SD card slot

nicknameless

Forumguru
Ik zat van de week door het handboek van de Fabia te bladeren en zag tot m'n grote verbazing dat er in het handschoenenkastje een SD card slot zit.

Nu is mijn vraag: tot welk geheugen capaciteit kan deze gelezen worden, dit kan ik namelijk niet terug vinden.

Tot op heden gebruik ik een USB stick maar die zit wel eens in de weg.

20210206_141439.jpg

20210206_141433.jpg
 

hemi24

Forumguru
We kunnen het je nog sterker vertellen:

Je Fabia heeft zelfs nog een 2e SD kaartslot..!

vw_de_56.jpg


img_20160724_163634-jpg.103014
 

EdK

Forumguru
Dat SD slot is voor velen met de Amundsen (navi) bestemd voor het kaartmateriaal van de navi.
Het tweede slot is de mogelijkheid dat deze er wel zit maar niet werkt.
Maw dat is kwestie van uitproberen.

SD kaart van de navi is 16Gb, en ach als je daar al je muziek opzet heb je voor aardig wat dagen rijden muziek..
 

nicknameless

Forumguru
@Peter-036,

Thnx :thumbsup:

@hemi24,

Goed om te weten, maar ik denk dat mevrouw nicknameless het me niet in dank afneemt als ik in de auto ga boren/zagen/hakken :sterretjes:

@EdK,

16Gb ga ik het niet mee redden. Heb heel het repertoire van de Golden Earring, dat is ruim al bijna 38Gb aan muziek :rockon:
 

Afrit13

Forumguru
Een toevoeging van mijn kant: vandaag het dashboard kastje van m'n Fabia III losgehaald, om op zoek te gaan naar de tweede SD-poort. Die zit er! En die werkt!

Dus in poort 2 nu de SD-kaart van de navigatie gedaan en in poort 1 een SD-kaart met muziek.

Navigatie werkt en muziek afspelen vanaf SD werkt.
 

Cordoba

Forumguru
Ik vraag me af in hoeverre deze SD-sloten afhankelijk zijn van bouwjaar en welk type mediasysteem aanwezig is. Mijn Fabia (dec. 2016) heeft een SD-slot onder in het mediasysteem(Swing), maar ik heb nog geen andere kunnen vinden, en staat ook niet bij mij in de boekjes. Nu heeft die van mij dus ook geen navigatie, dus ik vraag me af of het verschil in het mediasysteem of in het modeljaar zit.

Bij mij kan eventueel ook een USB-stick onder in de middenconsole, maar SD-kaartje is handiger.
 

EdK

Forumguru
Zover ik weet is het met de Amundsen Navi het geval.
Bij mijn wagen zit er ook een tweede slot verborgen achter handschoenkastje waar wel zichtbaar het Navi SD slot is met kaartje erin.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Maar goed dat is niet de vraag hier in topic

Is dit een verkapte sollicitatie naar de functie van mod? ;) Ik schat dat minstens 40% van wat in de diverse topics wordt gedebiteerd, niet verband rechtstreeks verband houdt met de vraag of het onderwerp in strikte zin. We zijn natuurlijk niet allemaal zoals jij, die altijd strikt binnen de perken van het topic blijft ;)
 

EdK

Forumguru
Is dit een verkapte sollicitatie naar de functie van mod?
wat jij wil Menno !
Maar gaat toch prima hier zo ...?

Maar als je het TS bericht had gelezen dan had je ook gelezen dat hij de USB al voor andere doeleinden gebruikt.
Dus tsja zou zeggen , solliciteer lekker zelf voor de nog niet officiële vacature....:pieker::koffie:
 

Afrit13

Forumguru
Nog een aanvulling:

bij de TS staat bij z'n SD-poort alleen 'SD' geen 'SD 1'. Kans is dus groot dat er bij hem geen tweede SD-poort zit.
 

Hirvi_69

Donateur
@hemi24 Super heb zojuist met de gegevens van @LongTimeAgo in onze Fabia III Combi het dashboardkastje laten zakken. Navigatie van SD1 naar SD2 en 32GB aan muziek in slot 1. Snel nog even de maat opgenomen om later nog een mooie brievenbus voor SD2 te maken.

Top!!!

IMG_E6267.JPG
 

ThomasBuizen

Nieuw lid
Ik ga morgen ook even zoeken in mijn Fabia Combi III.

Als er in het dashboardkastje SD1 staat kan ik er dus vanuit gaan dat er een tweede is en wanneer er slechts SD staat dan hoeft dit niet zo te zijn?
Of kan ik ook via het instellingenmenu al zien of er een kaartje in zit?
 
Bovenaan Onderaan