Schokbrekers Fabia diesel 2014

Status
Niet open voor verdere reacties.

hemi24

Forumguru
60 jaar technisch kennis moet af en toe ook met de nodige WD40 weer gangbaar worden gemaakt.
Tegenwoordig is er meer nodig dan alleen een goed gevulde gereedschapskist om auto’s te onderhouden…

Okki

Donateur
Misschien dat die Skoda klant het nog aan durft om hier lid te worden?

Maar even t.a.v. @Grard
Stel je voor. Je heb een bedrijf (neem ik aan) en iemand belt jou met precies de vraag en de manier hoe jij hem aan ons stelt......hoe zou jij dan reageren?

Wie goed doet....goed ontmoet.

Daarbij...om een armoedzaaier nou gelijk asociaal te noemen. Die dingen hebben niets met elkaar te maken.

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Sorry hoor @Grard maar 60 jaar technische kennis en dan niet weten dat je moet vragen naar het veerpootlager. Deze vraag "veerpoot gedeelte waar de schokbrekers inzitten" geeft nou niet echt blijk van die 60 jaar kennis. De voorwielophanging van een Fabia is toch niet echt een exoot en je zult in die 60 jaar toch wel meerdere VAG modellen hebben voorbij zien komen?

Grard

Lid
Ertromp er is nergens gevraagd naar een "veerpootlager"De ophanging is een McPherson principe (zoals bij bijna alle automerken) bij de meeste merken bestaat deze McPherson veerpoot uit 2 delen het deel waar de demper in zit (al of niet een patroon) ook de spiraal veer is gemonteerd op het bovenste gedeelte en het Fusé gedeelte waar de remschijf en rempad op gemonteerd is,in het Fusé gedeelte is een twee rijige hoek contactlager gemonteerd met een vast stelpunt waardoor de cardanas loopt.Bij veel merken is het mogelijk om bij een tweedelige veerpoot de "wielvlucht" in te stellen,Voor ons is het een regelmatige vraag of het veerpoot gedeelte links en rechts het zelfde zijn, omdat er nog merken zijn die een vast punt hebben waar de stuur arm aan bevestigt is,en dan is links en rechts verschillend. meer en meer fabriceert men veerpoot gedeelte waar deze bevestiging van de stuurarm demontabel is in dat geval is links en rechts (in veel gevallen hetzelfde).

ertromp

Forumguru
Ertromp er is nergens gevraagd naar een "veerpootlager"De ophanging is een McPherson principe .....
Wees dan duidelijker in je vraagstelling zoals eerder aangegeven. En in je mooie opsomming noem ze maar gewoon aandrijfas ipv cardanas. Nu nog alleen een goede computer die niet elke keer je tekst “bold” maakt

Laatst bewerkt:

Grard

Lid
Een aandrijfas is een rechte niet buigbare as, een cardanas darentegen iis voorzien van Rezeppa koppelingen (ook wel "homokineten"genoemd) kruiskoppelingen of rubber flenzen welke de as de mogelijkheid geven om energie onder verschillende hoeken over te brengen.

Grard

Lid
Peter 036
Het geen u beschrijft is ook terug te vinden in terreinvoertuigen bestemd voor bergachtig gebied de zogenaamde "hellingmeter".

Tees

Donateur
Goed...ik heb t nog geprobeerd een draai in de goede richting te geven, maar dat is duidelijk niet gelukt, en niet in de laatste plaats door @Grard zelf. Voor mij is dit topic wel klaar, iig hoef ik niet meer verder te reageren.

Grard

Lid
Zo gaan we hier niet met elkaar om.
Wees dan duidelijker in je vraagstelling zoals eerder aangegeven. En in je mooie opsomming noem ze maar gewoon aandrijfas ipv cardanas. Nu nog alleen een goede computer die niet elke keer je tekst “bold” maakt
Het is zo/als je weinig kennis hebt van auto's en en alleen weet waar het gaspedaal en de tankdop zich bevindt,is elke vraag onduidelijk .

hemi24

Forumguru
Kom op @Grard : je moet toch toegeven dat als je i. Je openingspost vraagt naar schokbrekers voor een Fabia 3 diesel uit 2014, je niet echt bijzonder specifiek bent…
Vermeld er dan tenminste even cilinderinhoud en vermogen bij; dergelijke info kan zaken al aardig inperken en een gerichter antwoord opleveren.

Grard

Lid
@Grard : ook in het geval van Kessy (keyless go)..?
nog even over de door mij gegeven gegevens van een fabia 3 14tdi 2014 een vakman heeft aan deze gegevens genoeg om te weten over wat het gaat in 2014 was fabia 3 enkel uitgerust met een 1422 cc motor! even terug las in vanu een reactie op een vraag voor een reservewiel voor een octavia,plots had u genoeg aan 4 leestekens om te weten waar over het ging,

hemi24

Forumguru
Heel simpel @Grard : als iemand zich netjes heeft voorgesteld, kun je zo vaak achterhalen welk type (en uitvoering) van een wagen hij of zij heeft.
Dus ja, dan heb ik aan een paar woorden genoeg…!

Nog even over die Fabia: dat die enkel als 1.4 TDI geleverd was had ik zelf ook gevonden, alleen waren er wel 3 verschillende uitvoeringen vwb motorvermogen…

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan