SEAT naar SKODA

beste Skoda rijders,

ik ben van pas een dag op dit Forum en ben van SEAT naar Skoda overgestapt.
Het valt me op dat er veel ex-SEAT rijders op dit Forum zitten.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de redenen van overstappen.
Ik zal zelf maar ff beginnen.
- ben overgestapt van Ibiza naar Fabia Combi omdat wij een functionelere wagen zochten met meer ruimte i.v.m. dochtertje en hobby (karper vissen).
Seat heeft geen alternatieve als het gaat om stationwagens.
Hoewel ik gehoord heb dat ze waarschijnlijk met de Toledo station komen ?

ben benieuwd naar jullie redenen van overstappen.

groeten IBIFR /forum/images/graemlins/laugh.gif

KMA

Lid
Geen station was voor mij de doorslaggevende reden (naast de prijs/kwaliteit) en de altea was toch iets te klein. Ik wilde wel bij VAG blijven. Dus was skoda de logische keus.

poekie

Actief lid
Ik had mijn verhaal al een keer eerder opgeschreven zie link

Seat rijder test O2

Ik denk day Veejay, nomad, ElcocheSKODA, LenK, Gimli, etc, etc, ... zich zo ook wel melden
Weet niet of Dutch4x4 een ex-seat rijder is?

Mark

Banned
Kosten aan de Mondeo (Ford), vanwege het kleine aantal kilometers was het niet lonend om opnieuw een zware trekauto aan te schaffen.
Na een een hele omzwerving, caravan verkopen omdat we gingen stoppen met kamperen toch ingeruild voor een vouwwagen (wat een groot fiasco was) terug een kleine vouwcaravan gekocht.
Die zijn we aan het opknappen zodat we samen met de Fabia in de zomer naar Spanje kunnen.
De Fabia is er gekomen voor zijn prijs en het bedrag dat ik van mijn oude wagen nog kreeg van de dealer.
Was éérst op zoek naar een VW Polo of een Ctroën C3.
Het is dus een Fabia geworden en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. /forum/images/graemlins/1761.gif

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: poekie</font><hr />

Weet niet of Dutch4x4 een ex-seat rijder is?

[/ QUOTE ]

Nope. Wel regelmatig proefritjes mee gereden, maar nooit een Seat gehad. De reden dat ik nogal eens op Seat-Online zit/zat, is dat er onder Skoda-rijders weinig tuningkennis bestaat ten aanzien van de 1.8T en het Golf IV-onderstel - het zijn er gewoon te weinig! Terwijl er zat Leon-sjonnies zijn... /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/wink.gif

Reizende

Actief lid
Ik heb zelf 3 jaar in een Toledo TDI (110pk) sport gereden, die me erg goed beviel. Echter toen de opvolger van de Toledo kwam, was mijn enthousiasme ver te zoeken. Ik vond het echt een afschuwelijke auto! De Leon vond ik te klein, de Altea te duf. Ik heb echt overal gekeken, Volvo (te duur), Peugeot (te weinig ruimte op de achterbank), VW (Jetta in mooie uitvoering te duur, Passat te kaal voor mijn budget)en ga zo maar door. En dan kom je eigenlijk vanzelfsprekend bij Skoda terecht! Mooie zeer ruime auto, erg compleet en kwalitatief sterk. En betaalbaar! Ik rij er nu 2 maanden in, 13.000 km verder en ben er erg tevreden over. Veel plezier ermee!

Ik sanp ook niet waarom SEAT de Varia niet meer maakt?
Elk merk heeft wel een station.

groeten IBI

VEEJAY

Forumguru
Hoi IBIFR ben ook ex seat rijder met min of meer hetzelfde verhaal als reizende.

Groet,

Veejay

elcocheSKODA

Actief lid
Hoi IbiFR,

Ook ik ben ex-SEAT rijder. Via de Cordoba SX in de Toledo terecht gekomen. Mijn tweede Toledo heb ik ingeruild voor een Altea.
DE Altea was achteraf gezien geen goede keus (te weinig ruimte, slecht zicht, slechte kwaliteit, geen plezier in auto.
Na zoeken bleven twee kandidaten over zijnde de VW Jetta en de Skoda Octavia. Na proefritten voor Skoda gekozen.
Veel meer waar voor weiniger geld !!

Fabia

† In Memoriam
Ik was dus op zoek naar een station in de klasse van Fabia, Corsa, Seat enz maar de keuze daarin is erg klein. Ik wilde geen 206 dus dan kom je eigenlijk vanzelf terecht bij Skoda en daar heb ik nog geen dag spijt van. Heb via Marktplaats een origineel hondenrek voor mijn Fabia gekocht en zo heeft mij sheltie een heel mooi hondenhok gekregen.

Het lijkt erop dat skoda een juist assortie heeft voor weinig.
Ben benieuwd wat SEAT gaat doen. Die zullen het toch ook wel merken. En als ik de geruchten mag geloven gaat het inderdaad niet al te best bij SEAT.

groeten IBI

richyk

Actief lid
Ik denk dat de overstap simpelweg te verklaren is ! Als je Seat rijdt en je gaat rondkijken voor iets anders in een vergelijkbare prijsklasse dan kom je al snel bij Skoda terecht. In mijn geval rijdt ik nu (nog) een Altea en ben ik aan het overwegen wat de volgende auto wordt. Ik rijdt inmiddels al weer 6 jaar Seat, als eerste een Leon 20VT in het geel, daarna een zwarte Leon Topsport Turbo en nu dus een Altea 2.0FSI.

De laatste is toen aangeschaft na de geboorte van de kleine en was voor mij motorisch een behoorlijke stap terug ! Nu is het zo dat wij als het enigszins kan elke twee jaar nieuw rijden dus het is weer zo'n beetje tijd. Ik wil graag weer een turbo terug, ruimte, complete uitrusting en het liefst VAG. Ik ben dus begonnen met kijken naar een A4 Avant 1.8T, nieuw niet te betalen maar voor de prijs van een nieuwe Octavia RS kun je er 1 kopen van eind 2004 begin 2005 /forum/images/graemlins/shocked.gif

Vervolgens viel het oog op de nieuwe Passat Variant, 2.0TFSI in Comfortline uitvoering dus met ongeveer de helft aan standaarduitrusting t.o.v. Skoda 39.000,- euri's meneertje !! Kortom ik wordt haast wel gedwongen om Skoda te rijden /forum/images/graemlins/1761.gif

LenK

Forumguru
Van Toledo naar O1 vanwege de ruimte+toegankelijkheid van die ruimte (Toledo alleen ontoegankelijke kofferklep) + behoefte aan meer extra's -&gt; O1 Kompas

Minder waren het weggedrag (vager) en de speakers, maar voor de rest was het positief.
Nu met de O2 zijn er alleen nog maar +++ punten tov de Seat. En inderdaad de nieuwe Toledo = LELIJK.
Daarbij alle negatieve geluiden over materiaal gebruik. Ik heb nog even een Altea overwogen maar gelukkig toch een mooie O2 gevonden!

Karstieman

Forumguru
Van Leon naar O2, omdat de Skoda veel meer te bieden had voor een lagere leaseprijs.
Ik heb nog gekeken naar de Leon Topsport met 150pk, maar die was in de lease wel heel erg duur.
Tot nu toe geen spijt gehad van mijn keuze voor een O2!

Bovenaan Onderaan