Scheef spatbord paneel (opgelost)

Pendragon

Forumguru
Gisteren tijdens het wassen van de auto viel me op dat het spatbord linksvoor best scheef zit. Bovenaan bij het raam steekt hij omhoog en hij lijkt ook niet meer recht aan te sluiten boven naar de stijl bij de spiegel. Ik heb een foto bijgevoegd. Iemand die dit ook heeft of heeft gehad? De andere kant is wel ok. Ik denk zelf dat het paneel niet goed vast zit ofzo, maar kan zelf niet vinden waar dat dan zou moeten zitten.

Zie foto voor wat ik bedoel.

Groet, André

030bf08d-520f-45b1-a7aa-725f8dd10231.jpg
 

EdK

Forumguru
Zou maar snel je dealer aandoen voor we gaan lezen dat je je spatbord paneel rijdend verloren bent....
Maar tijdens rijden zie je het niet bewegen / resoneren ?
Ook niet extra geluid in de cabine te horen als je je radio uit hebt ?
Ben erg benieuwd wat de oorzaak is , en zit je nog in de garantie ?
Zo niet zou ik niet zomaar accoord gaan met een rekening , want dit mag niet zomaar gebeuren.

En ja Ronnie al zou er iemand superzacht tegenaan gezeten hebben dan moet je toch iets van deuken of lichte bekrassing zien lijkt mij ?!
 

Pendragon

Forumguru
Zou maar snel je dealer aandoen voor we gaan lezen dat je je spatbord paneel rijdend verloren bent....
Maar tijdens rijden zie je het niet bewegen / resoneren ?
Ook niet extra geluid in de cabine te horen als je je radio uit hebt ?
Ben erg benieuwd wat de oorzaak is , en zit je nog in de garantie ?
Zo niet zou ik niet zomaar accoord gaan met een rekening , want dit mag niet zomaar gebeuren.

En ja Ronnie al zou er iemand superzacht tegenaan gezeten hebben dan moet je toch iets van deuken of lichte bekrassing zien lijkt mij ?!
Heb een email met foto naar de dealer gestuurd. Auto zit nog dik in de garantie. Ook mij lijkt dit niet normaal

Ik hoor wel piepend windgeruis, dus zou goed daarvan kunnen komen. Neem ik gelijk mee.
 

Ronnie

Forumguru
Na 15 jaar in een schadebedrijf te hebben gewerkt heb ik al zo het een en ander voorbij zien komen.......
Dit geval zou heel goed veroorzaakt kunnen zijn door lichte druk op de wielkuip, het gedeelte boven het wiel dat ietsje naar buiten bolt.
Ik zeg niet dat het zo is, maar een voorscherm gaat niet zo maar los zitten.
Als alle bouten eruit zijn heb je soms nog moeite om het ding eraf te trekken.
Voor mij is het voor 99% duidelijk......
 
Laatst bewerkt:

octavia-gek

Actief lid
Ik heb (nog) geen krik. Wat is er bij jou toen aan gedaan?
bij de garage hebben ze de garagekrik te ver naar voren geplaatst en niet opgepakt op het krikpunt, gevolg, het spatscherm omhoog gedrukt en het zag hetzelfde eruit zoals ik bij jou op de foto ziet.
 

Pendragon

Forumguru
Ik denk dat de opties van Ronnie en octavia-gek het meest voor de hand liggen als oorzaak. Niet toevallig pas bandenwissel gehad?
Dat is een goede, bij 40k zijn alle banden vervangen. Dat is 6k geleden. Zou daar dan iets mis zijn gegaan op de brug ofzo? Was niet bij de Skoda dealer.
 

Pendragon

Forumguru
Vandaag een telefoontje gehad van de dealer. Aan de hand van de foto denkt hij dat het juist zo is dat de motorkap te laag zit ten opzichte van het spatbord. Dit zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn omdat ik de zuigers (gasveer) van superskoda gebruik voor de motorkap. Ik weet dat @Joske deze ook heeft en dat het bij zijn auto niet zo is. Ik merk ook niet dat er spanning op de motorkap staat door de zuigers.
 

EdK

Forumguru
Heb nu al aan één zijde die gasveer ook een 4 jaar ruim zitten en heb dit geval ook niet.
Dus laat je daar zeker niet mee afschepen want dan moeten er veel meer mensen met dit probleem zijn>
En dan er bij, ik heb op me bedrijfscaddy deze gasveren ook zitten en die komen standaard vanaf fabriek gemonteerd ...
 

Pendragon

Forumguru
Heb nu al aan één zijde die gasveer ook een 4 jaar ruim zitten en heb dit geval ook niet.
Dus laat je daar zeker niet mee afschepen want dan moeten er veel meer mensen met dit probleem zijn>
En dan er bij, ik heb op me bedrijfscaddy deze gasveren ook zitten en die komen standaard vanaf fabriek gemonteerd ...
Dank Ed, neem ik mee vrijdag.
 

s-line

Forumguru
Mijn gevoel zegt ook de motorkap als ik zo de foto bekijk. Hoe zijn de naden en de lijnen van het portier en voorscherm? Als die wel gelijk liggen zit het toch echt in de motorkap.
 

Pendragon

Forumguru
Mijn gevoel zegt ook de motorkap als ik zo de foto bekijk. Hoe zijn de naden en de lijnen van het portier en voorscherm? Als die wel gelijk liggen zit het toch echt in de motorkap.
De naad van het scherm bij de overgang naar de A stijl is ook niet recht. Vandaar dat ik denk dat het het voorscherm is. De motorkap is helemaal recht en ook aan beide kanten even hoog.
 

Pendragon

Forumguru
Auto is nu weg, vergeten foto te maken, maar het lijkt er verdacht veel op dat de dealer gelijk heeft. De motorkap lijkt te laag te zitten. Raar want hij zit aan 2 bouten vast. Misschien komt het dan toch door de gasveren.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan