Sceptisch (of zoiets)

Okki

Donateur
Bij ons op de zaak "moeten" er binnenkort weer een paar auto's (nou ja, Laguna's) vervangen worden.

De directie wil het liefst iedereen in een Volkswagen, maar VAG mag ook.

Toch opteren de meeste voor een Passat, een beetje leuk aangekleed toch zo'n 35 mille.

Heb al een paar keer gewezen op de Superb, maar ja....niet gezien is niet beleefd.

Dus morgenochtend ga ik langs de dealer om een halve dag een Superb mee te nemen om dat aan de collega's te laten zien.

(Niet te hopen dat ze hem kiezen, want ik moet nog 4 jaar in mijn Octavia!)

(sorry, volgens mij verkeerde rubriek gekozen)
 
Een afweging voor mij zou zijn dat de Passat een station-uitvoering heeft. Voor de Superb moet daar nog even op gewacht worden. Als ik het leasebudget had voor een Superb combi en een Passat station, dan zou ik het wel weten. Dan wordt het de Superb!

Tot die tijd geniet ik van mijn O2 combi :)
 

Bakkertje

Forumguru
Mijn volgende wordt sowieso een superb. Als je ziet wat je allemaal op een ambient business line krijgt aan opties voor 34000 (in 1.9 TDI uitvoering). Als je een passat aan moet kleden met dezelfde opties zit je dik boven de 40000.

Dan maar geen station ;)

Maar ja, ik mag nog 3,5 jaar met m'n O2, dus tegen die tijd is er hopelijk ook een S2 combi..
 

Swiss

Actief lid
Ik heb laatst op het Autosalon met de fleetverantwoordelijke van Skoda gepraat en die deed me een soortgelijk voorstel: een aantal dagen een Superb in bruikleen om hem eens aan de collega's te tonen. Zij merken in veel bedrijven dat als er één persooon overstag gaat, er vaak héél snel meerdere volgen. De ban is dan gebroken, als het ware...
 

EdK

Forumguru
Ik heb laatst op het Autosalon met de fleetverantwoordelijke van Skoda gepraat en die deed me een soortgelijk voorstel: een aantal dagen een Superb in bruikleen om hem eens aan de collega's te tonen. Zij merken in veel bedrijven dat als er één persooon overstag gaat, er vaak héél snel meerdere volgen. De ban is dan gebroken, als het ware...

Ik denk dat als alle dealers op die manier investeren dat ze de verkoop van Skoda ondanks deze slechtere tijden evengoed kunnen verhogen.
Omdat er bij veel mensen toch nog een negatieve gedachte bij de naam Skoda is , lopen ze er met een grote boog omheen !
Terwijl ze goedkoper uitzijn en meer wagen voor hun geld hebben !
 

Okki

Donateur
Even een update:

Heb gisterenochtend de Superb 1.8 TSI Elegance (met wat exa's totaal prijs € 39.500) mee mogen nemen.

Wat rijdt dat zeg: ik had nog nooit in een auto met zoveel PK's gereden, maar het rijdt wel erg fijn zeg. Zelfs de 18" velgen totaal niet oncomfortabel (i.t.t. een Octavia met 17")

Mooi afgewerkt, luxe uitstraling enz. enz.

Een paar mensen op de zaak dachten dat ik met een BMW kwam aanrijden. Diverse mensen laten zien en er zijn er nu toch een paar die hun mening over Skoda hebben bijgesteld. Zelfs de directeur kwam even kijken omdat hij "een mooie auto zag staan"

Ik vond alleen de versnellingsbak een tikje hakerig, maar er zat ook nog maar 106 km op de teller.

Hopelijk mag ik over 4 jaar zelf ook naar de Superb kijken.

De kleur was rosso brunello, kan je niet goed zien op de site van Skoda maar in het echt een bijzonder mooie en chique kleur.
 
Even een update:

Heb gisterenochtend de Superb 1.8 TSI Elegance (met wat exa's totaal prijs € 39.500) mee mogen nemen.

Wat rijdt dat zeg: ik had nog nooit in een auto met zoveel PK's gereden, maar het rijdt wel erg fijn zeg. Zelfs de 18" velgen totaal niet oncomfortabel (i.t.t. een Octavia met 17")

Mooi afgewerkt, luxe uitstraling enz. enz.

Een paar mensen op de zaak dachten dat ik met een BMW kwam aanrijden. Diverse mensen laten zien en er zijn er nu toch een paar die hun mening over Skoda hebben bijgesteld. Zelfs de directeur kwam even kijken omdat hij "een mooie auto zag staan"

Ik vond alleen de versnellingsbak een tikje hakerig, maar er zat ook nog maar 106 km op de teller.

Hopelijk mag ik over 4 jaar zelf ook naar de Superb kijken.

De kleur was rosso brunello, kan je niet goed zien op de site van Skoda maar in het echt een bijzonder mooie en chique kleur.

Wat vond men van de achterkant ?
 

Okki

Donateur
Ik neem aan dat je de dubbele klep bedoeld.
Ik liet het zien en sommige zagen het verschil niet eens!
Pas na uitleg "ohhh, dat is handig zeg!"
 
Bovenaan Onderaan