-

superbia

Forumguru
@Japanese Power: correct, maar mijn Superb gaat eind augustus uit de lease. Ik heb wagenparkbeheer al benaderd, maar mag ondanks de lange levertijden nog geen nieuwe bestelling plaatsen. Mijn volgende auto wordt heel waarschijnlijk een Kodiaq. :jaja:
 

Jacob.

Nieuw lid
Beste Kodiaq rijders ,
Heeft iemand van ons ooit het bagagenet achteraf ingebouwd (dus incl de dak-steunen achteraf monteren) ?



upload_2020-3-11_14-7-10.png
 

Frenk21

Forumguru
@Jacob. ik heb het meteen mee besteld. Grootste miskoop bij Skoda. Het scheidingsnet zit niet op een rollo zoals het normaal is, maar is een los net, dat je aan de onderzijde in ogen moet haken en dan zelf opspannen. Gebruik je het net niet, zit je altijd met dat ding te kijken. Even snel gebruiken is er ook niet bij. Helaas is mij dat bij de koop ook niet gemeld. Achteraf bleek dat ook de verkoper dacht dat het in een rollo zou zitten, net als bij e octavia en de superb.
Ikzou dus zeggen, bespaar je de moeite;)
 

reinierh

Senior Member
Laat ik me nu altijd dood ergeren aan die rollo in mijn superb.. was juist blij te zien dat het in de kodiaq weer een los net was. In de superb zit het net vast aan de achterleuning van de achterbank. Die is daarmee niet meer in delen neerklapbaar. Een los netje ligt met gemak achter de leuning op de laadvloer.
 

Canon-Eye

Forumguru
In de superb zit het net vast aan de achterleuning van de achterbank. Die is daarmee niet meer in delen neerklapbaar.
Dat was in de O3 van een van mijn zonen ook het geval.
Na een jaar of 3, 4 kwam hij erachter dat het hele ding er zijwaarts uitgeschoven kon worden... :maakmegek:...en dan kun je dus weer wel 1 deel neerklappen.
Ik zou er nog eens goed naar kijken, want ik vermoed dat er bij de Superb iets dergelijks aan de hand is?
 

reinierh

Senior Member
Ik weet hoe e.e.a werkt. Maar blijft vervelend als je achter de auto staat (groot object op de bumper) aan het hendeltje trekt en er gebeurt niets. dan is een los netje wat gewoon achter in de bak ligt wat handiger.
Daarnaast had ik me er al bij neergelegd dat de Kodiaq iets minder luxe is (vergeleken bij de superb)
Een van de handigste features (het automatisch oprollen van het afdekzeil) zit er niet op. En dan hebben we het niet eens over de slechte keuze vwb de plaatsing van de verlichting in de kofferbak. Verder wel blij met de keuze van de Kodiaq..
 
Bovenaan Onderaan