Schakelschema DSG7

gert morsink

Nieuw lid
Is het mogelijk om met behulp van VAG-COM het schakelschema van een DSG7-versnellingsbak aan te passen? Ik vind namelijk dat nogal snel wordt opgeschakeld naar een hogere versnelling. Vooral in het gebied tussen 30km/u en 60km/u zou ik vaak een lagere versnelling ingeschakeld willen zien.
 
Naar mijn beste weten is de dsg niet aan te passen met de vagcom. Je zou er voor kunnen kiezen om
de "'S" stand te gebruiken maar dan schakelt alles later op. Als je echt alles naar eigen wens wilt aanpassen moet je bij de DSG dokter zijn in aalten. Heb er zelf geen ervaring mee maar schijnt de beste te zijn op gebied van dsg aanpassingen. Kost wat maar dan heb je ook wat.... Succes

http://www.dsgdokter.nl/
 

hemi24

Forumguru
de auto is zelflerend, dus als je wat langer sportiever rijdt, past de bak de schakelmomenten aan op je rijgedrag...
 

VEEJAY

Forumguru
Bij mijn DSG6 is het dynamischer, na ongeveer 4 a 5 minuten past hij zich al aan mijn rijgedrag (rustig of sportief) aan.
 

gert morsink

Nieuw lid
Wat ik eigenlijk bedoel denk ik is: als ik constant 50km/h rijd dan is versnelling D5 ingeschakeld met ongeveer 1400rpm, maar als ik dan bv 51km/h ga rijden dan wordt D6 ingeschakeld met ongeveer 1100rpm en dat vind ik te laag. Het is misschien wel ietsje zuiniger, maar de motor heeft dan zo'n hele lage brom en dat vind ik toch minder prettig rijden.
Dus niet zozeer de schakelmomenten tijdens het versnellen maar meer de relatief constante snelheid in het stadsverkeer.
 

adjego

Actief lid
Ik zou dan zeggen, blijf 50 rijden...:D Of verhoog je snelheid naar waar de motor niet meer zo bromt. Een paar kilometer sneller dan toegestaan is niet zo'n probleem toch???;)
 

RobPG

Lid
Hou doorgaans 55-60 km/u op de teller aan (wordt dan D6-D7). Is volgens de TomTom 50-55 km/u (afwijking is vrij constant circa 5 km/u). Geen last van gebrom zo.
 
Bovenaan Onderaan