SD kaart voor Columbus navigatie systeem

tinus67

Nieuw lid
Goede avond,

Ik heb een Skoda Octavia 2 elegance met onder andere de Columbus radio. Weet iemand wat voor een SD kaartjes ik hierin kan stoppen, ik heb nu ongeveer voor 50 euro aan sd kaartjes geprobeert maar met elke kaart krijg ik de melding SD kaart fout controleer de sd kaart.

Iemand een idee?

Bedankt.

Martijn Boevé
 

FredV

Banned
Voor de Columbus geldt:

Vereisten voor de geheugenkaart
• Geheugenkaarten met een grootte van 32 mm x 24 mm x 2,1 mm of 1,4 mm
kunnen in de gleuf voor de geheugenkaart ingestoken worden.
• Sd (Secure Digital Memory Cards) en MMC (Multimedia Cards) geheugenkaarten
met een capaciteit tot 4 GB.
• SDHC (Secure Digital High-Capacity Memory Cards) geheugenkaarten met een
capaciteit tot 32 GB.
• Vanwege de verschillende kwaliteitseisen van de kaartfabrikanten is het mogelijk
dat sommige gegevens op de geheugenkaart niet of beperkt weergegeven kunnen​
worden.
 

FredV

Banned
Dit kan wellicht ook helpen:
•​
De versie van de tabel voor de toewijzing van de bestanden, de FAT (File Allocation

Table) van het aangesloten apparaat moet FAT16 (< 2 GB) of FAT32 (> 2 GB) zijn.
 

rcFred

Senior Member
Volgens mijn papieren handleiding die ik bij mijn Columbus heb gekregen in juli 2009 kan de radio alleen SD kaarten lezen en geen SDHC, dus een max van 4GB. Wellicht is er door een software update dus wel mogelijk om nu de SDHC kaarten te kunnen lezen. Misschien is die van tinus67 wellicht ook wel verouderd...
 

tinus67

Nieuw lid
Bedankt voor de reacties,

dit is wat ik momenteel heb en welke dus allen ook niet werken:

1x sdhc 8gb Fat32
1x sd 4gb Fat 32
1x sd 2gb Fat32


Mijn skoda moet vandaag naar de garage voor een beurt dus ik zal het ook daar nog even vragen.

Alvast bedankt in elk geval.

Martijn Boevé
 

jali

Nieuw lid
Ik heb de laatste firmware geladen en gebruik zonder problemen SD kaart van 8 GB. Toen ik de auto kreeg (Nov-2009) stond er nog een oude firmware op en kon ik max 2 GB lezen.
Dus dat zal waarschinlijk het probleem zijn.
 

lodegro

Nieuw lid
lodegro

De colombus radio navigatie kan slechts met 2GB SD cards omgaan.
formateer im FAT of FAT32 anders werkt het niet
 

hemi24

Forumguru
Vanaf Firmware 2664 slikt de Columbus SDHC to 32 Gb, zoals FredV in het bericht #3 al heel netjes heeft weergegeven!

Martijn (tinus67) heeft een O2 van bouwjaar 2008, dus vrijwel zeker nog de firmware die nog geen SDHC ondersteund.
 
Hierop inhakend: hoe weet je wat de radio aankan? (in mijn geval een Bolero). Want het zou zonde zijn om een 4 GB kaart te kopen die dan niet werkt..
 
Bovenaan Onderaan