Seat Arosa

higgy

Forumguru
Vandaag voor/met m'n vrouw een Seat Arosa uit september 2001 met slechts 24.000 km in smetteloze staat gekocht, zachtgele lak. Wordt vrijdag afgeleverd. Wat een enorm leuk bakkie, en (tot m'n niet geringe verbazing) een fel motortje, die 1.0 MPI.
 
Mijn eerste lease auto (dat ding kwam uit de pool) was ook een Arosa. Heb er 8 maanden mee gereden. Voor lange afstanden niet echt "je van het" maar voor in de stad een fijne auto. De wegligging (zeker in de bochten!!!) was een stuk beter dan de Golf IV die ik daarna kreeg. Net als de Lupo held hij bijna niet over.
 

sunnyboy

Senior Member
Mijn vrouw heeft een Arosa 1.4. Lekker autootje. M'n oude Sony radio met cd-wisselaar ingebouwd, JVC upgrade speakers erin gezet. M'n zoon rijdt er ook regelmatig in dus moest'ie een beetje audio opgeleukt worden. Toppie van 160 km/u. Alleen over brandstofverbruik ben ik niet zo tevreden, 1:13 ongeveer. Dus met een tank van 35 liter kom je niet zover als met m'n BMW320d waar ik zo'n 1100 km mee rij voor de volgende tankbeurt.
Ben benieuwd hoeveel km ik straks met de <font color="red">OCTI II COMBI 2.0 FSI, XENON, 17" PEGASUS </font> rij op een tank. Zal even wennen zijn. /forum/images/graemlins/wink.gif
 
Ik tank na hooguit 600 km (ook Combi 2.0 FSI + sportonderstel). B.t.w., mijn vriendin heeft een Lupo uit '98 met 50k op de teller gekocht. Erg leuke auto, en rijdt nog best ook, ondanks de 1.0 motor.
 

higgy

Forumguru
Yes! Vandaag opgehaald. Wat een leuke auto. En nog een forse bos bloemen voor m'n vrouw, detail maar netjes.
HELEMAAL netjes gepoets, van binnen en buiten. Werkelijk als nieuw.
M'n vrouw: 'dat geel van m'n Arosa staat leuk bij dat zwart van jouw Octavia'... /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Hetzer

Forumguru
Leuke auto's die Arosaatjes / Lupootjes
We zitten er thuis aan te denken om een vervanger tezoeken voor de bijna 3 jaar oude Seicento van m'n vrouw

We zijn wel geintresseerd in een VW-Fox ik zou misschien wel wat anders willen maar de Seat versie van de Fox komt definitief niet en de Skoda versie na alle waarschijnlijkheid ook niet ( tenminste niet op korte termijn)

Wat is jullie mening over de nieuwe Fox ??????
vinden jullie hem te duur??

moet ik toch maar naar een Goedkopere Panda/C-1/Aygo etc,etc
gaan kijken ??????? of verdient de VAG-kwaliteit zich terug /forum/images/graemlins/confused.gif
 

Bijlagen

  • 3670-fox.jpg
    3670-fox.jpg
    22,9 KB · Weergaven: 19

Karstieman

Forumguru
Ik zou gewoon heel snel alle autoboekjes van afgelopen maand kopen. In elk exemplaar staat wel een test van deze Fox. Ik vind 'm persoonlijk weer een typische volkswagen: matig uiterlijk, maar degelijk tot en met en eigenlijk niets op aan te merken behalve de prijs. Deze Fox echter, vind ik niet zo overdreven duur /forum/images/graemlins/smile.gif

Als ik zelf een 'kleine' moest kiezen zou ik toch ook eens kijken naar de nieuwe Suzuki Swift en de nieuwe Colt. Beide auto's zien er lekker 'fris' uit en werden goed getest.
 
De Colt vind ik net even wat groter dan de Swift en ik zou zelf eerder voor de Swift gaan. De restwaarde is misschien wel wat lager maar als je toch van plan bent om lang in de zelfde auto te rijden zou ik eerder voor een Aziaat gaan.

Eigenlijk moet je gewoon in alle auto's een proefrit maken, lekker door een drukke stad en dan nog even de snelweg op, dan weet je het voor je zelf. De afschrijving is sowieso hoog de eerste 3 jaar, welk merk je ook neemt.
 
Zijn inderdaad hele leuke wagentjes.
mijn vrouw heeft een arosa 1.4 16 V en het zijn lekkere pittige wagentjes.

groeten ibi
 

Matra_Murena

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Karstieman</font><hr />

Ik vind 'm persoonlijk weer een typische volkswagen: matig uiterlijk, maar degelijk tot en met en eigenlijk niets op aan te merken behalve de prijs. Deze Fox echter, vind ik niet zo overdreven duur /forum/images/graemlins/smile.gif


[/ QUOTE ]

???????????????????????????????????????

Niet zo duur?????? Als je hem vergelijkt met elk ander automobiel van dezelfde prijs kom je erachter dat je geen airco, electrische ramen, stuurbekrachtiging, zijairbags etc etc hebt maar wel 1000 Euro meer betaald. De fox vind ik nu typisch het prototype wagen voor mensen die zelfs voor het "boodschappenwagentje" het belangrijk vinden dat er een bekend logo op staat.
 

Mark

Banned
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Michael</font><hr />

Leuke auto's die Arosaatjes / Lupootjes
We zitten er thuis aan te denken om een vervanger tezoeken voor de bijna 3 jaar oude Seicento van m'n vrouw

We zijn wel geintresseerd in een VW-Fox ik zou misschien wel wat anders willen maar de Seat versie van de Fox komt definitief niet en de Skoda versie na alle waarschijnlijkheid ook niet ( tenminste niet op korte termijn)

Wat is jullie mening over de nieuwe Fox ??????
vinden jullie hem te duur??

moet ik toch maar naar een Goedkopere Panda/C-1/Aygo etc,etc
gaan kijken ??????? of verdient de VAG-kwaliteit zich terug /forum/images/graemlins/confused.gif

[/ QUOTE ]
Heb erin gereden als vervangwagen toen dat mijn Fabia binnen moest voor een garantie voorvalletje.
Rijd best goed, kun je met 4 in en ook op de snelweg gaat het nog best goed.
Speciale stijl van het dashboard is eventjes wennen maar alles, op een niet aanwezige watertemperatuur meter na, vind je erop terug.
3 minpuntjes heb toen ondervonden.
-Bij 120km/u draaid de moter ruim 4000 t/m, wat bij lange ritten wel vermoeiend word.
-Wel een hele kleine koffer.
-Prijs, voor de prijs van een kale Fox heb je een deftig aangeklede Fabia waar een persoon meer in kan en je ook nog meer bagageruimte in hebt.
De nieuwe Panda's zijn zeer goed, de huisarts van mijn boma rijd ermee rond en is daar zeer tevreden over.
Trekt ook niet meer op de oude Panda, ziet er degelijk afgewerkt uit.
 

higgy

Forumguru
Bon-maman?

Inmiddels de Arosa een jaartje in bezit, en net glansrijk door de APK gekomen. Nog steeds een heerlijk bakkie.
Had wel stuurbekrachtiging mogen hebben. Hebben de 1.4's wel.
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fabia</font><hr />

Boma???????????????????

[/ QUOTE ]

Ik gok oma in het vlaams. Tegenhanger van bompa?
 

Mark

Banned
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fabia</font><hr />

Boma???????????????????

[/ QUOTE ]

Ik gok oma in het vlaams. Tegenhanger van bompa?

[/ QUOTE ]
Juist. /forum/images/graemlins/grin.gif
Boma = oma
bompa = opa
 

sunnyboy

Senior Member
M'n vrouw rijdt in een Arosa 1.4 Stella (2000).
Probleemloze auto!
Bij km stand van ong.75000 distributieketting vervangen en ook de schijfremmen en blokken.
Kan 'ie er weer jaren tegen.
Gaat alsnog toch volgende maand in de verkoop.
Nog belangstelling?
 
Bovenaan Onderaan