schokbrekers achter vervangen..

jasper22

Nieuw lid
hoi,

Mijn skoda octavia 1.6 combi uit 2000 heefd last van een hobbel achter in het wiel of wat effer nou is hij vandaag naar de garage geweest en is mij verteld dat de schokbrekers moete vervangen worden met twee nieuwe achterbaden moest 600 euro gaan kosten nou stoort het mij nu niet echt.. maar is het niet klein beetje veel als je zo hier en daar op internet kijk staan ze veel goedkoper.. kan het ook nog wat anders zijn ... zijn recent uit gelijnd en gebalaceert.

Groetjes

jasper
 

Rick Blaine

Actief lid
Banden zijn op internet inderdaad een stuk goedkoper dan bij de garage. Ik heb net 2 nieuwe achterbanden laten monteren bij Profile en was all-in € 230 kwijt (Pirelli P6 cinturato 205/55-16). Dit was best een scherpe prijs maar bij http://www.autobandenmarkt.nl bijvoorbeeld kun je wel goedkoper terecht. Dan moet je ze wel ergens laten monteren, maar toch.

Schokdempers heb ik geen ervaring mee bij de Skoda. Maar die kosten wel tegen de € 100 per stuk dacht ik, dus als je 2 banden en 2 dempers bij elkaar telt ben je € 400 aan materiaal kwijt. Monteren erbij, dan kom je bij een garage al gauw aan de € 600...

Je kunt bij een andere garage of bij de Profile oid ook eens een prijsopgave vragen, maar ik zou er niet te lang mee doorrijden. Succes!
 

purk

Senior Member
haal twee schokbreker en met een beetje inzicht zet die er bij een skoda erzo in achter. het zijn drie bouten 1 onder en twee boven. wiel eraf en je kunt erbij.

zo heel moeilijk is het niet.

succes.
 
Bovenaan Onderaan