Schuifdak weigert te sluiten en heropent automatisch in 'ventilatie-stand'.

DinkyToy

Senior Member
Vanwege t mooie weer opende ik vandaag voor t eerst sinds maanden weer eens m'n electrische schuifdak.

Na enige hoorbare aarzeling opende het dak zich naar de ventilatie stand en bleef daar in staan. Knop gedraaid naar sluitstand, dat deed ie maar opende zich automatisch weer naar de ventilatie stand.
Wat ik ook doe met de knop, hij blijft dit herhalen en blijft dus openstaan. Massa eraf, paar minuten gewacht voor n reset en weer aangesloten maar dat was de oplossing niet.

Heeft iemand 'n suggestie?
 

CharlesTucker

Forumguru
Dit heb ik ook een keer gehad, tijd geleden geleden. Het leek erop dat hij wat teveel weerstand voelde bij het sluiten. Ik heb een klein beetje meegeduwd het laatste stukje (van bovenaf, dus even uitgestapt). Sindsdien nog wel een paar keer geprobeerd, het gaat nu weer probleemloos, hopelijk blijft dat zo. Ik was nog wel van plan om eens beter te kijken naar opgehoopt vuil of zo, maar niet gedaan.
 

hendrik38

Forumguru
Heb ik ook gehad. Kreeg hem niet meer dicht. Moest toen net voor het weekend naar de dealer. hele ding moest opnieuw afgesteld worden.
 

DinkyToy

Senior Member
Dicht!
Maar het probleem is hiermee niet opgelost.
Vanuit ventilatiestand wil ie nog steeds niet sluiten, denk dat er wat stelwerk nodig is.
Schuifstand doet het wel.
 

Wullum

Actief lid
Zelfde probleem.
In de winter het dak maanden niet open gehad, nu met toenemend mooi weer weer open.
Bij sluiten echter opent het dak zich schielijk weer zodra de "vliegenvanger" naar beneden geduwd moet worden, blijkbaar gaat dat niet soepel genoeg en denkt het dak dat er wat tussen zit en gaat onmiddellijk weer open... Als ik de "vliegenvanger" met de hand naar beneden houd (wel op tijd vingers weer terugtrekken!) gaat het dak dicht...
 
Bovenaan Onderaan