Schijfremmen achter

Hallo,

Ben nieuw hier op dit forum en heb mijn zinnen gezet op de nieuwe II in sportuitvoering. Ben nu in bezit van de combi choice 1.4 uit 2004. Behalve dat de auto wat overhelt in de bochten ben ik er uiterst tevreden mee.

Maar wie kan mij vertellen welke uitvoering geleverd wordt met schijfremmen achter. Is dit de sport uitvoering of zitten de remmen in het ESP-pakket of dat deze rem alleen geleverd wordt met het 1.6 blok.
Diverse dealers kunnen het mij niet vertellen of spreken elkaar tegen.

Alvast bedankt.
 

Wallie

Lid
Hallo,

Ben nieuw hier op dit forum en heb mijn zinnen gezet op de nieuwe II in sportuitvoering. Ben nu in bezit van de combi choice 1.4 uit 2004. Behalve dat de auto wat overhelt in de bochten ben ik er uiterst tevreden mee.

Maar wie kan mij vertellen welke uitvoering geleverd wordt met schijfremmen achter. Is dit de sport uitvoering of zitten de remmen in het ESP-pakket of dat deze rem alleen geleverd wordt met het 1.6 blok.
Diverse dealers kunnen het mij niet vertellen of spreken elkaar tegen.

Alvast bedankt.
Wat ik begrijp uit de technische gegevens PDF op de Skoda site, is dat standaard alleen de 1.6 automaat achter schijfremmen heeft... helaas... en dus zal je er ESP op moeten nemen als je op de andere achter schijven wilt...

Zie: http://www.skoda.nl/media/downloads/Techn_Gegevens/Technische_Specificaties_Fabia_mei_07.pdf
 
En dat wil ik niet geloven omdat er in de diverse showrooms achterwielen met schijfremmen stonden en met een 5-versnellingsbak en dacht zonder ESP. En wat is de samenhang tussen automatische transmissie en achter- schijfremmen.
 

Mark

Banned
De 1.6 is ook leverbaar met een 5 versnellingsbak, ESP is op alle versie's een (dure) optie.
Voorwat wil je achter ook schijven, bij normaal gebruik voldoen trommelremmen toch prima?
 

Berry

Senior Member
bij mijn dealer (Kreijne Midland) staat een 1.4 sport ook met rondom schijf maar deze heeft wel ESP en dat was volgens hun ook de reden van de schijfremmen,
de automaat heeft standaart ESP en daarom ook schijfremmen rondom
 

ad5000

Actief lid
En dat wil ik niet geloven omdat er in de diverse showrooms achterwielen met schijfremmen stonden en met een 5-versnellingsbak en dacht zonder ESP. En wat is de samenhang tussen automatische transmissie en achter- schijfremmen.

Een automaat (niet de DSG) heeft nou eenmaal een minder tot helemaal geen remmend vermogen (afremmen op de motor), dus worden de remmen van de automaat gewoon meer belast. Dit zal de reden zijn dat de F2 schijfremmen rondom heeft.
 
En dat wil ik niet geloven omdat er in de diverse showrooms achterwielen met schijfremmen stonden en met een 5-versnellingsbak en dacht zonder ESP. En wat is de samenhang tussen automatische transmissie en achter- schijfremmen.

De reden dat deze auto wel schijfremmen heeft kan zijn dat het een Duitse uitvoering is die in de showroom staat.
De NL en DE uitvoering verschillen nl. in uitvoering.
Kijk maar eens naar de mistlampen, de NL mistlampen zijn vierkant en de DE mistlampen zijn ronde 'pitjes'.
Inderdaad de 1.6 tiptronic en de versies met ESP hebben schijfremmen, zo ook de mijne :-)
 

Exciter

Administrator
De reden dat deze auto wel schijfremmen heeft kan zijn dat het een Duitse uitvoering is die in de showroom staat.
De NL en DE uitvoering verschillen nl. in uitvoering.
Kijk maar eens naar de mistlampen, de NL mistlampen zijn vierkant en de DE mistlampen zijn ronde 'pitjes'.
Inderdaad de 1.6 tiptronic en de versies met ESP hebben schijfremmen, zo ook de mijne :-)

Nou, ik heb zeker een NL uitvoering, en wel ronde mistlampen.
Trouwens, ook schijven achter ism handgeschakeld. Ja, dan wel weer dus een Elegance met 1.9 TDI, daar zet je echt geen trommels bij...
 
Nou, ik heb zeker een NL uitvoering, en wel ronde mistlampen.
Trouwens, ook schijven achter ism handgeschakeld. Ja, dan wel weer dus een Elegance met 1.9 TDI, daar zet je echt geen trommels bij...

Exciter, gaat hier over een Fabia II.
Die van jouw is een F1 ( klinkt goed, zeg ! )
 

Jpoers

Lid
Ronde of vierkante mistlampen heeft toch te maken met bochtverlichting?

Ronde niet / vierkante wel!

Van het weekend bij autoprogramma nog de werking ervan gezien! erg leuk!
 

Mark

Banned
Inderdaat Jpoers, ronde mistlampen is zonder bochtverlichting en vierkante mistlampen is met bochtverlichting.
 
Nog voor de zekerheid contact opgenomen met de importeur.
Deze gaven ook aan wat al eerder hier is geschreven.
De achterschijfremmen worden alleen geleverd op de automaat en op de ESP optie.

Bedankt voor jullie reacties.
 
Bovenaan Onderaan