Schade, dader onbekend

jeve2

Lid
Goedenavond mede-forumers,

Even mijn frustraties kwijt hoor :

Vanmorgen werd ik erop gewezen dat ik een aardige schade boven mijn linker voorwiel had zitten.
Een deuk boven de linker wielkuiprand, in het randje zit een knik en daarboven een flauwe deuk.
Ook de bumper heeft wat lakschade en krassen.

En...jawel....dader onbekend :mad::mad::mad:
Blijkbaar zijn er nog mensen die gewoon wegrijden zonder een briefje o.i.d. achter te laten.
Ik denk dat als ik dit moet laten herstellen je al gauw rond de eur 600,- komt.

Helaas ben ik WA verzekerd en kan het op dit moment niet laten herstellen, komt even niet uit zal ik maar zeggen.

Kan zoiets nog geclaimd worden bij bijv. het Waarborgfonds ?
Heeft iemand hier ervaring mee ?

En misschien nog tips voor een goed schadeherstelbedrijf in de buurt van Rotterdam voor een schappelijke prijs ?

Help.....:407:

Noord26

Forumguru
Je moet bewijs hebben dat het voertuig zonder schade er weg is gezet. Waarborgfonds is wel kritischer geworden heb ik vernomen.
Zit er toevallig geen andere kleur lak of tint in je schade? Dat icm andere schades in je buurt leid meestal snel richting een dader.

Fabia

† In Memoriam
Walgelijk vind ik dat. Een ander opzadelen met schade en snel weg rijden. Moet je voor het waarborgfonds niet aangifte doen? Probeer eens bij de buren of die iets gemerkt of gezien hebben.

Skodadude

Actief lid
Beste JeVe,

Waardeloos dat mensen zo achteloos wegrijden zonder bericht.
Je mag ervan uitgaan dat het grootste deel van autorijdend NL een goede verzekering heeft.
Ik heb 1 keer eerder gebruikt gemaakt van het Waarborgfonds.
Je moet met een politierapport en een getuige kunnen aantonen (omgekeerde bewijslast) dat jij je voertuig schadevrij hebt geparkeerd.
Bij mij heeft een aanhanger het achterportier en scherm bekrasd bij het achteruitrijden, ik wist alleen maar te melden dat er een donkerblauwe Ford station met aanhanger naast mij had gestaan.
De klant waar ik op bezoek was heeft "gezien" dat ik mijn auto schadevrij was toen ik aankwam en heeft namens mij een brief geschreven aan het Waarborgfonds.
Deze hebben later nog wel contact met hem gehad hierover, maar uiteindelijk alles voorgoed gekregen.

Suc6

RefleCs

Forumguru
Heb het zelf ook al 2x gehad. Alleen was dat moedwillige schade. Zowel mijn vorige Faab als mijn prive picasso zijn gekeyed. Waarom.......??

jeve2

Lid
Bedankt voor jullie reacties.

Helaas zit er geen andere kleur lakschade op mijn Octaaf.
Maar hoe bewijs je dat je geen schade had voordat je daadwerkelijk echt schade had ?
Een getuige loopt toch ook niet rondom je auto langs.
Het was puur toeval dat een vriend van mij het opmerkte; ik had het niet eens gezien omdat het regende.

Niemand heeft iets gezien of gehoord, zal dan wel s'nachts gebeurd zijn.

Baal er enorm van :icon_smile_dead:

jeve2

Lid
Hoi hoi,

Vanmorgen met Centraal Beheer Achmea gebeld waar ik verzekerd ben.
Ik ben WA + verzekerd sinds 1 jaar, daarvoor All Risk.
Gevalletje...jammer.
Maar ja, daar kies je voor.
Deze verbonden me door met het Waarborgfonds en ik heb 1 getuige, mijn vriendin en die kon vertellen dat ik mijn auto zonder schade op dezelfde plaats had neergezet.
1 getuige is dus blijkbaar voldoende.
Heb al online een politieaangifte gedaan omdat politiebureau hier dicht is
whistle.gif
en ook al langs de schadeboer geweest.
Voorcalculatie van.....jawel.... ruim eur 850,-
gasp.gif

Alles ingevuld en opgestuurd en nu maar afwachten.
Mocht het niet vergoedt worden dan zoek ik wel een gebruikt scherm, misschien nog in dezelfde kleur als het mee zit, en die bumper moet ik dan bijwerken, al zal die dan nooit meer zo mooi zijn.

Ik hou jullie op de hoogte !

P.s. weet iemand waar je terecht kan voor gebruikte Skoda plaatwerkdelen ?

Ik heb dit ook gehad op een parkeerplaats. Ik had schade aan linker portier, waar mijn vriendin uitgestapt was. Na terugkomst zat er een grote vlek en lichte deuk van een bumper van een andere auto. Gaat allemaal redelijk snel via waarborgfonds, althans dat is mijn ervaring, ik hoor ook andere geluiden.
In jouw geval is je vrouw de getuige, gelukkig. Nu maar afwachten wat de schade-expert gaat zeggen.

Bovenaan Onderaan