Amundsen SD kaart vervangen met microSD

Mr_Margucci

Actief lid
Beste forumleden,

Ik heb geprobeerd de sd-kaart van de rns 310 te verwijderen en te vervangen met een 128 GB micro SD kaart plus adapter met wat MP3 bestanden.

Dit ging helaas niet zoals gepland ik kreeg een melding sd-kaart kan niet worden gelezen.

De navigatie die erop staat kan mij gestolen worden want ik gebruik toch alleen maar Google Maps.

Mijn vraag luid; Is het mogelijk om audio te zitten op een willekeurige sd-kaart om die vervolgens in de auto af te kunnen spelen ?

P.s Ik heb al een beetje rondgekeken op de forum maar helaas zonder resultaat.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
De Amundsen+ RNS315 (en Amundsen RNS310)willen alletwee dat het schuifje van een SD card op 'lock' staat.
Mogelijk kan de RNS 310 (Amundsen) ook geen grotere SD cards lezen.
Een micro SD in een adapter wil vaak niet, maar dan zou je nog kunnen proberen of een andere combinatie van card en adapter wel werkt.
 

Mr_Margucci

Actief lid
Thnx voor je reactie. Dus er is eventueel een limiet voor de sd kaarten ? Ik heb allebei geprobeerd zowel lock aan als uit. Helaas zonder resultaat
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Volgens mij staat er in de handleiding die bij de wagen is meegeleverd een uitleg mbt muziek en de oudere RNS.
Meen dat de bestanden een max aantal bitrate mochten hebben , dan was er een bepaalde opbouw van de bestanden en mappen op de SD kaart.
Het moet ook hier ongetwijfeld op forum staan, maar dan moet je wel heel wat jaren terug zoeken, dus makkelijker om even in je manual te kijken
 

Frup

Forumguru
Dat heb ik ook eens geprobeerd. Met een adapter en een micro-SD die ik nog had. Ook zonder succes.
Nog tijdje zitten klooien. Maar uiteindelijk even neer de Hema gefietst en voor weinig een nieuwe SD kaart gekocht waar véél muziek op kan. Die werkt uitstekend in mijn Amundsen MIB2. Ik heb twee SD-slots. Voor Navigatie en Media. De muziek kaart zit in het Media slot.
 

Tees

Donateur
Volgens mij zit het probleem niet in de lock, maar in het formaat van de SD kaart. Ik dacht dat bij deze generatie de max 32 GB is (kan ook 16 zijn?). Zou in mijn auto moeten kijken wat ik erin heb. Boven de 32 GB ga je naar SDXC en dat kan niet alle hardware lezen.
 

Mr_Margucci

Actief lid
Volgens mij zit het probleem niet in de lock, maar in het formaat van de SD kaart. Ik dacht dat bij deze generatie de max 32 GB is (kan ook 16 zijn?). Zou in mijn auto moeten kijken wat ik erin heb. Boven de 32 GB ga je naar SDXC en dat kan niet alle hardware lezen.
Nou dit is zeker de moeite waard om even te proberen. Ik ga even kijken of ik nog een oude sd kan vinden en dan hopen dat het daarmee is opgelost.
 

Bakkertje

Forumguru
Je kunt de kaart proberen te formatteren met fat32format. Daarmee kun je meer dan 32 GB formatteren op je kaart.

Maar als het goed is heb je je handleiding al gelezen en gezien dat er maximaal 32GB kaartjes gelezen kunnen worden:
1675359020167.png
 
Bovenaan Onderaan