Seat Leon 5f: activeren TSA/TSC trailer stability.

PizzaPieter

Forumguru
Zojuist bij @brepus13 geweest, die wederom me geholpen heeft met allerlei Nice things. Needle Sweep, achterlichten DRL etc.

Nogmaals bedankt.

Ik vroeg hem ook de TSA te activeren. Bij de Skoda is dat destijds (door een ander) gelukt en kenmerkend was dat het ESP en ABS lampje dan, als de stekker aangesloten was, net niet tegelijk uitgingen als het contact ingeschakeld werd.

Nu heeft hij wat geactiveerd (scheeftrekcorrectie oid) maar de lampjes gaan nog steeds tegelijkertijd uit.

Hoe is te controleren of ie nu aanstaat? Kan iemand de coding delen hiervoor? Kan het sowieso aan?

Bedankt!
 

brepus13

Forumguru
De genoemde optie had ik ook al eens gevonden en aangezet bij mijn Octavia. Geen idee of het gewerkt heeft aangezien ik nog niet met aanhanger gereden heb. Verder heb ik niks geprobeerd omdat ik niet wist hoe het moest. Op mijn eigen auto wil ik nog wel eens iets proberen maar niet op andermans auto. Dus als jullie concreet aan kunnen geven hoe eea geactiveerd kan worden wil ik het nog een keer nalopen voor @PizzaPieter anders moet de knip getrokken worden voor een expert ;)
 

PizzaPieter

Forumguru
En ja hoor

@brepus13 did it again.

Geactiveerd!

En gelijk als op de Skoda, blijft met aangesloten fietsendrager het ESP langer branden dan het ABS lampje als je hem op contact zet!

Bam!

@Rainesh bedankt voor de hint!

Wel nieuwe puzzel.... Heb "rechterspiegel naar beneden" geactiveerd bij achteruitrijden....

De grap is; hij gaat niet naar beneden, maar naar boven....

Iemand enig idee?
 
Laatst bewerkt:

Rainesh

Forumguru
En ja hoor

@brepus13 did it again......Geactiveerd!
.....
@Rainesh bedankt voor de hint!

Wel nieuwe puzzel.... Hen Rechterspiegel naar beneden geactiveerd bij achteruitrijden....

De grap is; hij gaat niet naar beneden, maar naar boven....

Iemand enig idee?
Handmatig even naar beneden afstellen als ie naar boven toe gegaan is

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:

PizzaPieter

Forumguru
Dus terwijl ie achteruit staat en naar boven is gekanteld, naar beneden kantelen met de spiegeldknop? Tot de gewenste achteruitrijhoogte?
 

PizzaPieter

Forumguru
Ga ik morgen proberen.
Morgen met de hele familie op en neer naar m'n ouders, kunnen we de family setting testen in de Seat
 

PizzaPieter

Forumguru
Met de hele familie naar de ouders? :pieker::banghead:
Ik neem aan met inachtneming van de regels?
Uiteraard.

M'n ouders hebben een riante tuin waar we allemaal heel erg ruimschoots van elkaar af kunnen zitten.

Ben maar niet bang dat we daar onnodige risico's nemen. M'n ouders waren gisteren bij de crematie van de zus van m'n vader als gevolg van Corona.
 

PizzaPieter

Forumguru
En zo geschiedde: er was al twijfel (cognitieve dissonantie) en ondanks dat er een boel redenen zijn waarom ik zou denken dat wij best naar mijn ouders zouden kunnen, is er één goede reden het niet te doen (of eigenlijk een paar miljoen). Zorgen dat zij (70+) en anderen niet ziek zullen worden of erger door onze behoefte om elkaar te zien.
Ja, die behoefte is groot, zeker nu, maar ja...de behoefte om er over een paar maanden heen te kunnen en over een paar jaar ook nog en hen te besparen dat ze ziek worden is vele malen groter.

Dus ik ga maar weer lekker op de MTB de stille plekjes opzoeken op de Veluwe en laat die vette LED lampen over een paar weken wel zien.

Voor zover 100% offtopic.

Fijne Pasen!
679a6d451b6e2e21e259a21f44e96ca9.jpg
8b88a30e83926418ac77ca67f18c058a.jpg
 

Desperado

Forumguru
U is een wijs man. Ik heb geen ouders en grootouders meer, dus kan me heel goed voorstellen dat je ze nog wilt zien nu het nog kan maar idd is het beter ervan uit te gaan dat ze nu nog een aantal jaren in ons midden kunnen blijven door niet te gaan.
En fijne Pasen!
 

VAG-man

Forumguru
Verstandig besluit @PizzaPieter.
Iedereen wil zijn/haar familie graag zien, maar doe het niet! Al is het alleen maar om anderen te beschermen en de zorg te ontlasten.

Geniet allen met je gezin van het mooie weer en geniet van de kleine dingen in het leven.
Pfff wat afgezaagd, maar het klopt wel.
 
Bovenaan Onderaan