Schakelaar motorkap vervangen of repareren.

Hoi allen,

Na ruim 8,5 jaar ben ik er (eindelijk) achter waarom in het verleden heel sporadisch het olieniveau lampje repeterend verscheen ondanks dat het niveau correct was na het bijvullen.
Dealer heeft (na het uitlezen zonder storing) in 2014 al eens voorgesteld om de niveausensor ad €380,00 te vervangen maar dit heb ik nooit laten doen aangezien de melding na een reset vaak voor zeer lange tijd weg bleef, nu is het zelfs 4 jaar geleden.
Op dit moment is duidelijk dat er iets mis is met de motorkap schakelaar aangezien deze niet open signaleert als de kap geopend is, mijn vermoeden is dat dit in het verleden ook al het euvel geweest is maar dan een beetje stuk...
De dealer vraagt zomaar ff €250,00 voor het vervangen van dit microswitchje...

Heeft iemand ervaring met het repareren/vervangen van deze switch en is er een partnummer en prijs bekend?

Ik heb ook ergens iets gelezen van iemand die een schakelaar van een Q7 heeft gemonteerd maar dat kan ik nergens meer terug vinden.

Alle tips zijn welkom en alvast bedankt!
 

hemi24

Forumguru
Ik heb ook ergens iets gelezen van iemand die een schakelaar van een Q7 heeft gemonteerd maar dat kan ik nergens meer terug vinden.

zou natuurlijk zo maar kunnen dat dat dezelfde onderdeelnummers zijn, maar ik verwacht dat als je voor gebruikt gaat, er meer onderdelen voor een O3 te vinden zijn dan voor een Q7…

:pieker:
 

hemi24

Forumguru
Nog even gekeken, maar je zou het kunnen proberen:

motorkapslot S2 (2011): 3T0 823 509
motorkapslot Q7 (2011): 4L0 823 509

eerste 3 tekens zijn aanduiding voor het automodel en als je op beide nummers zoekt zien ze er identiek uit…

wellicht kun je de microswitch ook los vervangen : 4L0 953 236 (of 3T0 953 236).
 

EdK

Forumguru
De dealer vraagt zomaar ff €250,00 voor het vervangen van dit microswitchje...
Tsja vragen staat uiteraard vrij !!
Maar je zou knettergek zijn om te zeggen "vervang maar " !
Zou eens me licht opdoen bij wat autodemontage bedrijven, zal ongetwijfeld wel wat op de plank liggen van een schade wagen.
En als je dan een 25 eurie kwijt bent heb je nog 225 eurie over aan eigen arbeidsuren....
 
Bedankt allen,

Als ik de door @hemi24 genoemde nummers Google:
3T0 823 509 kost zo rond de €60,00 maar bij dubieuze sites...
4L0 823 509 Lijkt er inderdaad erg veel op en kost hetzelfde maar ook dito sites zoals Grandado en Vicedeal.

4L0 953 236 kost bij OEMpartsdirect al $66.00 dus een complete unit is waarschijnlijk gunstiger/makkelijker.
3T0 953 236 vind ik een stuurkolom gebeuren...

Ik ben benieuwd wat de complete unit OEM kost en zijn er NL sites waar je direct onderdelen kunt bestellen?

Als die complete unit OEM <€100,00 kost dan ga ik niet lopen tobben met eentje van de sloop aangezien je dan ook niet weet wat je in huis haalt.

Onderstaand de mail van de dealer, ik zal eens terug mailen met de vraag wat de unit "los" kost.

Quote:
Goedemorgen Dennis,


Kosten zijn om dat motorkapslot met schakelaar te vervangen zijn 250 euro, schakelaar is niet los te leveren alleen met complete slot.

Als je hiermee akkoord gaat dan hoor ik dat graag, kan ik alvast het onderdeel bestellen.


Met vriendelijke groet,

Unquote:

Ik zit op dit moment op zee dus ik kan niet even kijken hoe e.e.a. er uit ziet.
 

Tees

Donateur
Prima website, maar idd €17 verzendkosten uit Tsjechië. Ik heb een wat grotere bestelling gedaan een paar maanden terug, en daardoor was t de moeite waard.

Maar er zijn anderen die op dit moment bezig zijn een bestelling samen te stellen, @Roeland80 en @HarrieSkoda, misschien kan het team uitgebreid worden?
 
Prima website, maar idd €17 verzendkosten uit Tsjechië. Ik heb een wat grotere bestelling gedaan een paar maanden terug, en daardoor was t de moeite waard.

Maar er zijn anderen die op dit moment bezig zijn een bestelling samen te stellen, @Roeland80 en @HarrieSkoda, misschien kan het team uitgebreid worden?

Gevaarlijke site, heb al voor >€150,00 rotzooi bij elkaar gesprokkeld, allemaal kleine dingetjes die in de loop der jaren gesneuveld zijn dus ik ga hier bestellen binnenkort maar eerst even confirmeren of mijn spiegelschakelaar idd stuk is want de spiegels klappen met de remote wel in maar krijg ze nooit meer uitgeklapt...
 

Eltjo

Forumguru
Dat lijkt mij ook, als je het contact aanzet zelfs.

M.b.t. de motorkapschakelaar; bij mijn Passat 3BG zat deze los in de module (plastic pikkies afgebroken) en vergrendelde de deuren wel met de ab, maar was er geen bevestigingsignaal van de knipperlichten.
Ik heb de schakelaar toen met 2 componentenlijm op zijn plek vastgelijmd in de slotmodule en dit heeft daarna altijd prima gewerkt. Toen werkte ook de knippers weer zoals het hoorde bij afsluiten via ab.
Als bij jouw de schakelaar wel goed op z’n plek zit en slechts af en toe een probleempje geeft, zou je eens gewoon wat contactspray kunnen proberen. En dan ook gelijk in de stekkerverbinding. Verder kan je wellicht ook alleen het schakelaartje vervangen en draden overzetten. Zoiets dergelijks kost niet meer dan een paar Euro.

Dit https://nl.aliexpress.com/item/1005002382248619.html?gatewayAdapt=glo2nld lijkt er verdraaid veel op. Je ziet goed op deze plaatjes waar de schakelaar zit - voor de geinterseerden.

Ook de draaiknop voor je spiegels verkopen ze vast op Ali, de S2 is daar vanwege de ruime beenruimte erg in trek, net zoals de L versies van de Audi, BMW, etc.
 
Laatst bewerkt:

Gbn

Actief lid
Het ziet er op alle plaatjes uit dat er een kleine microswitch schakelaar inhet slot mechanisme zit, mogelijk met een paar schroefjes/boutjes vast. het zal me niks verbazen als je die los kunt vervangen en het probleem weg is.

Gerard
 

Eltjo

Forumguru
Zit niet met schroefjes,, maar dus met plastic pinnetjes zoals te zien op de plaatjes.
Het verschil met mijn slot is dat hier de pinnetjes in een soort slobgat zitten, en bij mijn Passat waren het plat gesmolten pinnetjes.
 
Bovenaan Onderaan