Schade: motorkap vervangen

Fabiano

Nieuw lid
Hoi allemaal. Gisteren met mijn Skoda FABIA II 1.6 (77kW) uit 2008 in een woonerf een frontale aanrijding gehad.Was oververmoeid, zag de auto van rechts niet op tijd en ben nu de Sjaak. Mijn schade lijkt eigenlijk alleen een ingedeukte motorkap die niet meer opent (zie foto). De closeup ziet er dramatischer uit ondat er twee plastic plaatjes uit zijn gehaald. Zo'n plastic grill kan anders ook niet mega veel kosten..
Vanochtend eens gekeken naar losse (sloop)onderdelen en er zijn motorkappen te krijgen voor minder dan 200. Uiteraard is er minstens kleurverschil en wil je die laten overspuiten, maar een schadebedrijf rekent natuurlijk de hoofdprijs en gebruikt misschien zelf ook zo'n gebruikte.
Mijn vraag: zijn er mensen met ervaring bij het vervangen van een motorkap? Hoe moeilijk is dat?
Misschien kan ik mijn vakgarage t laten doen en die kap daar laten bezorgen..

Bijlagen

• IMG-20250531-WA0001~2.jpeg
    IMG-20250531-WA0001~2.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 17
  • IMG_20250601_075440440_HDR~2.jpg
    IMG_20250601_075440440_HDR~2.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Een motorkap vervangen is prima te doen met 2 personen. In je eentje is t een uitdaging ;).
Ik zou idd een motorkap en grille van de sloop halen en die erop zetten. Eerst maar eens bekijken of er zichtbaar kleurverschil is voordat je gaat laten spuiten, spuiten kost je zo ook weer €500. Deze kleur zilver (Brilliant Silver uit mn hoofd?) is heel veel voorkomend, dus moet lukken om er eentje in die kleur te vinden op de sloop.

EdK

Forumguru
Motorkap op zichzelf is makkelijk te verwijderen en ook weer te plaatsen maar alleen is zoals gezegd dan een uitdaging !
Dus zo en zo met zijn tweeën doen, al is het alleen al vanwege het gewicht en gewoon een derde arm en hand op je eigen lichaam te kort komen...
Zou ook even kijken of je scharnierpunten van de kap geen opdonder hebben gekregen ?
Zo ja dan krijg je de nieuwe 2e hands er nooit netjes op....
Enne was die auto een Hummer ? motorkap schade maar geen aan de bumper....

Zoek wel je kleurcode op van je wagen !
En ondanks zelfde kleur vinden, zal er ongetwijfeld nog kleurverschil te zien zijn...

Bovenaan Onderaan