Scherm Enyaq valt voortdurend uit.

Bas92

Nieuw lid
Sinds eind september heb ik een Skoda Enyaq, hoewel ik erg blij ben met het comfort dat deze auto geeft loop ik er helaas voortdurend tegen aan dat mijn infotainment systeem meerdere malen per dag, tijdens het rijden, volledig uitvalt waarna hij zich na ca 1 minuut weer opnieuw opstart...Dus tijdens het rijden heb ik ineens geen telefoon meer, geen muziek, geen navigatie e.d. Erg vervelend wanneer je veel op pad bent en voor je werk veel aan het bellen bent....

Ik ben inmiddels meerdere malen bij de Skoda dealer geweest die hem geüpdatet heeft maar het probleem blijft zich voor doen. Goed te vermelden dat ik een Android en een Iphone toestel tegelijk aan de auto gekoppeld heb en dat dit probleem zich niet lijkt voor te doen wanneer enkel de Android is gekoppeld maar wel wanneer de Iphone is gekoppeld...Skoda geeft nu aan dat het probleem hem wellicht in de Iphone zit maar wanneer ik in een andere Enyaq rij ter vervangend vervoer of in een Mazda CX-5 is er niets aan de hand...Wat mij betreft komt Skoda er zo iets te gemakkelijk vanaf...

Zijn er hier meer mensen die dit probleem hebben? Zijn er tips of misschien wel oplossingen?

Ik verneem het graag!
 

Jdbigg

Senior Member
Dit lijkt mij inderdaad erg vervelend! Zelf herken ik je klacht niet. Ik heb sinds eind april 13.000 km gereden en in die tijd is het scherm maar een paar keer uitgevallen.
Je zou ook eens kunnen proberen op het Tweakers Enyaq forum, daar zitten honderden Enyaq eigenaren van het eerste uur. Succes!
 
Ik heb hetzelfde probleem meermaals gehad. Updates gehad maar niet geholpen volgens mij.
Ik heb de relatie Android en Apple nog niet gelegd, hoewel we wel beide telefoons gekoppeld hebben. Ik ga er op letten.
Wat wel geholpen heeft, toen er helemaal geen beweging in zat, om de auto op slot te doen en ongeveer 10 minuten met sleutel bij de auto ver genoeg weg te lopen. Dan weer de auto openen en rustig even wachten tot het systeem weer opstart.
 

srobroek

Nieuw lid
Ik heb hetzelfde probleem meermaals gehad. Updates gehad maar niet geholpen volgens mij.
Wat wel geholpen heeft, toen er helemaal geen beweging in zat, om de auto op slot te doen en ongeveer 10 minuten met sleutel bij de auto ver genoeg weg te lopen. Dan weer de auto openen en rustig even wachten tot het systeem weer opstart.
haha ik vind dat een goede oplossing, bij mij afgelopen maanden ca 30 x uitgevallen. heb alles geprobeerd. wat wel vreemd is dat ik het vooral op de rit van groningen naar nijmegen heb ter hoogte van assen
 

Kokkie81

Nieuw lid
Sinds eind september heb ik een Skoda Enyaq, hoewel ik erg blij ben met het comfort dat deze auto geeft loop ik er helaas voortdurend tegen aan dat mijn infotainment systeem meerdere malen per dag, tijdens het rijden, volledig uitvalt waarna hij zich na ca 1 minuut weer opnieuw opstart...Dus tijdens het rijden heb ik ineens geen telefoon meer, geen muziek, geen navigatie e.d. Erg vervelend wanneer je veel op pad bent en voor je werk veel aan het bellen bent....
Goedeavond,

Ik heb exact hetzelfde probleem wat gewoon regelmatig er voor zorgt dat het scherm volledig vast loopt en uit gaat wanneer hij na 1 min weer netjes opstart. Er zit ook geen regelmaat in. Ene keer is het 4x per 15min en andere keer dagen niet. Heel vreemd.
Wel zie is heel af en toe ook een volledig blauw scherm bij de cockpit voor 1 sec. En heel soms worden de cockpit letters allemaal geel ipv wit. Iemand dat ook wel is opgevallen?
En vanmiddag toevallig gebeurde het dat het scherm uitviel en de auto ook volledig stil tijdens rijden voor 3 sec en daar weer opstarten en gewoon verder of er nix gebeurd was.
Ben nog niet bij de dealer geweest voor update dus geen idee of dat gaat helpen. Ik heb de auto net 1 maand dus wou niet gelijk zeuren want het is wel echt een hele fijne auto. Of hebben jullie er ook nog steeds last van?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

srobroek

Nieuw lid
ja naast dat uitvallen van het hoofdscherm heb dat blauw schermpje in de cockpit ook. in een flits . en dan weer normaal. mensen lijkt er toch op dat er iets van een constructiefout in zit. nog los van het feit dat ik soms geen telefoon kan verbinden
 

EdK

Forumguru
Werkgever heeft een Audi E-tron en die hoorde ik toevallig oog over uitvallen navi scherm en tellerscherm.
Powerknop langdurig indrukken ( reset) helpt af en toe maar ook niet altijd.
Naar parkeerplek rijden en daar de gehele wagen uitzetten en uitstappen en op slot doen en daarna weer open en starten en wegrijden en dan is het over.
Heeft al een volle week bij dealer gestaan , maar heeft niets geholpen tot heden...
Dus tsja tis stille troost voor de Skoda EV rijders ,maar jullie benne niet alleen hierin....
 

Fabia 123

Forumguru
Ooit hadden Franse auto's de naam onbetrouwbare elektronica te hebben.
Het lijkt er steeds meer op dat VAG erin geslaagd is deze reparatie over te nemen.
 

Jan1952

Nieuw lid
Sinds eind september heb ik een Skoda Enyaq, hoewel ik erg blij ben met het comfort dat deze auto geeft loop ik er helaas voortdurend tegen aan dat mijn infotainment systeem meerdere malen per dag, tijdens het rijden, volledig uitvalt waarna hij zich na ca 1 minuut weer opnieuw opstart...Dus tijdens het rijden heb ik ineens geen telefoon meer, geen muziek, geen navigatie e.d. Erg vervelend wanneer je veel op pad bent en voor je werk veel aan het bellen bent....
...
Zijn er hier meer mensen die dit probleem hebben? Zijn er tips of misschien wel oplossingen?
Sinds kort heb ik hetzelfde. De eerste keer Viel het display uit, dut geen radio geen navigatie. De 2de keer kam er een oorverdovend lawaai uit de luidsprekers. Dus ook geen muziek en geen navigatie, Auto is 10 maanden oud. IK heb nog heen reden kunnen vinden. work-around is de auto 10 minuten uit laten staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

srobroek

Nieuw lid
Update van mijn kant

Dealer met dit probleem gebeld en daar wist men zogenaamd van niets. Men vroeg wel of ik ook flitsmeister op de telefoon had. Die heb ik er toen van afgehaald en sindsdien ( 3 weken) niet meer uitgevallen. Wel nog blauw cockpitscherm en 1 keer constant knipperende interieurlampjes maar dat was na uit en aanzetten over.
 
Bovenaan Onderaan