Superb 3 Sd kaart opslagcapaciteit

MikeP

Nieuw lid
Ik loop al twee dagen te klooien met een 64 GB SD kaart waar ik al mijn muziek op wil zetten. Misschien ligt het aan de kaart maar ik heb hem geformatteerd op NTFS en er voor ongeveer 47 GB aan muziek op gezet. In de Columbus zij echter sommige mappen gewoon leeg. Als ik de kaart in de PC laadt dan zijn de bestanden wel zichtbaar. Bestandsformaten zijn Mp3 en FLAC en folders zijn max twee niveau's diep. Heb hier in het verleden met mijn citroen DS5 geen probleem mee gehad.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die wel succesvol een 64 GB SD kaart hebben gebruikt en hoe ze deze hebben geformatteerd. Reacties zijn van harte welkom!

Robbie146

Senior Member
Kunnen de nieuwe(re) systemen FLAC aan?
De Columbus in mijn huidige O2 in ieder geval niet (helaas)

supergroover

Forumguru
Kunnen de nieuwe(re) systemen FLAC aan?
De Columbus in mijn huidige O2 in ieder geval niet (helaas)
Volgens de handleiding zou dit moeten kunnen.
01849f82402aa7e82e55b1d0863fa661.jpg

s_janssen

Actief lid
Ik geloof dat ik op het Duitse forum hier en ander over gelezen, dat het nog wel eens van het type/merk kaart wil afhangen. En dat tot 128gb geen probleem hoeft te zijn, mits juiste type kaart. Zoek even op www.skodacommunity.de naar het juiste topic.

edero

Forumguru
En als je muziek op dezelfde manier op een USB Stick zet, heb je dan hetzelfde probleem !?

MikeP

Nieuw lid
FLAC werkt prima! Het probleem met mijn SD kaart zit waarschijnlijk in de kwaliteit van de kaart. Ik krijg nu vanuit Windows meldingen dat de kaart niet kan worden gelezen

edero

Forumguru
Dat kan best kloppen, heb daar op verschillende Fora al meer over gelezen.
Volgens mij is het ook hoe hoger de capaciteit hoe beter de kwaliteit moet zijn voor goed functioneren.

MarsMars

Senior Member
Heeft iemand al wat uitgeprobeerd? Ik zie nu op meerdere fora (oa hier) dat 128GB SDXC kaartjes het doen, maar zit toch ook te kijken naar hogere capaciteiten, want de prijzen blijven dalen.

Kijk je naar Kingston kaartjes dan zit je afhankelijk van de snelheid/kwaliteit op:
  • 64GB ~ €20
  • 128GB ~ €40
  • 256GB ~ €80
  • 512GB ~ €160
Is weer eens iets anders dan die ingebouwde 10GB van de Columbus :shutup:
Vraag me wel af hoelang het indexeren duurt van zoveel muziek en of de albumcovers ook getoond worden die in de FLAC bestanden zijn opgenomen (of in de map staan waar het album staat??)

En daar je twee kaartjes erin kunt duwen, kun je dus voor een slordige €320 1TB aan muziek en films (ff VIM laten vrijschakelen) meenemen in je Superb. Kom je er nooit meer uit :D

andrehj

Forumguru
En daar je twee kaartjes erin kunt duwen, kun je dus voor een slordige €320 1TB aan muziek en films (ff VIM laten vrijschakelen) meenemen in je Superb. Kom je er nooit meer uit :D
In mijn S2 kan ik al veel meer meenemen. Gewoon een harddisk (of SSD) aan de MDI poort hangen. 1 TB schijnt geen probleem te zijn.
Nadeel van de S2 is wel dat de muziek niet geïndexeerd wordt. Voordeel daarvan is dan weer dat je daar ook nooit op hoeft te wachten.

Feo

Actief lid
Ik vraag me alleen af hoe men op een 128 GB kaartje het juiste nummer weet te vinden...?
Ik heb zelf een 32GB kaartje in de auto, maar ik mis een goede zoekfunctie binnen het (Columbus) systeem.
Als ik nu in een map met bijv 100 nrs een bepaald nummer moet hebben, moet ik door de gehele map scrollen om het nummer te vinden.

MarsMars

Senior Member
In mijn S2 kan ik al veel meer meenemen. Gewoon een harddisk (of SSD) aan de MDI poort hangen. 1 TB schijnt geen probleem te zijn.
Nadeel van de S2 is wel dat de muziek niet geïndexeerd wordt. Voordeel daarvan is dan weer dat je daar ook nooit op hoeft te wachten.

MDI poort zit er niet meer op. Alles is nu USB naast de SD kaart gleuven.
In de USB poorten kunnen zowel USB sticks, naar het schijnt harde schijven, en natuurlijk een iPod/iPhone/iPad. Ik heb nu iha een iPod (160GB muziek) erin zitten, maar die heb ik dus wel naar AAC moeten omzetten omdat de iPod geen FLAC snapt.

De SD kaartgleuven vind ik dan wel erg handig, ze zitten goed weggewerkt (USB sticks steken uit of moeten via een verlengkabeltje worden aangesloten), maar ik heb dus geen idee van o.a....

Ik vraag me alleen af hoe men op een 128 GB kaartje het juiste nummer weet te vinden...?
Ik heb zelf een 32GB kaartje in de auto, maar ik mis een goede zoekfunctie binnen het (Columbus) systeem.
Als ik nu in een map met bijv 100 nrs een bepaald nummer moet hebben, moet ik door de gehele map scrollen om het nummer te vinden.
...hoe het zoeken en selecteren gaat met zo'n SD kaart/USB stick. Met de iPod kun je gewoon door artiesten, genre's en CD's heen bladeren en zie je netjes de album art.

Maar hoe zit dat nu met grote SD kaartjes/USB sticks/HDD's ??
Als Columbus elke keer 1TB moet indexeren voordat je ziet welke artiesten/albums/genres je hebt dan ben ik onderhand al op de eindbestemming aangekomen. Met de iPod is het gewoon instant beschikbaar...

Bovenaan Onderaan