldig weekend voor ons team. Ik heb geprobeerd niet teveel tijd te verliezen op Ogier en ik denk dat dit aardig is gelukt. De Michelin banden voor asfalt waren geheel nieuw voor me, dus dat was wel even wennen de eerste paar proeven. “
Sepp Wiegand stelde uiteindelijk ook in Duitsland teleur. “Het liep allemaal lekker tot een scherpe rechter bocht op Dhrontal. Ik hoorde een harde knal en voor ik er goed en wel erg in had was het over. Uiteraard zijn we erg teleurgesteld. “
bron : www.rallystart.nl